Ahad, 26 Ogos 2012

Indahnya Beraya Di Kampung

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Tajuk entri dah macam tajuk lagu hari raya. Haha. Tahun ni aku beraya kat kampung belah ibu kat Batu Pahat, Johor. Kami sekeluarga bertolak selepas Subuh pada hari Sabtu yang lepas, sehari sebelum raya. Masa tu yakin yakin je raya hari Ahad. Nasib betul raya hari Ahad. Dan alhamdulillah, perjalanan berjalan dengan lancar, takde masalah trafik langsung. Ni kali pertama kami balik kampung dengan dua buah kereta. :")

Anak buah yang comel! Bukan selalu dia bagi aku dukung dia. Ni first time kot.

Hari raya pertama

Selesai solat sunat hari raya kat masjid berdekatan, kami semua baca yasin dengan tahlil. Dah habis yasin dengan tahlil, sesi bermaaf-maafan pula. Masa ni la air mata turun macam air terjun. Tsk tsk tsk...

Last but not least, masa untuk tangkap gambar! Tapi gambar kami sekeluarga kemain skema. Dah macam tangkap gambar tiang lampu je. Aku tengok orang lain punya keluarga kemain posing sakan. Haha. Dah dah. Jom tengok gambar gambar hari raya pertama aku kat kampung belah ibu.

Tangga kat depan kampung aku. Lighting tak seimbang!
Tak boleh berdiri lagi tegak ke?
Tahan nafas!
Ini bukan pokok ye.
Tak semua tapi tak apa. :")
Nyaie tengah kira kambing biri-biri. Sekor, dua ekor, tiga ekor dan seterusnya.
Tengah dengar taklimat. Haha. Kejadah taklimat? Ni sebelum baca yasin dengan tahlil ni.

Takde aktiviti sangat hari raya pertama hari tu. So, petang tu aku dengan Nana, Ika dan Adik pergi Batu Pahat Mall. Lebih kurang setengah jam perjalanan juga. Eh. Ni bukan nak shopping tapi saja jalan jalan cuci mata di hari raya hari bahagia. Tu je la aktiviti hari raya pertama aku. Sekian.

Bersama nyaie! Nyaie yang nak sangat tangkap gambar kat tangga ni. :")
Apasal nampak macam sebaya je ni? Kbai.
Husna yang comel!
Sendiri lagi. Haha. Caption nak forever alone.


potpetpotpet : Tunggu next entry yang penuh dengan jejaka idaman Malaya.

18 ulasan:

Akhelaken berkata...

bagus2..besederhana je lah sms menyambul syawal ni kan?

ishiko berkata...

BPmall??
aduii.. kg kt BP ye zami

dak eina berkata...

selamat hari raya hizami!!

bestnya dia bley balik kg :))

ainakhani berkata...

spec zami besau bona. memang nampak skema betol. hahahaha!

Mohd Khairi Khadzir berkata...

@ishiko

smpt lg pg bp mall tu hahaha ... untunglaa kmpung ade keris haha

Cik Marble..! berkata...

comelnya husna pakai tudung..=D

K O R I E berkata...

segak di hari raya ;)

luqman zakaria berkata...

raya kat kampung mmg best..

Azhafizah Md Nor berkata...

balik johor nape tak singgah segamat..leh raya sama..hehe..selamat hari raya zami dan family..

DanieL AdiE berkata...

Untunglah ade kampung..

sob sob sob..

mr.syazwan berkata...

ada kampung #Untunglaa..

so kesimpulan berapa helai bulu kambing biri-biri nyaie dpt eh?

=_=

Anisa Anuar berkata...

baju raya tema kelabu la...lawa2..eh2...cantik baju tu..
(puji baju dari puji empunye badan heheh)

neyra shazeyra berkata...

tergelak baca caption je haha

duniafana berkata...

terbaek!

scha cha berkata...

kitorang pown tgkp gmbr cm tiang lampu! :)

Mia Meymi berkata...

muka anak buah zami mcam tngah nak marah orang je..tapi comel..hehe..

shazika berkata...

selamat hari raya budak lelaki sebelah pintu.. :)

zizidiazora berkata...

kain sampin zami sgt cantik..

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com