+ -

Pages

Aku Siriyes Lain Macam Bila Cakap Pasal Solat Sunat Tarawih Ni

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!



Aku baru balik daripada solat sunat tarawih ni. Errr... Perlu ke nak buat pengumuman kat blog ni? Kena la kot! Haha. Kalau tak nanti aku kena pandang serong pulak bila korang ingat aku tak pergi solat sunat tarawih. Boleh ke macam tu? Adeh. Teruk gile pandangan aku kan? Padahal solat sunat je pon. Kalau tak pergi pon takpe la kan? So, tak perlu la nak tanya soalan pergi ke tak solat sunat tarawih kat orang lain semata-mata nak tunjuk yang kau pergi solat sunat tarawih tu? Tak gitu ling? :B

Apa maksud tarawih tu ye? Actually, aku pon tak berapa nak tahu masa aku taip entri ni. So, aku terus google pasal tarawih. Nak tunjuk pandai punya pasal. Kau ada perangai macam aku? Errr... Tak pasal pasal nanti ada yang komen suruh aku mengucap banyak banyak sebab nampak sangat aku ni macam riak dan takbur. Adeh. Cepat betul korang buat kesimpulan ye? Takpe takpe. Allah Maha Mengetahui. Dan sesungguhnya Allah tahu apa niat aku. So, biar la Allah decide whether aku ni riak ke takbur ke. Tak gitu ling? :P

Apahal entri aku kali ni siriyes lain macam je? Sekali sekala derrr... Boleh je kan? Okay. Tadi aku nak cakap pasal maksud tarawih kan? Tapi sayangnya aku macam dah terbabas banyak. Hehe. Biasa la beb! Manusia kan? Banyak la salah silap dia. Eh. Macam nak terbabas lagi je ni? Adeh. Dah dah. Maksud tarawih ialah duduk bersenang-lenang atau beristirehat. So, solat sunat tarawih? Adakah solat sunat sambil duduk terbungkang lepas tu bersandar kat dinding dengan perut memboyot ke depan? Banyak la kau! Solat sunat tarawih membawa maksud solat sunat dengan rasa senang dan kelapangan hati selepas solat fardhu Isyak. Yes. Akhirnya tercapai jugak objektif entri ni nak cakap pasal maksud solat sunat tarawih ni. Tapi setelah tiga perenggan la kan? =_=



potpetpotpet : Remind me.
5 Budak Lelaki Sebelah Pintu: Aku Siriyes Lain Macam Bila Cakap Pasal Solat Sunat Tarawih Ni Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera! Aku baru balik daripada solat su...

59 ulasan:

izfanora berkata...

biasa lah manusia. sibuk tny org g solat terawikh ker tak.. ntah2, solat fardhu pun dier tak wat.. ops, terlepas sudah. tp, mmg gitu slalu kan. hurm..

even google pun xper.. ilmu.. yg bc pun dpt ilmu juga.. :)

alif ismail berkata...

haha.. isinye ciput tapi sgt bermanfaat!!

harap2 tarawikh penuh bulan ni ye..

.:iQeLLypEri:. berkata...

mak ai..
maksud yg mmbawa kpd 3 perenggan yg pnjg brjela..
mmg google sungguh nie..
seriyes sungguh ye.. =p

Dosh Saleem berkata...

bagus2. pasni mak mentua mesti approve! hahah :p

..hizamirahim.. berkata...

@izfanora

setuju sangat2.
hehe.
:)
yes.
dapat sikit ilmu pon jadi la.

..hizamirahim.. berkata...

@alif ismail

haha.
memang sikit je isi dia.
nak lagi banyak, kena gi library la.
:P

..hizamirahim.. berkata...

@.:iQeLLypEri:.

haha.
ini siriyes.
:P

AfiQ berkata...

macam lame da tak singgah kat sini.. tak gitu ling? hahahahaha.. sory beb.. jarang blogging skang.. hehehe.. n thanks for da info.. jom terawikh! =)

..hizamirahim.. berkata...

@Dosh Saleem

haha.
banyak la!

Norazlina MZul-Ikhwan berkata...

hmmm...taun ni xdapat g terawih..coz keje...teringat masa masih belajar dulu...

♥ cik kieranaa ♥ berkata...

panjang2 taip entry..
ciput je psl terawih. hehe

zizidiazora berkata...

hahahaha.....kalau assignment cam ni mampus lacturer bakar darah tau. Isinyer memang ciput tapi dia pnya intro....pergh..mengah nak baca.

Amoi MiyaSya berkata...

beshh nyer dapat solat terawih ! tak sempat lagi nak terawih

..hizamirahim.. berkata...

@AfiQ

haha.
tu la.
busy sangat ek ?
:)

..hizamirahim.. berkata...

@Norazlina MZul-Ikhwan

hehe.
takpe.
tak dosa pon kalau tak buat.
:)

..hizamirahim.. berkata...

@♥ cik kieranaa ♥

haha.
yang lain2 tu isu semasa ye.
:P

..hizamirahim.. berkata...

