Khamis, 4 Mei 2017

Wanita Beli 162 Tudung dUCk Mencecah RM21 Ribu! Apa Kata Netizen?

Salam.

Rekod baru tercipta! Seorang wanita telah membeli 162 tudung dUCk dalam satu resit di Pavilion baru-baru ini. Khabarnya kesemua tudung tersebut hendak diberikan kepada orang lain. Bertuah la dapat tudung dUCk ni. Harap muka tak jadi macam itik la lepas pakai tudung dUCk ni. Sebagai seorang lelaki, aku tak berapa tahu sangat pasal tudung ni sebab aku tak pakai tudung. Haha! Tapi jenama dUCk ni memang bukan calang calang dalam dunia perniagaan ni.


Apa yang menjadi perhatian netizen ialah anggaran harga kesemua tudung tersebut yang dikatakan mencecah nilai lebih kurang RM21,060! Haaa... Jangan main main tu. Boleh bayar ptptn tu. Berdasarkan kiraan yang dibuat, sehelai tudung dUCk tu dianggarkan berharga RM130. Aku rasa harga tu pun dah agak mahal. Tapi kalau dah ada nama, dah ada prestij tersendiri, apa salahnya kan? Lagipun kalau untuk kepuasan peribadi, dia tak perlukan keizinan sesiapa pun. Dah nama pun duit dia, ikut dia la nak beli tudung saji harga RM200 pun. Diingatkan sekali lagi, duit dia, bukan duit aku atau duit kau. Jadi kita yang tahu ni tak payah nak tertekan sangat fikir macam mana orang lain uruskan duit dia. Haha!



Sambil tu, kita layan dulu netizen yang kreatif menggunakan dUCk dalam tweet dorang.


Faham ke ti-dUCk? Okay.

2 ulasan:

luqman zakaria berkata...

Wow..untung la yang dapat tuh kan..

Nisa Kay berkata...

ti-dUck fahamm. hahahha :p

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com