Jumaat, 12 Mei 2017

Beli Di Lazada, Bayar Di 7-Eleven!

Salam.

Wow! Lazada Malaysia maju selangkah ke depan dengan memudahkan pelanggan untuk membeli belah di laman webnya melalui penyenaraian 7-Eleven sebagai salah satu pilihan pembayaran. Haaa... Macam mana tu? Selepas mengesahkan tempahan dalam talian, pelanggan hanya perlu menunjukkan bukti cetakan slip atau kod SMS pembelian dalam talian di Lazada Malaysia kepada juruwang di mana-mana kaunter cawangan 7-Eleven seluruh negara untuk membayar tempahan yang telah dibuat. Dah la 7-Eleven ni beroperasi 24 jam. Mudah gila kan?

Sumber gambar: DI SINI

Pilihan pembayaran di 7-Eleven ni sebenarnya lebih kepada memudahkan pelanggan yang tidak mempunyai akaun bank dalam talian atau mungkin mereka yang tidak aktif atau tidak mahir untuk pembayaran secara dalam talian. Walaupun korang rasa macam senang je kan? Tapi tolong fikir bukan semua orang boleh buat semua perkara. Secara mudahnya, pilihan pembayaran macam ni sangat sesuai untuk mereka yang gemar membayar secara tunai sebab nak nampak duit tu pergi mana depan mata kepala sendiri. Haha!


Langkah-langkah membuat pembayaran di 7-Eleven
  • Pelanggan Lazada Malaysia membuat pengesahan tempahan secara dalam talian
  • Memilih 7-Eleven sebagai pilihan pembayaran
  • Menerima kod SMS atau mencetak salinan pembelian tempahan
  • Membuat pembayaran tunai di 7-Eleven dengan menunjukkan kod SMS atau salinan pembelian tempahan tersebut dalam masa 48 jam
  • Menerima notis pemberitahuan bayaran daripada Lazada Malaysia
  • Menunggu tempahan dihantar ke rumah

Mudah kan? Memang sengaja nak suruh habiskan duit berbelanja kat Lazada Malaysia ni.

Tiada ulasan:

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com