Ahad, 7 Ogos 2011

Berbuka Puasa Secara Percuma Di Hotel Sebab Ada Orang Belanja!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Semalam ada orang belanja aku buka puasa. Tapi bukan awek la. Sigh. T_T

Adie yang belanja aku buka puasa. Tiba tiba je dia baik ni. Apahal pulak kan? Ada simen di sebalik batu bata ek? Haha. Takde la. Dia nak belanja aku sebab aku tolong dia makeover blog dia hari tu. So, ni kira balas dendam la ni. :B

Kitorang buka puasa kat Hotel Seri Malaysia. Harga memang berpatutan gile. Kalau kau nak tahu, terdapat lebih kurang 150 jenis makanan yang telah disediakan. Kau boleh nak telan 150 jenis makanan dalam masa tak sampai satu jam? Adeh. Nak tengok betapa sikitnya bilangan pinggan yang kitorang letak kat atas meja makan kitorang? Tengok la. :P


Sikit je ni.


Ada udang cili api masak nenas. Ada kambing golek. Ada ayam masak kicap. Ada mee goreng. Ada satay. Ada sosej. Ada ulam. Ada kerabu mangga. Ada agar agar. Ada tembikai. Ada aiskrim. Ada air batu campur. Dan lain lain. Sikit je ni. :B

For me, takde la banyak mana pon. Bilangan pinggan tu je yang banyak. Sebab tu nampak macam banyak je. Okay. Dalam banyak banyak banyak, banyak apa yang tak banyak? Banyak la kau! Boleh? =_=

Kalau tengok pada jenis hidangan tu, memang la banyak. Eh. Tak habis lagi pasal banyak ni? Tapi kalau tengok pada kuantiti setiap hidangan yang kitorang letak atas pinggan tu, takde la banyak mana pon. Sikit je. Kitorang cuma nak rasa je. Tolong la percaya. Aku tak tipu. Siriyes. Aku sangat jujur ni. Percaya la. Please please please. Errr... Macam tak perlu je merayu-rayu ni? =_=


Auuummm...


Apa apa pon, aku nak mengucapkan terima kasih banyak banyak kat Adie! Kalau kau tak belanja aku, memang aku tak pernah merasa buka puasa kat hotel ni. So, ni macam pengalaman pertama aku buka puasa kat hotel la kot. Aku siriyes ni. :')

Aku kalau kat rumah, memang susah nak makan luar. Ibu ni rajin masak. Masalahnya, sedap pulak tu. So, memang makan kat rumah je la. :D


Terima kasih daun keladi. Kalau boleh belanja lagi.



potpetpotpet : Tangan memberi lebih baik daripada tangan yang menerima. Tak gitu ling?

44 ulasan:

ummi rahimi berkata...

tak gitu ling? haha lawak..

Mra Mastura berkata...

me xde pape nk bg lagi. nak belanje pun jauh. dtg jb lah :P

laskar pelangi berkata...

untung la orang belanjeee;)

meera rais berkata...

hee . kite penah berbuka dkt seri malaysia ipoh .. memang mega lah hidangan dia .. hidangan pagi raya pun best best ! rambang mata nk pilih.. hee ;)

ila berkata...

wah untung la dye ade org nk blanje.
tnye kt adie tu tanak blanje kite skali ker?

::dAuZsHaNLeY:: berkata...

rezeki bulan puasa kan?

fadlisabri berkata...

Bile nk belanja aku pulak nie???hehe

Hizami Rahim berkata...

@ummi rahimi

errr... mana lawak. siriyes ni. auuummm...

Hizami Rahim berkata...

@Mra Mastura

tak kisah la. hehe. ni adie yang beriya-iya nak belanja. :B

Hizami Rahim berkata...

@laskar pelangi

untung la jugak. :P

Hizami Rahim berkata...

@meera rais

kan? memang meriah gile. tapi kena pandai pilih la. sebab ada yang kurang rasa dia. haha.

