Isnin, 17 Julai 2017

17 Rumah Tercantik Di Malaysia

Salam.

Tak sangka sebenarnya ada banyak rumah kat Malaysia ni yang cantik cantik. Teruja! Terus berangan nak ada rumah secantik semua tu. Tapi? Menangis tengok gaji sendiri. Haha! Astaghfirullah al azim. Jangan kufur nikmat yang diberi percuma. Syukurlah nak. Aku bersetuju dengan seorang netizen yang telah berkongsi 17 buah rumah tercantik yang terdapat di Malaysia. Memang serious cantik! Walaupun aku ni bukan daripada bidang architecture ataupun interior design tapi aku tahu rumah-rumah yang disenaraikan tu memang cantik selain nampak mahal dan mewah secara visual.

Jadi jom kita tengok 17 buah rumah yang tercantik kat Malaysia ni. Jangan risau, bila sebut cantik je, perkara tu adalah subjektif dan sentiasa boleh dibahaskan. Bak kata pepatah, beauty is in the eye of the beholder. Kalau korang rasa tak cantik, pergi la senaraikan sendiri rumah-rumah yang korang rasa cantik kat mata korang. Haha! Emosi tak aku?

#1


Lokasi: Taman Desa, Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#2


Lokasi: Bangsar, Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#3


Lokasi: Sungai Buloh, Selangor
Sumber: DI SINI

#4


Lokasi: Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#5


Lokasi: Janda Baik, Pahang
Sumber: DI SINI

#6


Lokasi: Bukit Damansara, Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#7


Lokasi: Petaling Jaya, Selangor
Sumber: DI SINI

#8


Lokasi: Sepang, Selangor
Sumber: DI SINI

#9


Lokasi: Taman Tun Dr. Ismail (TTDI), Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#10


Lokasi: Bukit Damansara, Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#11


Lokasi: Bukit Tunku, Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#12


Lokasi: Petaling Jaya, Selangor
Sumber: DI SINI

#13


Lokasi: Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#14


Lokasi: Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#15


Lokasi: Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#16


Lokasi: Petaling Jaya, Selangor
Sumber: DI SINI

#17


Lokasi: Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

Cantik ke tidak rumah-rumah kat atas ni? Yang mana satu pilihan korang? Kalau aku, aku pilih #5. Siapa je tak nak rumah dia cantik kan? Tapi kalau takde duit, tak payah cakap la nak rumah cantik macam kat atas ni. Berangan je la mampu... Nasib baik berangan tu percuma, tak kena bayar sesen pun. Kalau kena bayar, memang tak payah la nak berangan. Jadi? Marilah kita menabung untuk mendapatkan rumah secantik kat atas ni. Agak agak berapa tahun nak menabung tu? 1000 tahun cukup tak? Haha!

Kredit: DI SINI

Tiada ulasan:

Catat Komen

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com