Khamis, 3 November 2011

Pengacara Majlis

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!


Sampan kolek dari Kedah,
Biduk lalu sampai muara,
Segala juadah hidangnya sudah,
Tibalah masa menjamu selera.

Okay. Pantun kat atas ni aku buat sendiri masa aku jadi hos untuk jamuan akhir tahun kelab staf sekolah semalam. Hos? Haha. Perkataan sebenar dia ialah pengacara majlis tapi aku sengaja guna hos supaya nampak macam anugerah skrin sikit. Boleh?

Patut bukan aku yang jadi pengacara majlis tapi ada sorang cikgu ni tapi dia boleh ada masalah pulak kelmarin. So, aku la yang kena ganti dia? Jamuan pukul 2.30 petang, aku start buat teks pukul 12.45 tengahari! Nasib Ijat ada mesej aku hari tu. Macam tahu tahu je aku perlukan dia untuk siapkan teks aku. Siapa suruh dia mesej aku kan? Padan muka dia sebab dah kena tolong aku. Kalau kau nak tahu, Ijat ni memang hebat dalam bidang pengacaraan majlis especially majlis formal.

Gambar aku mana? Sorry. Dah kelam kabut sangat, satu gambar pon takde. Sedih kan? Takpe takpe. Nanti aku balas dendam ambil gambar banyak banyak.



potpetpotpet : Umpama memerah nyiur, santan diambil, ampas dibuang.

25 ulasan:

Puteri Iqa Izyan berkata...

wahhh... berpantun2 nih. ^_^

farahin nasir berkata...

tu la nasib si pengacara majlis.. jarang nak ade gambar..
bila dah kelam kabut, ape pun tak sempat..

nway.. kita geng! tp sy dah besara dah.. skrg g majlis nak amek gambr jer tak nak duk depan dah.. hehehe.. :)

adrinaqamarina berkata...

haruslah banyak pantun kan? hahah.

Lea Isnawi berkata...

ko jd cikgu pulak ke skrg?

Syafiq Ahadin berkata...

so talented!

ayie berkata...

hehe..eh nak komen ni kene buat pantun gak ke? nak beli je pantun tu tp xreti..huhu

onie berkata...

petah bercakap boleh jadi mc :)

DanieL AdiE berkata...

Kalau bab pantun, ko memang TERBAIK!!

ummi rahimi berkata...

petang2 ke rumah mak uda,
dibawa bersama,sabut kelapa,
hati ini sungguh berduka,
gambar mu tiada harapan ku hampa.

hahahhahah

Rtp Farra Arisha berkata...

pemantun hebat kah kmu? heh kmu mesti mc yang suka berceloteh, bukan? that's why you've been choosed. am i right :)
meriah suasananya!

Rozuan Ismail berkata...

wah,ada bakat jadi mc rupanya

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ berkata...

erm..ca xleh jd hos..pemalu..hik3..tp keje blkg tabir mmg kasi ca la..suka buat.. :)

zizidiazora berkata...

Segala juadah hidangnya sudah
Tibalah masa menjamu selera
Pantun dan madah sangatlah indah
Tapi di mana berlakunya acara

Razil Tahir berkata...

aritu bru jadi MC dinner fakulti...
tp takde pantun...
tak reti buat la.. hehe
mesti cool kan?
XD

Khairiz berkata...

ok la tu, asah bakat yang ada :)

Fiq Fikri berkata...

meh lawan pantun meh2..anak cina beli guli,beli guli di kedai pak mat,kalau sudi membeli,sila balas en ali cehh ahahahhah!!

mr.syazwan berkata...

ijat memang hebat

cume dia xmau tunjukkan je kehebatan dia tu

hehe

hafiz hafizol berkata...

:) <--komen camnie jela.. haha

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) berkata...

woowww...hebat pantun2 ni ek...

KAMIHIDUP berkata...

selamat hari raya haji.

Blogger bernama Zam ! berkata...

boleh duo tak? saya buleh sajak , anda buleh pantun , pasti hebat !

*aku meninggi diri haha

Nabil Aizat Abdul Rahman berkata...

haha...ingat maloe2..skali jadi mc terus...

Syafiq_Elf berkata...

Selamat Hari Raya AidilAdha abg hizami ^_^

luqman zakaria berkata...

cun r pantun..rajin betul perah otak buat pantun..bole pinjam ????

Aliff Haikal berkata...

cool ! haha
multiplayer cikgu :P

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com