Rabu, 21 Mac 2012

Keputusan SPM

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Illahi, adik aku telah mencatat keputusan yang sangat cemerlang dalam SPM 2011. Aku pon kalah! Haha. Masa SPM tahun aku, gred dia lain, sebagai contoh, A1, A2, B3, B4 dan seterusnya. Tapi sekarang dah guna A+, A, A-, B+, B, B- dan seterusnya. So, gred dia pada hari ni lebih fokus dan menumpu. Kalau aku tak silap, gred A+ dan A tu dalam kategori gred A1 merujuk kepada SPM tahun aku. Eh. SPM tahun bila? Aku SPM tahun 2005. Masih muda, jangan risau.

From my one and only facebook.

Macam mana pula dengan keputusan SPM kau? Tak okay? Jangan risau kerana perjalanan kau masih jauh. Apa yang penting selepas SPM ialah kau tahu hala tuju kau, kau tahu apa yang kau nak, kau tahu bidang apa yang kau ingin ceburi. Tolong pilih bidang mengikut kemampuan kau, mengikut minat kau dan mengikut peluang pekerjaan. Ingat, ukur baju di badan sendiri. InshaAllah kalau betul caranya, kau akan berjaya, malah, lebih berjaya daripada mereka yang mendapat keputusan cemerlang dalam SPM hari ni. Memang takde masalah kalau nak berjaya lepas SPM, semua bergantung kepada usaha dan juga rezeki masing masing. So, good luck!

"Dan hanya kepada Allah hendaknya kamu bertawakkal, jika kamu benar-benar orang yang beriman.” (Surah al-Maidah, ayat 23)


potpetpotpet : Percaya pada qada' dan qadar.

27 ulasan:

  1. congrate utk adik kamu:')

    BalasPadam
  2. Hebat! Bangga dapat adik mcm tuh :))

    BalasPadam
  3. tahniah dekat adik..pandai :)

    BalasPadam
  4. Hebat sungguh adik zami tu yek... sampaikan salam dan ucapan tahniah buat dia. semoga kejayaan sentiasa mengiringi dia di masa akan dtg insyaallah.

    BalasPadam
  5. PLan future pasnie bebetol..
    jgn d cam saye..
    hm... :(

    BalasPadam
  6. congrate to ur sis..rsult spm wan pun x sehebat dye..cayalahh !

    BalasPadam
  7. wah.nama ur sis sama dengan sy --> zafirah.. pssttt..perlu ke bgtau? :p btw, congrats utk dia :)

    BalasPadam
  8. wahh tahniah la adik kamu.. hebat^^

    BalasPadam
  9. tahniah untuk si adik..wahh..rindu nak ambik keputusan spm lagi..

    BalasPadam
  10. fuhhh...288 likerss...hehhe..tahniah buat adik zami.:)

    BalasPadam
  11. would like to congratulate her! semoga berjaya dan teruskan usaha. say no to 'failed' if we want always succeed..

    BalasPadam
  12. result spm kite ok2 jeeee =p

    BalasPadam
  13. tahniah kepada adik hizami tuuuuu ! :)

    BalasPadam
  14. Tahniahh . :D

    Tahun depan SPM .

    BalasPadam
  15. Congrate again untuk adik zami..semoga terus success.

    BalasPadam
  16. SPM tahun 2005..sebaya la ni..
    btw, tahniah untuk adik kamu..=)

    BalasPadam
  17. tahniah kepada adik kamu Zami..hehe..slm..

    BalasPadam
  18. congrates adik zami :D. make the right choice for ur future :) all the bast!

    BalasPadam
  19. @Syafiq Ahadin

    Tahniah buat adik anda kerana memperolehi keputusan yang cemerlang. Bestnya dapat banyak A :D

    BalasPadam
  20. tahniah ! bijak giler tu. :)

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com