Sabtu, 29 Jun 2013

Wala Juara Raja Lawak 7 (2013)

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Tahniah! Tahniah diucapkan kepada kumpulan Wala kerana berjaya menjadi juara Raja Lawak yang ke-7! Harap lepas ni nama tak terus lenyap daripada peta Malaysia lah ye. Sebab bukan semua yang jadi juara Raja Lawak ni berjaya kat luar tu. Bergantung kepada usaha, doa dan jugak rezeki. Kemain bagi nasihat! Bajet pakar motivasi ke apa ni? LOL.

Tempat Pertama
Wala


Tempat Kedua
Sakan


Tempat Ketiga
Bora

Tempat Keempat
Gamat

Peringkat akhir Raja Lawak 7 kali ni ada dua pusingan. Pusingan pertama dengan tema bebas manakala pusingan kedua dengan tema muzikal. Dan setiap kumpulan dapat buat persembahan dengan sorang pelawak. Kumpulan Gamat dengan Yassin, Bora dengan Shahrol Shiro, Sakan dengan Ajak Shiro dan Wala dengan Rahim R2.


Pusingan Pertama

Peserta kumpulan Gamat kurang menjadi. Sorang jadi Isma Aliff, sorang jadi Kak Ton versi lelaki. Persembahan dorang malam ni macam persembahan dorang masa minggu keberapa entah sebelum ni. Tu yang macam dah tak boleh nak gelak lagi sebab dah tengok sebelum ni. Kumpulan Bora? Menghambarkan. Kehadiran Shahrol daripada kumpulan Shiro pun tak dapat bagi impak yang diharapkan. Persembahan kumpulan Sakan seperti biasa memang menarik tapi aku harapkan lebih daripada dorang. Pada pendapat aku pusingan pertama ni dimenangi oleh kumpulan Wala.


Pusingan Kedua

Persembahan yang sedih daripada kumpulan Gamat dan Bora. Sepatutnya kumpulan Bora boleh pukul habis pusingan kedua ni sebab sebelum sebelum ni pun dorang memang menonjol bila elemen muzikal terselit dalam persembahan dorang. So pusingan kedua ni pada aku seri antara kumpulan Sakan dan jugak kumpulan Wala.


potpetpotpet: Kumpulan Shiro pun dah keluarkan lagu? =_="

3 ulasan:

Amalina Hussain berkata...

eh..lama tak singgah sini dah berubah bentuk blog awak..hihi..walaweee...hihi..;)

Umie Artoqiemie berkata...

wahhh menang besar.

Cik Donut berkata...

Memang dah agak pun wala akan menang :) Sabah terbaik hehe

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com