Ahad, 7 Ogos 2011

Berbuka Puasa Secara Percuma Di Hotel Sebab Ada Orang Belanja!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Semalam ada orang belanja aku buka puasa. Tapi bukan awek la. Sigh. T_T

Adie yang belanja aku buka puasa. Tiba tiba je dia baik ni. Apahal pulak kan? Ada simen di sebalik batu bata ek? Haha. Takde la. Dia nak belanja aku sebab aku tolong dia makeover blog dia hari tu. So, ni kira balas dendam la ni. :B

Kitorang buka puasa kat Hotel Seri Malaysia. Harga memang berpatutan gile. Kalau kau nak tahu, terdapat lebih kurang 150 jenis makanan yang telah disediakan. Kau boleh nak telan 150 jenis makanan dalam masa tak sampai satu jam? Adeh. Nak tengok betapa sikitnya bilangan pinggan yang kitorang letak kat atas meja makan kitorang? Tengok la. :P


Sikit je ni.


Ada udang cili api masak nenas. Ada kambing golek. Ada ayam masak kicap. Ada mee goreng. Ada satay. Ada sosej. Ada ulam. Ada kerabu mangga. Ada agar agar. Ada tembikai. Ada aiskrim. Ada air batu campur. Dan lain lain. Sikit je ni. :B

For me, takde la banyak mana pon. Bilangan pinggan tu je yang banyak. Sebab tu nampak macam banyak je. Okay. Dalam banyak banyak banyak, banyak apa yang tak banyak? Banyak la kau! Boleh? =_=

Kalau tengok pada jenis hidangan tu, memang la banyak. Eh. Tak habis lagi pasal banyak ni? Tapi kalau tengok pada kuantiti setiap hidangan yang kitorang letak atas pinggan tu, takde la banyak mana pon. Sikit je. Kitorang cuma nak rasa je. Tolong la percaya. Aku tak tipu. Siriyes. Aku sangat jujur ni. Percaya la. Please please please. Errr... Macam tak perlu je merayu-rayu ni? =_=


Auuummm...


Apa apa pon, aku nak mengucapkan terima kasih banyak banyak kat Adie! Kalau kau tak belanja aku, memang aku tak pernah merasa buka puasa kat hotel ni. So, ni macam pengalaman pertama aku buka puasa kat hotel la kot. Aku siriyes ni. :')

Aku kalau kat rumah, memang susah nak makan luar. Ibu ni rajin masak. Masalahnya, sedap pulak tu. So, memang makan kat rumah je la. :D


Terima kasih daun keladi. Kalau boleh belanja lagi.



potpetpotpet : Tangan memberi lebih baik daripada tangan yang menerima. Tak gitu ling?

44 ulasan:

  1. tak gitu ling? haha lawak..

    BalasPadam
  2. me xde pape nk bg lagi. nak belanje pun jauh. dtg jb lah :P

    BalasPadam
  3. untung la orang belanjeee;)

    BalasPadam
  4. hee . kite penah berbuka dkt seri malaysia ipoh .. memang mega lah hidangan dia .. hidangan pagi raya pun best best ! rambang mata nk pilih.. hee ;)

    BalasPadam
  5. wah untung la dye ade org nk blanje.
    tnye kt adie tu tanak blanje kite skali ker?

    BalasPadam
  6. Bile nk belanja aku pulak nie???hehe

    BalasPadam
  7. @ummi rahimi

    errr... mana lawak. siriyes ni. auuummm...

    BalasPadam
  8. @Mra Mastura

    tak kisah la. hehe. ni adie yang beriya-iya nak belanja. :B

    BalasPadam
  9. @meera rais

    kan? memang meriah gile. tapi kena pandai pilih la. sebab ada yang kurang rasa dia. haha.

    BalasPadam
  10. @::dAuZsHaNLeY::

    alhamdulillah. dah rezeki kan ? :B

    BalasPadam
  11. best la ad org blanje...kecil tapak tangan nyiru zami tadahkan...betul x?? hehe =)

    BalasPadam
  12. @Hizami Rahim

    hee . tu lahh . salah pilih, memang kesian lah . hee . :)

    BalasPadam
  13. perghhh..anta sini sikit boleh?

    BalasPadam
  14. untunglah abg Hizami bukak pose kt hotel..de org blnje lagi..sy bukak pose kat Hostel je..hahah

    new entry at enciksyazwanpunyablok.blogspot.com :)

    BalasPadam
  15. Untung la orang belanje..
    Rezeki time bulan puasa jangan ditolak.. :D

    BalasPadam
  16. wah rezki ramadhan kan..

    BalasPadam
  17. bestnya ade org belanje dia ^^

    BalasPadam
  18. walawehhh
    ini tadi kalau tak buncit perut memang tipu sudah
    hahahahaa
    banyak gila makanan

    BalasPadam
  19. rezeki di langit ramadhan ^^

    BalasPadam
  20. cenggitulah ling kehkehkeh

    untungla bukak puase kat hotel. rezeki ramadhan org kate ;)

    BalasPadam
  21. pot pet pot pet tu menarik...:))

    BalasPadam
  22. Dalam banyak banyak banyak, banyak apa yang tak banyak? Banyak la kau! Boleh? =_=

    comel. okbai.

    BalasPadam
  23. adie,
    umie pun nak jugak kene belanja..
    haha
    larikk

    BalasPadam
  24. untung la ade org belanje. heheh

    BalasPadam
  25. wah..bnyak nye makanan...XD

    BalasPadam
  26. murah la rezeki adie lepas ni..huhu.

    BalasPadam
  27. baaaaaaaaaaaanyak la zami! haha.


    kte suka udang tu je! sebab kat egypt ni, udang segar sekilo 90 hengget! baik tak payah, -.-'


    "restoran dan hotel" paling best sekali dalam dunia ni ialah rumah laa. fuh. even mama masak ikan goreng je pon, dah sedap.


    *rasa nak nangis pulak tiba3*


    T____T

    BalasPadam
  28. seronaknye mkn kt hutil.....jelez sieyhh Y_Y
    sile blnje sye jgk..!ekekekeeke..

    BalasPadam
  29. errr...byk bebenornyer..sikit apo eh..haha..buncit lar perot t..nie mam ke apo?

    BalasPadam
  30. best nye mkn ad org blanje.. =P

    BalasPadam
  31. zami,
    buat plan lepas ni dtg berbuke pose kt anjung tasik lak. amacam?

    BalasPadam
  32. untung la zami..
    ade orang belanje ...
    :)

    BalasPadam
  33. -- bersederhanalah di bulan puasa.. er lariii...

    BalasPadam
  34. wah,
    lepas ni zami boleh belanja pulak
    lalalala
    tak gitu ling ? *panggg #LOL

    BalasPadam
  35. kenapa muka korang cam tak puas hati jer? hahaha..

    BalasPadam
  36. bole la tolong makeover blog org lain plak pasni. hahaha .untung2 makan kat hotel lg. tak gitu ling?

    BalasPadam
  37. Next time tlg make over lg ya my blog...huhu

    BalasPadam
  38. gile ar.... tak padan ngan kecik je semuanya .. makan banyak.. haha..:D

    BalasPadam
  39. hai abg hensem,..
    blnje adik buke pose neh! haha...bleh la..kih3

    BalasPadam
  40. syok tu ade org belanja..banyak lak tu!serius banyak!!

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com