Khamis, 8 Februari 2018

Filem Surf This Love Dijemput Meluncur Ke Laut Dalam

Salam.


Sekali dengar macam filem dari luar negara tapi sebenarnya filem Surf This Love (STL) ini adalah merupakan filem tempatan yang ditayangkan di pawagam pada 22 Februari 2018 tak lama lagi. Filem STL ini bergenrekan romantik komedi, membariskan hero dan heroin yang sedang meningkat naik namanya, iaitu, Shukri Yahaya dan Cristina Suzanne, dibantu oleh Josiah Hogan, Beto Khusyari, Pekin Ibrahim, dan Farid Kamil.



Tiada daya penarik?

Aku tak berapa yakin dengan barisan pelakon dalam filem STL ini. Hambar! Ehhh... Aku tak pertikaikan bakat lakonan dorang pun tapi aku ragu-ragu dengan aura dan pesona dorang untuk menarik penonton tengok filem STL ini kat panggung wayang. Sejujurnya aku sendiri tak tertarik nak tengok filem ini bila dapat tahu barisan pelakon yang menjayakan filem STL ini. Aku cadangkan pelakon-pelakon dalam filem ni kena buat kontroversi sebelum filem ni ditayangkan seperti bercinta dengan suami orang, tweet sebodoh dan sebangang mungkin (boleh tanya Fatiya Latiff untuk maklumat lanjut) dan menampar polis di balai berhampiran.



Meluncur ke laut dalam?

Filem STL ini sebenarnya menceritakan kehidupan peluncur air. Tapi kenapa peluncur air? Berapa kerat je peluncur air kat Malaysia ni? Lepas tu kenal ke peluncur-peluncur air yang ada kat Malaysia ni? Dah tu kenapa buat filem pasal peluncur air? Lain kali buatlah filem pasal lelaki jadi pondan tapi mengaku khunsa ke, pasal gara-gara mesej tak dibalas papa jahat telefon jakim ke, pasal tahu lah tahun ni tahun anjing tapi janganlah menganjing gong gong gong ke, barulah segenap lapisan masyarakat nak tengok. Betul tak? Ni ada pulak buat filem pasal peluncur air? Silap silap kutipan filem STL ni nanti terus meluncur ke laut dalam!  




Cuba korang tengok trailer filem dia kat bawah ni. Best ke tidak?



Dalam diam negara kita sebenarnya ada tempat meluncur air terbaik. Serius ke? Aku sendiri tak tahu! Korang tahu tak kat mana? Haaa... Katanya kat Pulau Tioman! Setiap tahun pertandingan meluncur air diadakan di Pulau Tioman dan menjadi tumpuan peluncur air dari luar negara. Jom tiba-tiba ke Pulau Tioman?

Tiada ulasan:

Catat Komen

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com