Khamis, 6 Disember 2018

6 Jenis Minuman Sedap & Istimewa Resipi Anchor Di Coffeology Melaka

Salam.


Hari tu aku sempat rasa 6 jenis minuman yang sedap dan istimewa kerana resipinya menggunakan produk produk berkualiti daripada Anchor Food Professionals. Bertempat di Coffeology, Melaka, kesemua jenis minuman memiliki keunikan yang tersendiri apabila menggabungkan rasa rasa yang agak jarang disatukan dalam minuman. Nervous tak dengar? Aku sendiri nervous! Haha! Tapi jangan risau lah sebab chef yang cipta resipi ni pun bukan calang calang chef. Jadi mari kita usyar satu persatu minuman yang dah diperkenalkan bermula dari November 2018 hingga Januari 2019.


Kayanika Fusion
milk + kaya + gula melaka + pulut + red bean


Lemon Mint Meringue
lemon mint vanilla + whipped & torched meringue + candied lemon & orange


Pom & Grey Twist
Earl Grey tea + pomegranate syrup + chocolate cream + cocoa powder


Tangy Brew
cold brew coffee + whipped cream + cream cheese foam


White Chocofee
white coffee + chocolate + peanut butter


Yuzu Chocolate Surprise
iced chocolate + Yuzu puree + salt lemon cooling candy

Jadi yang mana satu pilihan aku? Sebagai penggemar kopi, aku pilih Tangy Brew! Ya. Tapi yang lain pun sedap je sebenarnya. Semua bergantung kepada cita rasa dan kegemaran masing masing. Kalau korang tak berapa suka minum kopi maka Tangy Brew bukan lah untuk korang tapi untuk aku. Faham tak? Haha! Jadi buat lah pilihan yang bijak.



Kepada mereka yang berada kat Melaka atau sekitarnya, jangan lupa untuk ke Coffeology bagi menikmati 6 jenis minuman yang sedap dan istimewa tu. Tapi Coffeology tu kat mana? Waze je lah! Haha! Tak pasal pasal aku emosi. Kalau korang spesies yang tak pakai Waze, korang boleh rujuk alamat dia kat bawah ni.

Coffeology
Shop Lot No 23, Ixora Apartment, Bukit Beruang, 75450 Melaka

Jadi apa tunggu lagi? Kita serang! Ehhh... Lupa nak beritahu yang harga bagi setiap minuman tersebut ialah RM16.90.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com