@zizidiazora

hehe.
emosi sikit masa taip entri ni.
:P

..hizamirahim.. berkata...

@Amoi MiyaSya

hehe.
takpe2.
ikut kelapangan.
:)

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) berkata...

Amboiii intro SEMPOOOOOOT nk baca...last2 isi nye ujung coet jeee..hahaha...xpe jnji niat dh smpai...

Fezul Fadhley berkata...

essay 3 perenggan lau SPM kena reject nih... hehehex... nice entry!

kechixx berkata...

thanks 4 sharing!;)

DanieL AdiE berkata...

Ko rase x yang isi entry ko yg ni hanye ade kat ayat last perenggan ke 3!

hahaha...

zami, bile nak update entry photoshoot??

Dlm kontrak yg kite sign, kene wat entry tau!

Ms Bery berkata...

Entry berunsur nasihat dr cikgu Hizami.. ;)
Tadi pun pergi solat terawih jugak

..hizamirahim.. berkata...

@Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A)

haaa...
semput ye ?
:P

..hizamirahim.. berkata...

@Fezul Fadhley

haha.
dapat markah bonus ye.
:P

ayie berkata...

apa yang lain macamnye???haha

..hizamirahim.. berkata...

@kechixx

haha.
sikit je pon.
no hal.
:)

..hizamirahim.. berkata...

@DanieL AdiE

that's my style!
haha.
:P

..hizamirahim.. berkata...

@Ms Bery

keep it up!
nasihat sikit2 je pon.
:)

Hans berkata...

hehhehehe
baju raya baru gi tarawih
:-)

Han$ Xy berkata...

kerjakan solat sunat terawih ibarat kerjakan ibadat fardhu di bulan2 yg lain:)kerjakan ibadat fardhu di bulan ramadhan ibarat kerjakan 70 kali ibadat fardhu di bulan yg lain:)

miss silent berkata...

bapak lawak entry ni..hahah

Umie Artoqiemie berkata...

aku malas baca entry lawak.
yang penting gambaq kau besaq + hemsemm . haha

..hizamirahim.. berkata...

@ayie

sama je ek ?
okay fine.
haha.

..hizamirahim.. berkata...

@Hans

takde maknanya!
:B

..hizamirahim.. berkata...

@Han$ Xy

hehe.
tapi jangan la melebihkan yang sunat berbanding fardhu.
:)

..hizamirahim.. berkata...

@miss silent

errr...
lawak ke ?
aku punya la siriyes!
:B

..hizamirahim.. berkata...

@Umie Artoqiemie

okay fine.
=_______=

iefa ujang berkata...

pergi ke x,sume 2 brgntung pda keikhlasan kita...biar la org nk kta apa.jnji kta tunaikan apa yg kita rsa prlu 2 :)

Hans berkata...

hehehehehehhe

shandye. berkata...

jangan sekadar cakap kalau tak dilakukan dengan betul.

kthnxbai.

..hizamirahim.. berkata...

@iefa ujang

betul2.
:)

..hizamirahim.. berkata...

@Hans

haha.
nak sepasang ke ?
=____=

..hizamirahim.. berkata...

@shandye.

errr...
aku ke ?
oh.
biasa la.
like i said, aku manusia.
banyak salah silap.
:)

anyss berkata...

ringkas! mampat! tepat! padat!

..hizamirahim.. berkata...

@anyss

haha.
ringkas ke ?
macam panjang je.
:P

Eazy Izzuddin berkata...

haih..
perenggan ke tiga baru la dapat tahu maksud...
hehehehe...

Han$ Xy berkata...

:)...yeleee

ishiko berkata...

okey... panjang lebar tu chegu...
2 markah je ^^

ila berkata...

susahnya nk sampaikn maksud terawih.
sampai 3 perenggan
btw selamat menjalani ibadah terawih

Cik Rimau berkata...

haha.. betul3.. cik rimau pon emo je klu ade org asyik tye nie.. sibuk je lebey.. bulan pose mule la nk tunjuk baik.. pdhal, klu bukan bulan pose, dorg la manusia2 yg suke melambat2kan urusan wajib.. yg sunat nak nunjuk2 lak.. ish3.. <-- terlebih emo lak.. kah3

PiekaSahaja berkata...

hahaha..saya memahami entry anda..:P

..hizamirahim.. berkata...

@Cik Rimau

alhamdulillah.
ada jugak orang yang faham entri ni.
adeh.
gimme five!
:B

Suhazli berkata...

haha ciput pon jadi la ckp sal solat terawih..melalut bnde lain je banyak.. :D

Bintang Biru. berkata...

melalut banyak la. #LOL

fadlisabri berkata...

da bosan dgn pertnyaan " x g terawih ke??"~~=.="

hafiz hafizol berkata...

Xnak dgr ko membebel .. *kejam

Nurul Qalysa berkata...

mak aiii g smyng terawih pon segak kemain...blog ni da laen sngt2...smakin maju.... hehehee

abu idris berkata...

arrayah.info - Arahan Khalifah Laksanakan Solat Tarawih secara Berjemaah

< >