Selasa, 25 Julai 2017

15 Perkara Mudah Buat Perempuan Gembira Tapi Lelaki Tak Perasan

Salam.


Seorang lelaki telah berkongsikan tips perkara-perkara ringkas dan mudah untuk membuatkan perempuan gembira tapi kebanyakan lelaki tak perasan yang sebenarnya perkara-perkara tu senang je. Katanya senarai tu adalah berdasarkan pengalaman dan pemerhatian. Walaupun aku tengok ada perkara yang macam mengada-ngada juga! Haha! Tapi apalah sangat pengalaman aku kan? Asalkan korang bahagia. Haaa... 


15 Perkara Mudah Buat Perempuan Gembira Tapi Lelaki Tak Perasan

#1
Rajinkan diri untuk dedahkan dia kat laman sosial kau, jangan tunggu sampai dia perli atau merajuk baru kau nak terkial-kial.

#2
Selalu puji dia paling cantik dalam dunia walaupun dia tengah serabai gila masa tu.

#3
Pastikan kau beritahu dia yang rakan-rakan sekerja kau semuanya dah pangkat makcik-makcik.

#4
Pilih nak makan kat mana dan terus pergi makan kat situ tanpa tanya dia nak makan kat mana sebab dia mesti akan tanya kau balik.

#5
Jangan layan semua perempuan yang tegur kau. Ingatlah, semakin cantik perempuan yang kau tak layan tu, semakin tinggi kadar kegembiraan dia.

#6
Time dia tengah datang bulan, jangan pelik kalau dia asyik tanya "Awak betul ke sayang saya?" setiap 5 minit. Jawab je elok elok.

#7
Jangan sesekali kau tinggikan suara kat dia. Tapi kalau dia tinggikan suara kat kau, relakan diri jadi tempat melepaskan marah dia.

#8
Sekali sekala buat kejutan kat dia sebab kebanyakan perempuan suka dengan elemen kejutan ni. Tapi kau jangan pula harapkan kejutan daripada dia.

#9
Jangan tanya dia "Saya hensem tak?" sebab kebanyakan perempuan ni akan jawab dengan jujur. Tapi kalau dia tanya "Saya cantik tak?" tu kau wajib jawab cantik.

#10
Bangun pagi je kau kena pastikan yang kau ucap selamat pagi kat dia sebelum muncul kat mana-mana laman sosial. Ni penting supaya dia tahu yang dia adalah orang pertama yang kau ingat lepas bangun tidur.

#11
Sebelum tidur, pastikan kau ucap selamat malam kat dia. Ni pun penting supaya dia tahu dia adalah orang terakhir yang kau ingat sebelum tidur.

#12
Kalau muka dia tumbuh jerawat, jangan sesekali tenung jerawat dia lebih daripada 1 saat atau dia akan rasa muka dia buruk dan murung selama seminggu. 

#13
Jangan puji artis perempuan depan dia.

#14
Jangan malu untuk guna panggilan manja yang selalu korang gunakan bila depan kawan-kawan kau.

#15
Jangan malu untuk balas "I love you too" bila dia telefon kau masa kau tengah lepak dengan kawan-kawan.

Ada sesiapa yang dah amalkan perkara-perkara kat atas ni? Kalau ada, tahniah diucapkan! Tabah betul korang ye? Beruntunglah pasangan korang tu.  

Kredit: DI SINI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com