Rabu, 31 Mei 2017

Maggi Kurangkan Garam Perencah Kari Kerana Faktor Kesihatan

Salam.

Sumber gambar: DI SINI

Kalau sebut Maggi je, mesti terbayang mee segera perencah kari keluaran Nestlé. Betapa kuatnya jenama Maggi ni sampai semua mee segera selalu disebut sebagai Maggi. Padahal? Maggi tu jenama mee segera keluaran Nestlé. Haaa... Nampak tak?

Aku sendiri dah lama tak makan Maggi. Sebab sekarang aku lebih suka Mamee Chef yang lebih sedap dengan perencahnya siap ada bahan-bahan tambahan seperti sayur-sayuran, udang dan tofu. Kalau Maggi? Perencah tu je la. Tak menarik! Takde bahan-bahan tambahan yang lain. Tu aku kurang sikit dengan Maggi sekarang ni. Selain Mamee Chef, aku suka Samyang Spicy Ramen. Memang terangkat la setiap kali makan. Sampai sekarang dah tak rasa pedas langsung bila makan Samyang Spicy Ramen tu sebab dah biasa sangat makan kot? Haha!

Menurut Bloomberg, Nestlé SA akan mengurangkan kandungan garam dalam mee segera, sup dan perencah Maggi bagi memenuhi permintaan pengguna dan kerajaan untuk produk yang lebih sihat. Syarikat daripada Switzerland tersebut bercadang untuk mengurangkan garam sehingga 10% bagi produk Maggi sebelum tahun 2020 di samping menambahkan lagi sayur-sayuran dan bahan-bahan lain yang kaya dengan nutrien. Semua ni adalah inisiatif syarikat untuk mengurangkan sodium, lemak tepu dan juga gula dalam produk mereka.

Bagus la kalau macam tu. Ye la. Sekarang orang suka cari makanan yang lebih sihat, lebih organik dan lebih banyak nutrien. Harap Nestlé Malaysia pun buat perkara yang sama. 

Sumber: Bloomberg

Tiada ulasan:

Catat Komen

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com