Rabu, 21 Mac 2012

Keputusan SPM

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Illahi, adik aku telah mencatat keputusan yang sangat cemerlang dalam SPM 2011. Aku pon kalah! Haha. Masa SPM tahun aku, gred dia lain, sebagai contoh, A1, A2, B3, B4 dan seterusnya. Tapi sekarang dah guna A+, A, A-, B+, B, B- dan seterusnya. So, gred dia pada hari ni lebih fokus dan menumpu. Kalau aku tak silap, gred A+ dan A tu dalam kategori gred A1 merujuk kepada SPM tahun aku. Eh. SPM tahun bila? Aku SPM tahun 2005. Masih muda, jangan risau.

From my one and only facebook.

Macam mana pula dengan keputusan SPM kau? Tak okay? Jangan risau kerana perjalanan kau masih jauh. Apa yang penting selepas SPM ialah kau tahu hala tuju kau, kau tahu apa yang kau nak, kau tahu bidang apa yang kau ingin ceburi. Tolong pilih bidang mengikut kemampuan kau, mengikut minat kau dan mengikut peluang pekerjaan. Ingat, ukur baju di badan sendiri. InshaAllah kalau betul caranya, kau akan berjaya, malah, lebih berjaya daripada mereka yang mendapat keputusan cemerlang dalam SPM hari ni. Memang takde masalah kalau nak berjaya lepas SPM, semua bergantung kepada usaha dan juga rezeki masing masing. So, good luck!

"Dan hanya kepada Allah hendaknya kamu bertawakkal, jika kamu benar-benar orang yang beriman.” (Surah al-Maidah, ayat 23)


potpetpotpet : Percaya pada qada' dan qadar.

27 ulasan:

bai baizura berkata...

congrate utk adik kamu:')

FARA berkata...

Hebat! Bangga dapat adik mcm tuh :))

fariha berkata...

tahniah!!

luqman zakaria berkata...

congrats to ur sister~

cik violet berkata...

tahniah dekat adik..pandai :)

zizidiazora berkata...

Hebat sungguh adik zami tu yek... sampaikan salam dan ucapan tahniah buat dia. semoga kejayaan sentiasa mengiringi dia di masa akan dtg insyaallah.

Rozuan Ismail berkata...

wah,hebatnya =)

Razil Tahir berkata...

PLan future pasnie bebetol..
jgn d cam saye..
hm... :(

wanda berkata...

congrate to ur sis..rsult spm wan pun x sehebat dye..cayalahh !

TIM_Fahid berkata...

tahniah adik hang!!!

zafirahtajudin :D berkata...

wah.nama ur sis sama dengan sy --> zafirah.. pssttt..perlu ke bgtau? :p btw, congrats utk dia :)

El-Janna berkata...

wahh tahniah la adik kamu.. hebat^^

nur anis berkata...

tahniah untuk si adik..wahh..rindu nak ambik keputusan spm lagi..

najihah sahami berkata...

fuhhh...288 likerss...hehhe..tahniah buat adik zami.:)

Rtp Farra Arisha berkata...

would like to congratulate her! semoga berjaya dan teruskan usaha. say no to 'failed' if we want always succeed..

Safiah Ibrahim berkata...

Taniah tuk adek kamu

FL blogh0use berkata...

result spm kite ok2 jeeee =p

Aliff Haikal berkata...

tahniah kepada adik hizami tuuuuu ! :)

mr.syazwan berkata...

WAHHHH

bgs2

tahniah...

thisisaina berkata...

Tahniahh . :D

Tahun depan SPM .

Azhafizah[フィザ] berkata...

Congrate again untuk adik zami..semoga terus success.

::cik asha:: berkata...

SPM tahun 2005..sebaya la ni..
btw, tahniah untuk adik kamu..=)

Arry Rennwood Boniface Buyong berkata...

tahniah kepada adik kamu Zami..hehe..slm..

Syafiq Ahadin berkata...

i got 5A+ 4A....

Reen berkata...

congrates adik zami :D. make the right choice for ur future :) all the bast!

Sally Yatiey berkata...

@Syafiq Ahadin

Tahniah buat adik anda kerana memperolehi keputusan yang cemerlang. Bestnya dapat banyak A :D

Isha Nur Shisha berkata...

tahniah ! bijak giler tu. :)

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com