Jumaat, 19 Mei 2017

Cara Mengatasi Kulit Wajah Kering & Kusam Secara Semulajadi & Murah

Salam.


Kadang kadang tu bukan semua produk yang mahal berkesan dan bukan semua produk yang murah tak berkesan. Penggunaan face spray dalam melembapkan wajah sebenarnya boleh dilakukan sendiri tanpa perlu menghabiskan puluhan mahupun ratusan ringgit. Jimat! 

Apa kegunaan face spray ni? Secara umumnya, face spray digunakan untuk kembalikan kelembapan kulit wajah yang kering, kusam dan lesu. Wajah akan nampak lebih segar dan bertenaga selepas penggunaanya. Menurut laman sesawang CNN, wajah kembali lembap cukup dengan hanya menggunakan air mineral.  Haaa... Jadi korang boleh buat sendiri face spray tu menggunakan air mineral je. Macam mana? Masukkan air mineral ke dalam botol spray dan kemudian spray ke wajah korang. Mudah kan?

Prinsipnya kulit yang kering dan kusam apabila dibasahi air akan menjadi lembap. Untuk kesan yang optimum, spray berulang kali dari semasa ke semasa. Kalau tak puas juga, cuba rendam kepala dalam baldi seminit dua. Haha!

Terdapat face spray yang mahal kerana alat yang dipanggil sprayer. Sprayer ni berupaya menyemburkan air dalam bentuk partikel yang kecil dan halus. Katanya air tu nanti lebih mudah diserap.

Jadi kalau korang rasa nak jimat tak nak beli face spray yang mahal, apa kata korang cuba buat face spray sendiri menggunakan air mineral. Kenapa tidak kan? Jimat pun jimat.

Sumber: DI SINI

Tiada ulasan:

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com