Ahad, 9 Oktober 2011

Pandai Kamu Lukis Ye? Cantik!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.  Dan salam sejahtera!

Aku kena relief satu kelas ni. Kelas tingkatan satu. Lepas tu aku ternampak ada seorang pelajar tengah lukis something kat kertas dia. Aku tengok lukisan dia. Ada bakat dia ni. Aku pon tegur dia.

"Pandai kamu lukis ye? Cantik!"

"Dia memang, cikgu! Pelukis hebat ni! Dia kalau lukis orang, memang pandai."

Salah seorang daripada kawan dia tiba tiba menyampuk. Pelajar yang tengah melukis tadi malu malu hamster konon. Padahal dah kembang semangkuk macam la aku tak tahu. Haha.

Dan aku teruskan aktiviti aku kat dalam kelas tu. 10 minit sebelum waktu habis, tiba tiba pelajar tadi angkat tangan panggil aku ke tempat dia. Aku terus menuju ke arah dia.

"Ni untuk cikgu. Nah!"

"Eh. Biar betik ni? Cikgu tak suka sangat betik. Tapi kalau strawberry coklat, cikgu suka."

"Betul la ni cikgu. Ambil la."

"Okay. Terima kasih!"

Nak tahu pelajar tu bagi apa kat aku? Adakah dia bagi betik kat aku?

Aku dapat lukisan ni!



potpetpotpet : Seronok kan?

35 ulasan:

ikan berkata...

cantek !

Ijah EmoTemo berkata...

wah! cantik nya dia lukis ;)

i am S!L4H.. berkata...

eh berbakat la. bole lukis komik.

Pojiepooh Abdullah berkata...

wahh so sweett..

aydah ahmad berkata...

hoho . tak reti lukis tapi pernah dapat camni jugak dari cikgu sekolah dulu . heee :DD

noreenrara berkata...

cantekk !
mmg seronok..huhu

faizal mohd berkata...

untung jadi cekgu, slalu dapat hadiah. :D

LaDy RaRa berkata...

untung lar.. dy mesti gmbarkan ckgu dy n dy sndri an???btw... nice~~

anamizu berkata...

perhh!
ala-ala student JAPANESE HIGH SCHOOL la! semart3!! :)




luv,
cik ana

peep berkata...

lawa2.. :) aku lukis klh budak2.. :(

k''N berkata...

TANTEK,, ^^, kite pon tak pndai lukis tau, lukis org lidi tau lahh, hahah :P

zizidiazora berkata...

ok gak lukisan tu. dia tingkatan berapa zami?

Reen berkata...

macam gaya lukis komik lah! anak murid pandai lukis dah. cikgunya?? hehe

SyafiQ aHaDin berkata...

semat giler! tak jeles dengan budak tu? Hehe!
Nak minta satu dari dia. Bak kat die gambar saya. Heeeee ^^

RinsyaRyc berkata...

wa.. untungla... hehe

Azhafizah[フィザ] berkata...

untunglah cikgu zami ni dapat macam-macam..die memang pandai lukis..cikgu zami yang ajar kot :p

pudenz berkata...

perghh..smartt

Ms Bery berkata...

boleh jadi pelukis komik nie atau pon jadi pelukis grafik cam kartoon Boboboi tu.. :D

cik Dil berkata...

waaa cantikkk..pndainya lukiss..kite jugak la tangan bangku.. =.=

ayie berkata...

bakal arkitek wanabe

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ berkata...

siyes cantik..hebat tu...ca lukis org lidi bolehla..huhu..

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ berkata...

siyes cantik..hebat tu...ca lukis org lidi bolehla..huhu..

SyafiQ aHaDin berkata...

Ayat ni.
"Ni untuk cikgu. Nah!"

"Eh. Biar betik ni? Cikgu tak suka sangat betik. Tapi kalau strawberry coklat, cikgu suka."

Suppose Biar betul kan. Haha! Adei. Lambat betul hotak ni interprate!

starzieti berkata...

wah, cantik lukisan tuuuhhh !

DanieL AdiE berkata...

Smart lukisan budak tu...

a little less conversation berkata...

dlm lukisan tu..dua2 laki ke? nk kata 1 pmpn xde nasi lemak pn..opss lupa, gamba bdk skola lg..hahahhaa

eman berkata...

ooo budak tingkatan satu.. terkejut aku td igtkn budak darjah satu...errr eneway smart pic ni....mang ade bakat terpendam tuk jd kartunis... :)

El-Janna berkata...

erhh apakah?? die perli cikgu kot, haha

Fara E's berkata...

comel jep ;D

Bintang Biru. berkata...

zami,nak tengok muka budak tu. snap la picture dia nty,. ;]

..Bai.. berkata...

yayaya...cntik lukisan 2..:)trharu x dpt:-?haha

Rtp Farra Arisha berkata...

that student is good at sketching. ada jiwa seni dalam diri :)

Paris Lipton berkata...

wahhh sy pon suke melukis tp lukis kat computer mmg failed! lukisan tgh je plg berseni kot!!

bella luna berkata...

cantik (:

Puteri Iqa Izyan berkata...

wah. form one dah pandai lukis cantik mcm tu. ^_^

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com