Ahad, 9 April 2017

Kurta Moden, Rekaan Terkini, Bergaya & Kasual Raya

Salam.

Raya dah dekat! Jadi? Persiapan raya pun dah boleh bermula sekarang. Okay. Puasa pun belum. Haha! Ye la. Kalau lambat nanti, baju yang ditempah tak siap la, baju yang kita nak dah habis saiz la, bajet pun dah lari 4 kali 400 meter bila dekat nak raya tu. Bagi mengelakkan kejadian kejadian tu berlaku, persiapan awal perlu dilakukan. Seperti? Beli kurta moden daripada Cirgaro sekarang! Camtuh. Bila kita dah mula beli keperluan raya sekarang, nanti dah dekat nak raya tak terasa sangat duit yang mengalir tu. Setuju?


Apa itu Cirgaro? 

Cirgaro adalah merupakan syarikat yang sangat serius dalam industri fesyen walaupun baru berusia 2 tahun. Dan Cirgaro ni pengeluar kurta yang mementingkan kualiti jahitan di samping kualiti fabrik yang digunakan. Zaman sekarang ni bila sebut kurta je orang dah tak terbayang kurta yang dipakai oleh orang India atau orang Pakistan. Tapi orang terbayangkan kurta yang moden seperti kemeja cuma digayakan secara tuck out. Nampak tak? Sebab tu kurta moden ni semakin mendapat tempat di hati rakyat Malaysia. Kurta ni kita tak perlukan songkok atau kain samping untuk nampak sempurna kerana kurta lebih kasual dan santai. Tapi baju Melayu jangan dilupakan pula. Tu kan adat kita, bak kata pepatah, biar mati anak, jangan mati adat. Camtuh.


Keistimewaan kurta Cirgaro
  • Tidak labuh seperti kurta tradisional
  • Rekaan Mandarin kolar yang minimal
  • Penggunaan zip YKK Japan Brass (sama seperti Levi's)
  • Semua produk menggunakan fabrik cotton yang dipilih khas dari Korea Selatan
  • Sizing kurta yang selesa, tidak terlalu slim fit, sesuai untuk orang Malaysia
  • Saiz bermula daripada S sehingga XXXL

Semua rekaan Cirgaro menggunakan design language, iaitu, moden dan minimal. Maksudnya fesyen kurta daripada Cirgaro tidak keterlaluan. Secukup rasa orang kata. Jadi kurta Cirgaro ni juga sesuai digayakan di majlis-majlis sosial seperti majlis perkahwinan atau kenduri dan dipakai ke pejabat untuk urusan rasmi.


Cuci mata jom?

Untuk lelaki, terdapat 4 jenis kurta dan 1 jenis jubah keluaran Cirgaro; Kurta Uno, Kurta Bangsawan, Kurta Safari, Kurta Neo, Kurta King dan Jubah Marhaen. Dan untuk setiap jenis tu pula, ada pelbagai warna dan saiz yang ditawarkan. Memang rambang mata nak pilih mana satu ni. Jadi jom kita cuci mata?

KURTA UNO
Fabrik cotton paling biasa dalam keluarga kurta Cirgaro. Rekaan kurta ni paling ringkas dan disasarkan untuk golongan muda remaja. Tapi aku pun minat rekaan yang ringkas dan minimal juga walaupun tak berapa nak muda remaja. Haaa... Dengar cerita pertengahan bulan April 2017 ni Cirgaro akan lancarkan Kurta UNO versi 2. Nantikan!


KURTA BANGSAWAN
Kurta Bangsawan ni antara yang paling laris jualannya. Kalau tak silap kurta ni dah mula dikeluarkan sejak daripada awal tahun lepas dan sampai sekarang Kurta Bangsawan masih dikeluarkan tapi dengan warna-warna baharu yang diperkenalkan setiap dua bulan. Apa yang istimewanya kurta ni? Haaa... Kurta ni memiliki zip senang nak buka senang nak tutup. Camtuh


KURTA SAFARI
Kurta Safari ni khas untuk peminat fabrik denim di Malaysia. Tapi jangan fikir kain dia tebal macam seluar jeans. Tak tak tak. Cirgaro mengunakan fabrik denim yang khas kerana fabrik denim ni sejuk dan sangat selesa untuk dipakai.


KURTA NEO
Kurta paling menarik dan meletop di bumi Malaya setakat ini. Kurta Neo mengunakan fabrik yang direka khas oleh team Cirgaro. Katanya setakat ni tiada lagi kurta kat Malaysia ni yang menggunakan fabrik macam ni.


KURTA KING
Ni la raja segala kurta kat Malaysia. Sebab apa? Sebab kehabisan stok tahun lepas! Dan sebab apa Kurta King ni kehabisan stok? Sebab fabrik yang digunakan sangat istimewa. Fabrik ni mempunyai corak yang kelihatan seperti timbul (emboss). Menarik bukan?


Jadi apa tunggu lagi? Layari laman web Cirgaro sekarang! Lebih kurang 40 warna berbeza yang ditawarkan oleh koleksi Kurta Moden 2017 oleh Cirgaro Apparel. Siap boleh padankan warna dengan pasangan korang. Ya. Kurta Cirgaro sebenarnya direka supaya senang dijadikan set berpasangan sebab Cirgaro turut menghasilkan keluaran khas untuk wanita terutamanya bagi koleksi raya 2017 ni. Lagi satu, korang tak perlu tunggu diskaun besar-besaran kerana Cirgaro sangat menghargai pelanggan-pelanggan mereka. Jadi mereka tidak akan mengadakan sales yang akhirnya membuatkan pelanggan-pelanggan yang telah membeli produk sebelum ni rasa tertipu.

Harga yang ditawarkan pula adalah berpatutan dan berpadanan dengan kualiti, rekaan dan servis yang diberikan. Jangan risau, fabrik yang digunakan sangat berkualiti dan jarang didapati kerana fabrik Cirgaro dihasilkan oleh kilang OEM di Korea Selatan. Dan kurta-kurta Cirgaro ni dihasilkan dalam kuantiti yang terhad. Sebab apa? Sebab eksklusif dan juga nak kawal kualiti.

Dah banyak sangat aku membebel ni. Kalau nak tahu lebih lanjut mengenai Cirgaro, singgah la butik baharu mereka di Plaza Shah Alam atau klik je kat bawah ni:

Tiada ulasan:

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com