Khamis, 25 Ogos 2011

Karena Status Kita Hamba

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!



Hari ni aku nak kongsi lagu terbaru daripada Wali Band yang berjudul Status Hamba. Tak tahu la korang nak dengar ke belum. Tapi lirik dia best kot. Entah. Aku rasa macam best. Okay. Sila dengar lagu Status Hamba ni kat bawah. Tak tahu macam mana nak dengar? Guna telinga je. Boleh? Haha. Tekan la button play tu. :B


 Lirik Status Hamba
Ayo kita semua anak manusia
Yang tak luput dari dosa
Lelaki wanita yang tua yang muda
Semua pasti pernah salah

Tak ada satu pun yang hidup sempurna
Karena status kita hamba
Yang Maha Sempurna ya Allah Ta'ala
Karena status Allah Tuhan kita

Wahai Allah wahai Tuhanku ampuni semua dosa-dosaku
Dosa ibu dan bapakku dan dosa-dosa semua hambaMu
Wahai Allah wahai Tuhanku berikan kebaikan duniaMu
Kebaikan akhiratMu, jauhkanlah api nerakaMu

Berbuatlah untuk duniamu kawan
Seakan hidup selamanya
Berbuatlah untuk akhiratmu teman
Seakan esok tiada



potpetpotpet : Kalau status belum berkahwin boleh?

22 ulasan:

  1. zami status duda anak 8...haha....

    BalasPadam
  2. baru nak dengar.. lupe... speaker bisu.... tunggu on lappy aaa ptg karang baru dengar blk...

    - princesseryna.blogspot.com

    BalasPadam
  3. wah best2 menyentuh kot.ada satu lg lagu wali band aku cinta allah pun best

    BalasPadam
  4. cik ana pon STATUS : belum berkahwin jugak nih..hehe

    BalasPadam
  5. Sedap gak lagu ni. first time dgr. sarat ngan masej yg baik2 tanda cinta dan pengabdian kpd yg maha esa.

    untuk lagu yg berstatus belum kahwin nti abg cipta khas untuk zami... hahaha...

    BalasPadam
  6. zami ko tak nak jwb komen si Najihah? hahaha

    BalasPadam
  7. lirik lagu dia best..muhasab diri kejap..
    ps:- nie 1st time tahu ada lagu nie..

    BalasPadam
  8. Tiada canlah nak dengar takpa hayati lirik hihi.

    BalasPadam
  9. lagu by wali sememangnya enak didengar!! :)

    BalasPadam
  10. lagu wali band memangs edap2. nak2 yang berunsur ketuhanan macam ni =))

    BalasPadam
  11. sedap2
    menyentuh kalbu

    BalasPadam
  12. baru 1st time dengar...

    Best...boleh layan untuk halwa rohani..

    BalasPadam
  13. hehehe best jgk lagu ni ;)

    BalasPadam
  14. nice.. sedap didengar..

    BalasPadam
  15. nice sonng.. lagu dia lagu doa.. bagus wali band ni

    BalasPadam
  16. lagu waliband semua side ada..

    best! thanks sharing.

    lame gua tak layan music.

    BalasPadam
  17. blum klik play lagi, jadi tak tau sedap ke pahit ke manis keee.

    BalasPadam
  18. Nice entri... Salam idulfitri, maaf zahir dan batin yer... dari Santri Nurul Iman..

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com