Jumaat, 9 Jun 2017

Budak Lelaki Patut Diberi Duit Raya Lebih Daripada Budak Perempuan?

Salam.

Sumber gambar: DI SINI

Puasa dah masuk hari ke-14. Pejam celik pejam celik kita dah hampir separuh jalan dalam menunaikan ibadah puasa dalam bulan Ramadhan tahun ni. Tak lama lagi kita akan sambut Hari Raya Aidilfitri. Ya. Antara hari yang paling ditunggu-tunggu oleh semua kanak-kanak kat Malaysia ni. Sebab apa? Sebab duit raya! Cakap pasal duit raya ni, menurut lelaki tersebut di laman facebook miliknya, budak lelaki patut diberikan duit raya yang lebih banyak daripada budak perempuan sebagai persediaan awal untuk mengumpul duit hantaran akan datang. Budak perempuan pula tidak perlukan duit raya yang banyak kerana mereka yang akan meminta hantaran yang tinggi kelak. Haaa... Macam macam!


Tapi korang yang baca status tu jangan la serius sangat. Aku percaya status tu tak lebih daripada sekadar bergurau. Sah sah la duit raya tu nanti digunakan untuk shopping beli barang-barang yang budak-budak tu mahukan sejak sekian lama. Kalau nak menabung, makan tahun juga. Jadi duit raya la jalan paling cepat untuk mendapatkan semua tu. Takde maknanya nak simpan kumpul duit hantaran. Sah sah la kecil lagi nak fikir pasal kahwin. Hmmm... Tapi terdapat segelintir wanita yang tak berapa puas hati dengan kenyataan tersebut. Apa yang dorang tak puas hati tu? Jom kita baca serangan balas daripada segelintir kaum wanita.


Dah jangan gaduh gaduh. Hidup ni jangan nak serius sangat boleh tak?

Tiada ulasan:

Catat Komen

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com