Hizami Rahim berkata...

@ila

tanya la kat dia. haha.

Hizami Rahim berkata...

@::dAuZsHaNLeY::

alhamdulillah. dah rezeki kan ? :B

Ain Farahin berkata...

best la ad org blanje...kecil tapak tangan nyiru zami tadahkan...betul x?? hehe =)

Hizami Rahim berkata...

@fadlisabri

haha. kau la belanja aku!

meera rais berkata...

@Hizami Rahim

hee . tu lahh . salah pilih, memang kesian lah . hee . :)

Dosh Saleem berkata...

perghhh..anta sini sikit boleh?

syazwan tahir berkata...

untunglah abg Hizami bukak pose kt hotel..de org blnje lagi..sy bukak pose kat Hostel je..hahah

new entry at enciksyazwanpunyablok.blogspot.com :)

Ms Bery berkata...

Untung la orang belanje..
Rezeki time bulan puasa jangan ditolak.. :D

ayie berkata...

wah rezki ramadhan kan..

dak eina berkata...

bestnya ade org belanje dia ^^

Hans berkata...

walawehhh
ini tadi kalau tak buncit perut memang tipu sudah
hahahahaa
banyak gila makanan

imah berkata...

rezeki di langit ramadhan ^^

Amna.Qadeeja berkata...

cenggitulah ling kehkehkeh

untungla bukak puase kat hotel. rezeki ramadhan org kate ;)

Amir Rayyan berkata...

pot pet pot pet tu menarik...:))

_aLiaHwaFa_ berkata...

Dalam banyak banyak banyak, banyak apa yang tak banyak? Banyak la kau! Boleh? =_=

comel. okbai.

Umie Artoqiemie berkata...

adie,
umie pun nak jugak kene belanja..
haha
larikk

i am S!L4H.. berkata...

untung la ade org belanje. heheh

Terbang Bersamaku berkata...

wah..bnyak nye makanan...XD

iekasub berkata...

murah la rezeki adie lepas ni..huhu.

adrinaqamarina berkata...

baaaaaaaaaaaanyak la zami! haha.


kte suka udang tu je! sebab kat egypt ni, udang segar sekilo 90 hengget! baik tak payah, -.-'


"restoran dan hotel" paling best sekali dalam dunia ni ialah rumah laa. fuh. even mama masak ikan goreng je pon, dah sedap.


*rasa nak nangis pulak tiba3*


T____T

myownlife berkata...

seronaknye mkn kt hutil.....jelez sieyhh Y_Y
sile blnje sye jgk..!ekekekeeke..

**NH-Nurul Hidayah** berkata...

errr...byk bebenornyer..sikit apo eh..haha..buncit lar perot t..nie mam ke apo?

Izzah | zulkifli berkata...

best nye mkn ad org blanje.. =P

zizidiazora berkata...

zami,
buat plan lepas ni dtg berbuke pose kt anjung tasik lak. amacam?

Ezzad Edzral berkata...

untung la zami..
ade orang belanje ...
:)

Fezul Fadhley berkata...

-- bersederhanalah di bulan puasa.. er lariii...

Bintang Biru. berkata...

wah,
lepas ni zami boleh belanja pulak
lalalala
tak gitu ling ? *panggg #LOL

izfanora berkata...

kenapa muka korang cam tak puas hati jer? hahaha..

Reen berkata...

bole la tolong makeover blog org lain plak pasni. hahaha .untung2 makan kat hotel lg. tak gitu ling?

DanieL AdiE berkata...

Next time tlg make over lg ya my blog...huhu

Nur Farah Hani berkata...

gile ar.... tak padan ngan kecik je semuanya .. makan banyak.. haha..:D

♥ cik kieranaa ♥ berkata...

hai abg hensem,..
blnje adik buke pose neh! haha...bleh la..kih3

Suhazli berkata...

syok tu ade org belanja..banyak lak tu!serius banyak!!

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com