Isnin, 15 Mei 2017

Dato' Siti Nurhaliza - Tak Pecah Tapi Terlebih Teran

Salam.

Sumber gambar: DI SINI

Aku tak tengok Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2017 (ABPBH 3.0) semalam tapi aku tahu la sedikit banyak sebab timeline twitter aku penuh dengan ulasan pasal anugerah tu. Ada pasal pengacara yang menjerit-jerit, ada pasal pelakon kayu, ada pasal baju buruk, ada pasal anak ikan, macam macam lagi la. Tapi yang paling aku tertarik mengenai persembahan Dato' Siti Nurhaliza yang menyampaikan lagu Segala Perasaan malam tadi. Katanya Dato' Siti Nurhaliza terkucil? Betul ke? Aku pun dapat tahu daripada video yang dikongsikan TV3 kat laman twitter. Siapa yang terlepas tu, boleh tengok Dato' Siti Nurhaliza terkucil bahagian "dirimu kekasihku" dalam video kat bawah ni.


Dengar tak? Haaa... Aku pun terkejut kot masa Dato' Siti Nurhaliza terkucil bahagian tu. Tak pernah aku dengar dia terkucil sebelum ni! Mungkin ada la sekali dua sebelum ni tapi aku tak pasti sebab aku bukan peminat nombor satu Dato' Siti Nurhaliza. Takpe la, benda dah jadi pun. Adat hidup, semua orang ada harinya. Dan semalam ternyata hari Dato' Siti Nurhaliza terkucil kat bahagian tu. Tekanan juga sebenarnya. Aku rasa persembahan Dato' Siti Nurhaliza semalam antara yang paling dinanti-nantikan oleh kebanyakan penonton ABPBH sebab tu pertama kali dia menyanyikan lagu Segala Perasaan secara siaran langsung. Nak tak nak, Dato' Siti Nurhaliza kena tebus balik persembahan lagu Segala Perasaan malam tadi. Sebab aku yakin Dato' Siti Nurhaliza boleh buat lebih baik daripada semalam. 

Ehhh... Dato' Siti Nurhaliza ada respons mengenai persembahannya pada malam ABPBH tu kat laman instagram. Menurut Dato' Siti Nurhaliza, suara jadi macam tu akibat salah teknik sebab terlebih teran kat bahagian tu.


Dah nama pun penyanyi nombor satu negara, semua mengharapkan persembahan Dato' Siti Nurhaliza sempurna tiada cacat cela. Tapi bukan setiap masa dia terkucil kan? Sekali sekala tu tanda dia pun manusia biasa. Betul tak? Lagipun dah berapa banyak dah persembahan dan nyanyian Dato' Siti Nurhaliza yang terlalu sedap dan sangat best sebelum ni kan? Hanya kerana satu dua persembahan yang tidak menjadi, takkan la kita nak terus jatuhkan kredibiliti dan kualiti yang sedia ada kat Dato' Siti Nurhaliza? Tak adil tu.

3 ulasan:

luqman zakaria berkata...

tengok jgk semalam tapi tak perasan pulak huhu.

nizan anwar berkata...

For me, no big deal.. Dato' Siti tetap Dato' Siti. Hal kecil je. Tak perlu diisukan pun. Benda biasa bila keletihan, kadang kala teknik akan sedikit terkesan.

Noorsha Muhamad berkata...

Ooo..part tu br prasan.. tp ok je dia perform.. lagu tu best.. hehe

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com