Isnin, 5 Jun 2017

Dedah 36 Nama Suspek Kes Buli UPNM, Gadis Ini Dikecam Netizen

Salam.

Sumber gambar: DI SINI

Kes buli sehingga menyebabkan kematian Zulfarhan di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) memang sedang hangat diperkatakan dan dibincangkan di laman-laman sosial sekarang ni. Semua netizen bersimpati dengan kejadian yang menimpa Zulfarhan dan mengharapkan keadilan atas kematian Zulfarhan. Dan majoriti netizen tidak berpuas hati apabila budaya buli dianggap perkara biasa dalam masyarakat kita, daripada dulu sampai sekarang. Siapa je yang suka kena buli? Tiada!

Tapi sekarang ni aku tak berapa faham. Ada seorang gadis yang hauskan perhatian kat laman twitter cuba memancing netizen dengan umpan nama-nama suspek bagi kes buli UPNM tu. Katanya dia ada maklumat senarai nama suspek untuk kes buli kat UPNM tu. Dia meletakkan syarat akan mendedahkan nama-nama suspek dalam kes buli yang menyebabkan kematian kat UPNM tu jika mendapat sekurang-kurangnya 1000 retweet. Aduhai. Dah kenapa sampai macam tu? Sanggup betul dia mengambil kesempatan atas kes yang sedang menjadi perhatian seluruh rakyat Malaysia ni. Takde hati dan perasaan betul.




Lepas dah dapat lebih daripada 1000 retweet, gadis tersebut memutuskan untuk tidak mendedahkan nama-nama suspek tersebut dengan alasan ramai sangat yang maki dia. Haha! Ni sejenis perangai apa ni? Ni mesti kecewa lepas tweet tu dah dapat lebih daripada 1000 retweet tapi bilangan followers dia naik sorang dua je kan? Sedih la. Siasat punya siasat, aku tengok laman twitter dia tu baru je dicipta pada bulan Mac tahun 2017 ni. Haaa... Sebenarnya tak sampai dua bulan pun dia buka akaun twitter tu. Pada pendapat peribadi aku, akaun twitter tu spesies akaun palsu.

Nak tengok apa reaksi netizen? Rata-rata netizen memang mengecam tindakan gadis ni. Jom kita tengok antara kecaman-kecaman yang diterima kat bawah ni.


Dah takde kerja lain ke?

Tiada ulasan:

Catat Komen

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com