Khamis, 3 November 2011

Pengacara Majlis

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!


Sampan kolek dari Kedah,
Biduk lalu sampai muara,
Segala juadah hidangnya sudah,
Tibalah masa menjamu selera.

Okay. Pantun kat atas ni aku buat sendiri masa aku jadi hos untuk jamuan akhir tahun kelab staf sekolah semalam. Hos? Haha. Perkataan sebenar dia ialah pengacara majlis tapi aku sengaja guna hos supaya nampak macam anugerah skrin sikit. Boleh?

Patut bukan aku yang jadi pengacara majlis tapi ada sorang cikgu ni tapi dia boleh ada masalah pulak kelmarin. So, aku la yang kena ganti dia? Jamuan pukul 2.30 petang, aku start buat teks pukul 12.45 tengahari! Nasib Ijat ada mesej aku hari tu. Macam tahu tahu je aku perlukan dia untuk siapkan teks aku. Siapa suruh dia mesej aku kan? Padan muka dia sebab dah kena tolong aku. Kalau kau nak tahu, Ijat ni memang hebat dalam bidang pengacaraan majlis especially majlis formal.

Gambar aku mana? Sorry. Dah kelam kabut sangat, satu gambar pon takde. Sedih kan? Takpe takpe. Nanti aku balas dendam ambil gambar banyak banyak.



potpetpotpet : Umpama memerah nyiur, santan diambil, ampas dibuang.

25 ulasan:

  1. tu la nasib si pengacara majlis.. jarang nak ade gambar..
    bila dah kelam kabut, ape pun tak sempat..

    nway.. kita geng! tp sy dah besara dah.. skrg g majlis nak amek gambr jer tak nak duk depan dah.. hehehe.. :)

    BalasPadam
  2. haruslah banyak pantun kan? hahah.

    BalasPadam
  3. ko jd cikgu pulak ke skrg?

    BalasPadam
  4. hehe..eh nak komen ni kene buat pantun gak ke? nak beli je pantun tu tp xreti..huhu

    BalasPadam
  5. petah bercakap boleh jadi mc :)

    BalasPadam
  6. Kalau bab pantun, ko memang TERBAIK!!

    BalasPadam
  7. petang2 ke rumah mak uda,
    dibawa bersama,sabut kelapa,
    hati ini sungguh berduka,
    gambar mu tiada harapan ku hampa.

    hahahhahah

    BalasPadam
  8. pemantun hebat kah kmu? heh kmu mesti mc yang suka berceloteh, bukan? that's why you've been choosed. am i right :)
    meriah suasananya!

    BalasPadam
  9. wah,ada bakat jadi mc rupanya

    BalasPadam
  10. erm..ca xleh jd hos..pemalu..hik3..tp keje blkg tabir mmg kasi ca la..suka buat.. :)

    BalasPadam
  11. Segala juadah hidangnya sudah
    Tibalah masa menjamu selera
    Pantun dan madah sangatlah indah
    Tapi di mana berlakunya acara

    BalasPadam
  12. aritu bru jadi MC dinner fakulti...
    tp takde pantun...
    tak reti buat la.. hehe
    mesti cool kan?
    XD

    BalasPadam
  13. ok la tu, asah bakat yang ada :)

    BalasPadam
  14. meh lawan pantun meh2..anak cina beli guli,beli guli di kedai pak mat,kalau sudi membeli,sila balas en ali cehh ahahahhah!!

    BalasPadam
  15. ijat memang hebat

    cume dia xmau tunjukkan je kehebatan dia tu

    hehe

    BalasPadam
  16. :) <--komen camnie jela.. haha

    BalasPadam
  17. boleh duo tak? saya buleh sajak , anda buleh pantun , pasti hebat !

    *aku meninggi diri haha

    BalasPadam
  18. haha...ingat maloe2..skali jadi mc terus...

    BalasPadam
  19. Selamat Hari Raya AidilAdha abg hizami ^_^

    BalasPadam
  20. cun r pantun..rajin betul perah otak buat pantun..bole pinjam ????

    BalasPadam
  21. cool ! haha
    multiplayer cikgu :P

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com