Selasa, 14 Januari 2014

Ketua Kali Kedua!

Assalamualakum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Salah satu babak dalam filem Abang Botak. Boleh?

Alhamdulillah. Selesai dah orientasi pelajar-pelajar baru Pusat Latihan Teknologi Tinggi (ADTEC) Melaka sesi 1 tahun 2014 ni. Kat sini kami panggil orientasi sebagai minggu silaturrahim. Untuk kali yang kedua, aku diberi tugas sebagai ketua latihan dalam kumpulan dan disiplin. Kemain disiplin di situ ye. Tugas yang benar-benar mencabar jasmani, emosi, rohani dan intelektual. Errr... Curi ayat dalam falsafah pendidikan negara pun boleh. Cikgu sangat! Tapi takde la ketua sangat. Nasib baik ada pegawai-pegawai yang lebih berpengalaman. Sedikit sebanyak dapat membantu melicinkan lagi perjalanan minggu silaturrahim ni. Tepuk tepuk terima kasih!

Pegawai-pegawai yang terlibat secara langsung dan tidak langsung sepanjang minggu silaturrahim.

Ni salah satu daripada sepuluh kumpulan latihan dalam kumpulan yang ada.

Minggu silaturrahim mula hari Isnin 6 Januari hari tu sampai la hari Jumaat 10 Januari. Tapi kalau nak berkira sangat sebenarnya sampai hari Sabtu 11 Januari. Seperti biasa, aktiviti malam memang habis jam 2 pagi. Tak pernah awal daripada tu. Tapi esoknya kerja tetap kerja. Walaupun balik jam 2 pagi, aku tetap bangun pagi macam biasa lepas tu masuk kerja pun macam biasa. Kemain gigih bajet boleh dapat anugerah perkhidmatan cemerlang je kan?

Ada yang tak botak lagi?

Barisan fasilitator yang bersemangat bukan daripada segi emosi je tapi fizikal sekali. Haha!

Sepanjang minggu silaturrahim ni, kami telah jalankan tujuh latihan dalam kumpulan. Setiap latihan dalam kumpulan yang dijalankan mempunyai objektif yang tersendiri. Tapi akar tunjangnya? Kesatuan, kerjasama dan bergerak sebagai satu kumpulan tanpa mengira agama, kaum, warna kulit dan bahasa. Kemain ayat macam tengah debat pulak.

Aku bersyukur dapat fasilitator-fasilitator yang hebat macam ni. Mereka ni sebenarnya terdiri daripada barisan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) sesi 2013/2014. Banyak dah mereka berkorban ni, daripada segi masa, tenaga, perhatian, motivasi, psikologi, idea dan sebagainya. Salute dengan komitmen dorang. Terima kasih atas segalanya. Semoga pada masa akan datang, kita semua lebih cemerlang dalam apa jua yang kita lakukan.

Iklan baju batik. Kbai.


potpetpotpet: Mana yang singkat, disambungkan. Mana yang panjang, dikeratkan.

6 ulasan:

Umie Artoqiemie berkata...

memang kau sorang je ada rambut kat situ ke cana? haha

Hizami Li berkata...

haha. tengok rambut la. :P

apiz muiz berkata...

Perh :O

Azhafizah Md Nor berkata...

minggu orientasi yang sentiasa happening! wahh ketua lagi dan lagi tu..kemain lagi iklan baju pulak dahh

zainatul abu bakar berkata...

Haha nasib tak botak sama :)

ezza syaheraa berkata...

:-)

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com