Selasa, 12 Disember 2017

Cara Kenal Pasti Susu Tiruan - Mead Johnson

Salam.


Mead Johnson telah mengeluarkan kenyataan tentang cara bagaimana mengenal pasti produk susu tiruan kepada para pelanggan mereka. Macam mana nak tahu susu yang kita beli tu asli? Ataupun tiruan? Yang mana satu original? Yang mana satu tidak? Haaa... Menurut Mead Johnson, periksa bungkusan kerajang aluminium susu tersebut. Susu Enfalac A+ asli mempunyai bungkusan sedikit kembung manakala susu tiruan pula mempunyai lipatan tajam di kedua-dua bahagian bungkusan. Cepat tengok!



Setakat ini hanya satu produk dari Mead Johnson yang terlibat, iaitu, Enfalac A+ Langkah 1 bagi kotak 1.8 kilogram dengan tiga pek foil. Haaa... Sekiranya korang menggunakan produk susu yang lain, tak perlu risau lah. Tapi tak salah juga korang lebih berhati-hati lepas ni. Betul tak? Seram betul.

Sumber: Astro Awani

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com