Isnin, 4 Julai 2011

Teka Teki Menguji Minda | Teka Teki Mak Limah

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Okay. Sempena dengan hari Isnin yang tak berapa seronok ini, aku nak main teka teki dengan korang. Yes. Hari Isnin memang takde kena mengena dengan teka teki. So? Ada masalah? =_=

Dah sedia nak jawab? Senang gile teka teki ni. Aku dapat teka teki ni masa aku gi Perlis hari tu. Anyway, siapa yang tak dapat jawab teka teki ni, anda dinasihatkan supaya menduduki UPSR semula. Haha. XD


Mak Limah ada lima orang anak. Sorang nama Abu. Sorang nama Ahmad. Sorang nama Ali. Sorang nama Amin. Sorang lagi nama apa?


Haaa... Dapat jawab tak? Cepat jawab kat ruangan komen tu. Aku nak tengok berapa ramai pembaca blog aku yang menguasai kemahiran berfikir secara kreatif dan kritis ni. Ada berani? Siapa salah jawab, nampak sangat otak dia tengah beku sekarang ni. Adeh. Okay. Selamat menjawab teka teki Mak Limah ni! >_<

Eh. Sebelum tu, aku nak bagitahu awal awal ni. Aku tak sediakan apa apa hadiah kalau korang dapat jawab teka teki Mak Limah ni dengan betul. So, jangan mengada-ngada nak pergi kat kaunter pertanyaan mintak hadiah. Sekian. Harap maklum. Sebarang pertanyaan, boleh rujuk kamus dewan. =_=


Aku tengah fikir jugak ni. Haha.



potpetpotpet : Senang je kan? Nak tahu jawapan? Klik kat sini.

62 ulasan:

  1. seorang lagi nama dia limah la...

    BalasPadam
  2. limah la aorang lagi tu

    BalasPadam
  3. last skali limah la weyh ! haha
    xoxo ;p

    BalasPadam
  4. nama anak die lagi sorang tu "apa" haha !

    BalasPadam
  5. akmal ! #LOL *taktahu la*

    BalasPadam
  6. ape jawapannye? dah rujuk kamus dewan & perah otak ni tapi tak dapat jugak jawab! :D

    BalasPadam
  7. nama die Limah. sukati aku je jawab dua kali. haha.

    BalasPadam
  8. sorang lg name limah kot... hehehe...

    BalasPadam
  9. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  10. aku rasa anak kelima adalah limah..hahahhahahha.. yang soalan pertama salah

    BalasPadam
  11. seorang lg ami. atau nama penuh hizami. haha

    BalasPadam
  12. lagi sorang tu, hmm zami? hehe :P

    BalasPadam
  13. Ieka tau! LIMAH kan???
    huehuehue >,<"

    BalasPadam
  14. anak limah punya ank kn.. ane la den taw.. anak akk den,den taw la..

    BalasPadam
  15. sorang lagi anak dia nama LIMAH la...haha

    BalasPadam
  16. sorang lagi nama Apa. betul tak? hahah.mengarut.

    BalasPadam
  17. nama dia hizamirahim..hehe..eh, silap!

    LIMAH la jawapan dia dgn penuh konpiden lagi bergaya makcik jawab..kalo slh jgn publish komen ni..haha

    BalasPadam
  18. nama limah mungkin?

    giler ah takde klu langsong! huwaa

    BalasPadam
  19. Sorang lagi nama apa...

    BalasPadam
  20. adehh. memang x dinafikan hari isnin hari otak beku sedunia. T___T

    BalasPadam
  21. nama dia limah.. kan.? kan.?

    BalasPadam
  22. sorang lagi namanya azizi la....eh! sape azizi tuh..hahahaha...... azizi tu anak mak limah lah.....hahahaha...

    BalasPadam
  23. limah la jwapan dia..x ke???

    BalasPadam
  24. jawapan dia dah tentu = limah..huhuhu...

    BalasPadam
  25. alaa..tau sgt, mesti yang tu nama dia limah..haha

    BalasPadam
  26. nama dia apa.
    hahahahaha

    BalasPadam
  27. mesti jawapan dia Limah kan??hahahahahah

    BalasPadam
  28. jawapan diaaa --> Limah
    :P
    betul tak , betul tak ?

    BalasPadam
  29. nama anak yang ke lima, STEPHEN ! baru jep lepas call mak limah tadi tanya nama anak dia yang kelima. HAHAHAHAHAHAHAHA !!!

    BalasPadam
  30. Mungkin sorang lagi tu Ambiga- Si Bodoh yang nak buat demo Bersih tu hahaha

    BalasPadam
  31. dah tauuuuu.. limah jwpn dia.. kan3??
    hahahak..

    BalasPadam
  32. jwpnnye usop wilcha..hahaha..bleh gitew?

    BalasPadam
  33. sorg lagi nama apa? aduh..skolah mana nk terima repeat upsr blk ni..haha

    BalasPadam
  34. s0rang lagi nama limah la .. huhhu .. just teka jea ..

    BalasPadam
  35. jwpn dye Limah laa...
    yess, aku betul..hahaha~~

    BalasPadam
  36. SoRaNg LaGi NaMa ApA PuN x BlEy.. HaHa...

    BalasPadam
  37. jawapannya adalah nama anak yg sorg lagi tu LIMAH...!! sbb mak dia nama mak LIMAH....HEHEHEHE....betul x..betul x....betul x...betul x...????

    BalasPadam
  38. semua jawab limah..nk jawab limah jugak a..:P

    BalasPadam
  39. sorang lagi tu nama hizami :)

    BalasPadam
  40. limah lah kott! sbb 'mak' limah. errr3

    BalasPadam
  41. Mak Limah ada 5 orang anak. Abu, Ahmad, Ali, Amin dan Limah. HAHA :D

    p/s : lawo watermark !

    BalasPadam
  42. Tanpa NamaJun 16, 2017

    limah

    BalasPadam
  43. Mak limah padam mak jadi limah lah perempuan ke laki tu

    BalasPadam
  44. Limah kot

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com