Khamis, 18 Mei 2017

Lelaki Ini Terima Bunga Kantan Sebagai Hadiah Konvokesyen!

Salam.

Seorang lelaki telah membawa dua kuntum bunga kantan sebagai hadiah sempena meraikan hari konvokesyen kawannya. Tweet tersebut mendapat perhatian netizen sehingga mencatatkan 18 ribu retweets dan 8 ribu likes. Lepas ni boleh la ikut tips jimat ni, kita beri bunga kantan je. Haha!


Berwarna merah jambu, bunga kantan adalah merupakan ramuan penting dalam masakan Melayu seperti nasi kerabu dan laksa. Tak lupa bunga kantan juga digunakan di Sarawak dalam masakan manok pansoh. Jadi banyak kegunaan sebenarnya bunga kantan terutamanya dalam masakan harian. Dah kenapa aku beriya terangkan kegunaan bunga kantan? Kisah pula korang kan? Haha!

Yang lain pun tak nak kalah juga, nak bagitahu dorang dah pernah buat sebelum ni. Haha! Nahhh...



Kenapa tidak?

1 ulasan:

Nisa Kay berkata...

hmmmm cadangan yang bagus. nnt zami konvo nisa tahu dah nak bagi apa. eh!

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com