Jumaat, 28 April 2017

Reaksi Wanita Ini Selepas Dahi Dikutuk Netizen Mengejutkan!

Salam.

Selepas memuat naik gambar selfie di laman twitter, seorang wanita telah menjadi bahan gurauan dan kutukan kerana dahinya. Antara komen yang diterima ialah botak, padang bola dan landasan kapal terbang. Selain daripada itu, ada yang turut menyamakan wanita tersebut dengan Klingon. Okay. Pada mulanya aku sendiri tak tahu apa itu Klingon. Lepas aku google? Tak patut betul disamakan dengan Klingon. Tak lawak bro.


Mari kita tengok antara komen-komen yang diterima selepas wanita tersebut memuat naik gambar di atas.


Nak tahu yang mana satu Klingon? Kat bawah ni.


Walaupun mendapat maklum balas seperti itu, namun, wanita itu tidak sedikit pun melatah ataupun marah. Malah, dia mengatakan yang dia tidak terasa pun dengan komen-komen seperti itu. Haaa... Sebab apa? Sebab dia telah menerima kekurangan diri dia. Sebenarnya sebelum ini dia memakai hijab dengan menutup dahinya kerana tidak yakin dan malu. Tapi sekarang? Dia tidak lagi menyembunyikan dahinya kerana dia telah mula rasa bangga dengan kelebihan itu. Ya. Kelebihan. Bila kita mula menerima kekurangan kita, maka, kita tidak akan pandang kekurangan itu sebagai kelemahan, tapi sebaliknya, sebagai kelebihan dan kekuatan. Dan sekiranya orang lain mempersendakan kekurangan kita selepas ini, kita tidak akan mudah untuk terasa lagi. Kerana kita sendiri dah menerima kekurangan kita terlebih dahulu! 


Jadi ambil semangat wanita ini untuk terus maju dan bahagia dalam hidup. Sudah sudah la memikirkan tentang apa yang harus kita lakukan supaya orang lain dapat menerima diri kita tapi fokuskan kepada apa yang harus kita lakukan supaya kita dapat menerima diri kita sendiri.

Tiada ulasan:

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com