Jumaat, 14 Disember 2018

Pemandangan Matahari Terbit Di Gunung Bromo (Puncak Pananjakan)

Salam.


Cantik kan? Tu lah pemandangan matahari terbit di Puncak Pananjakan yang terletak berhampiran Gunung Bromo. Seawal jam 3.30 pagi aku dan kawan kawan yang lain dah bergerak ke situ. Kita orang tak tidur pun malam tu! Maklum je lah flight kita orang sampai kat Surabaya dalam jam 9 malam macam tu. Lepas tu terus bertolak dengan supir ke Bromo. Perjalanan makan masa sehingga 4 ke 5 jam. Serius! Naik kematu bontot duduk lama lama macam tu. Nasib baik hotel kita orang hari tu jarak dia hanya 2.7 kilometer dari Gunung Bromo.

Penat dan letih terbayar lepas nampak matahari terbit dengan mata kepala sendiri ditambah lagi latar belakangnya yang indah. Subhanallah! Nanti aku kongsikan itinerary percutian kali ni.

Tiada ulasan:

Catat Komen

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com