+ -

Pages

Teka Teki Menguji Minda | Teka Teki Mak Limah

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

Okay. Sempena dengan hari Isnin yang tak berapa seronok ini, aku nak main teka teki dengan korang. Yes. Hari Isnin memang takde kena mengena dengan teka teki. So? Ada masalah? =_=

Dah sedia nak jawab? Senang gile teka teki ni. Aku dapat teka teki ni masa aku gi Perlis hari tu. Anyway, siapa yang tak dapat jawab teka teki ni, anda dinasihatkan supaya menduduki UPSR semula. Haha. XD


Mak Limah ada lima orang anak. Sorang nama Abu. Sorang nama Ahmad. Sorang nama Ali. Sorang nama Amin. Sorang lagi nama apa?


Haaa... Dapat jawab tak? Cepat jawab kat ruangan komen tu. Aku nak tengok berapa ramai pembaca blog aku yang menguasai kemahiran berfikir secara kreatif dan kritis ni. Ada berani? Siapa salah jawab, nampak sangat otak dia tengah beku sekarang ni. Adeh. Okay. Selamat menjawab teka teki Mak Limah ni! >_<

Eh. Sebelum tu, aku nak bagitahu awal awal ni. Aku tak sediakan apa apa hadiah kalau korang dapat jawab teka teki Mak Limah ni dengan betul. So, jangan mengada-ngada nak pergi kat kaunter pertanyaan mintak hadiah. Sekian. Harap maklum. Sebarang pertanyaan, boleh rujuk kamus dewan. =_=


Aku tengah fikir jugak ni. Haha.



potpetpotpet : Senang je kan? Nak tahu jawapan? Klik kat sini.
5 Budak Lelaki Sebelah Pintu: Teka Teki Menguji Minda | Teka Teki Mak Limah Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera! Okay. Sempena dengan hari Isnin ya...

59 ulasan:

pinkguava berkata...

seorang lagi nama dia limah la...

pinkguava berkata...

limah la aorang lagi tu

Faraa Eiman's berkata...

last skali limah la weyh ! haha
xoxo ;p

Izyanti berkata...

nama anak die lagi sorang tu "apa" haha !

Bintang Biru. berkata...

akmal ! #LOL *taktahu la*

Bintang Biru. berkata...

along ?

Bintang Biru. berkata...

Akmal ! #LOL *tak tahu*

[loveyourlife] berkata...

ape jawapannye? dah rujuk kamus dewan & perah otak ni tapi tak dapat jugak jawab! :D

Izyanti berkata...

nama die Limah. sukati aku je jawab dua kali. haha.

princess_eryna berkata...

sorang lg name limah kot... hehehe...

ayie berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Hans berkata...

Atan

Han$ Xy berkata...

alim...alim

ayie berkata...

aku rasa anak kelima adalah limah..hahahhahahha.. yang soalan pertama salah

QaRr JaliL berkata...

antu.hahah..

newpost 5 youtubers pilihan qarr

Jey Yusuff berkata...

seorang lg ami. atau nama penuh hizami. haha

Yong Sofea berkata...

lagi sorang tu, hmm zami? hehe :P

Ieka Luvika berkata...

Ieka tau! LIMAH kan???
huehuehue >,<"

lyeinalilies berkata...

anak limah punya ank kn.. ane la den taw.. anak akk den,den taw la..

mieyn berkata...

sorang lagi anak dia nama LIMAH la...haha

Dosh Saleem berkata...

sorang lagi nama Apa. betul tak? hahah.mengarut.

d_LA berkata...

nama dia hizamirahim..hehe..eh, silap!

LIMAH la jawapan dia dgn penuh konpiden lagi bergaya makcik jawab..kalo slh jgn publish komen ni..haha

Eira Affens berkata...

Musalman kott , hehe :PP

NuR 'aQiLaH berkata...

nama limah mungkin?

giler ah takde klu langsong! huwaa

Unknown berkata...

limah....

Pencerita berkata...

Sorang lagi nama apa...

Tarmizi Abd Rahim berkata...

limah..

Belbel berkata...

adehh. memang x dinafikan hari isnin hari otak beku sedunia. T___T

puteri katak berkata...

nama dia limah.. kan.? kan.?

zizidiazora berkata...

sorang lagi namanya azizi la....eh! sape azizi tuh..hahahaha...... azizi tu anak mak limah lah.....hahahaha...

rulsya berkata...

limah la jwapan dia..x ke???

chempaka86 berkata...

jawapan dia dah tentu = limah..huhuhu...

Org Kapong berkata...

alaa..tau sgt, mesti yang tu nama dia limah..haha

Nisa Kay berkata...

nama dia apa.
hahahahaha

Hazwan Arif berkata...

mesti jawapan dia Limah kan??hahahahahah

BUDAK TINGGI berkata...

LIMAH...
=)

FnaMRas berkata...

jawapan diaaa --> Limah
:P
betul tak , betul tak ?

Asyraf Arif berkata...

nama anak yang ke lima, STEPHEN ! baru jep lepas call mak limah tadi tanya nama anak dia yang kelima. HAHAHAHAHAHAHAHA !!!

as-syifa' berkata...

limah la!

Musafarudin berkata...

Mungkin sorang lagi tu Ambiga- Si Bodoh yang nak buat demo Bersih tu hahaha

Nurul Wahidah berkata...

dah tauuuuu.. limah jwpn dia.. kan3??
hahahak..

nur hidayah isa berkata...

jwpnnye usop wilcha..hahaha..bleh gitew?

Suhazli berkata...

bagi la klu.. -.-"

a little less conversation berkata...

sorg lagi nama apa? aduh..skolah mana nk terima repeat upsr blk ni..haha

shiera radzi berkata...

s0rang lagi nama limah la .. huhhu .. just teka jea ..

Kierul Amin berkata...

jwpn dye Limah laa...
yess, aku betul..hahaha~~

Alief berkata...

SoRaNg LaGi NaMa ApA PuN x BlEy.. HaHa...

amy amira berkata...

along,hahahahaha

amy amira berkata...

along,hahahahahaahha

DanieL AdiE berkata...

Siyes aku x tau..!

difficult easy. berkata...

sorang lagi nama limah. haha

marlia atashinchi berkata...

jawapannya adalah nama anak yg sorg lagi tu LIMAH...!! sbb mak dia nama mak LIMAH....HEHEHEHE....betul x..betul x....betul x...betul x...????

najihah sahami berkata...

semua jawab limah..nk jawab limah jugak a..:P

jee jijie berkata...

sorang lagi tu nama hizami :)

Reen berkata...

limah lah kott! sbb 'mak' limah. errr3

Zaidah Nordin berkata...

udin?

Ninie Kamarudin berkata...

Nama dia... Apa!!!!

Ninie Kamarudin berkata...

Nama dia... Apa!!!!!!

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Mak Limah ada 5 orang anak. Abu, Ahmad, Ali, Amin dan Limah. HAHA :D

p/s : lawo watermark !

< >