Jumaat, 21 April 2017

Kucing Aku Baru Melahirkan 5 Ekor Anak Kucing

Salam.

Alhamdulillah. Akhirnya Lofa, satu-satunya kucing betina yang aku ada, telah selamat melahirkan 5 ekor anak kucing yang comel dan sihat pada 2 hari yang lepas. 3 ekor daripadanya adalah berwarna putih, manakala, dua ekor yang lain berwarna hitam. Aku pun dah tak ingat ini kali keberapa Lofa beranak. Produktif sungguh! Nasib baik la Lofa ni jenis pandai uruskan anak-anak kucing tu, daripada beranak sampai la boleh merangkak, buka mata, berjalan, memanjat, bergaduh dan berlari. Untuk pengetahuan korang, semua anak Lofa aku tak jaga tapi aku beri kat orang lain selepas anak-anak kucing tu berumur 2 bulan dan ke atas sebab sekarang ni aku dah ada 4 ekor kucing untuk dijaga. Aku rasa itu dah lebih daripada cukup.


Dah alang alang tu, aku berangan la buat photoshoot untuk anak-anak kucing ni. Walaupun Lofa dah pandang pandang jeling jeling je aku masa tu. Haha! Nasib baik dia dah kenal aku. Jadi dia faham kot aku nak update blog pasal anak-anak kucing ni. Boleh?





Semoga membesar dengan sihat. Dan semoga Lofa teruskan beranak. Kalau korang ada kucing yang sedang bunting atau menunggu masa untuk beranak, korang boleh rujuk entri kat bawah ni mana la tahu kucing korang mengalami masalah semasa beranak.

Tiada ulasan:

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com