Sabtu, 9 Julai 2011

9 Julai Ialah Hari Bersih Sedunia!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Dan salam sejahtera!

9 Julai ialah hari bersih sedunia! Okay. Aku takde masa nak cakap pasal politik ni. Kalau aku start cakap pasal politik ni, memang sampai kiamat pon tak habis. Cehhh... Bajet macam tahu je pasal politik ni. Padahal? Faham faham sudah. >_<

Siapa yang tak join perhimpunan bersih hari ni? Haaa... Meh sini aku nak ajak korang buat satu aktiviti yang menarik lagi bermanfaat. Tapi tak lari daripada konsep bersih tu. Yes. Apa kata kita pergi bersihkan apa apa yang patut kat sekeliling kita? Jom! Errr... Tak tahu apa yang nak kena bersihkan? Takpe takpe. Biar aku yang bagi cadangan. :B

  • Bersihkan tepian longkang.
  • Bersihkan hand break kereta.
  • Bersihkan lantai. Kalau boleh, angkat marmar tu dulu.
  • Bersihkan jamban. Tak kisah la yang cangkung ke, yang duduk ke, yang bersila ke.
  • Bersihkan halaman rumah sendiri, jiran dan jugak mak mentua.
  • Bersihkan cuping telinga dengan berus gigi.
  • Bersihkan lubang hidung daripada sebarang najis.
  • Bersihkan celah celah yang tersembunyi pada anggota badan.
  • Bersihkan hati. Ermmm... Manisnya kurma ini! Haaa... Semput!
  • Tak dilupakan jugak, bersihkan qubul dan dubur. Haha!

Aktiviti ini dijamin lebih mujarab sekiranya dilakukan bersama dengan orang orang yang tersayang. Okay. Tu je la untuk hari ni. Sama sama la kita mensyukuri segala nikmat yang kita dapat semalam, hari ini dan hari hari yang berikutnya. Sebab bila bila masa je nikmat tu boleh kena tarik balik. :D


Bersih tak muka ai? Guna la air sembahyang ye adik adik. =_=



potpetpotpet : Kata apa? Alhamdulillah. :)

26 ulasan:

Qarl berkata...

"gunakanlah air sembahyang" - Kak Nita sgt!

haha. btw, i tgk konsep blog u dgn adie sama je. ok fine. bestie. haha

sok i nk bersihkan jeng jeng jeng hahaha

cancerGreen berkata...

haha..terbaik! lagi bermanfaat kan? kene buat nih ^_^

najihah sahami berkata...

ok...fine..gmabar bawah tu sngt lawa...sape photographer??nk booking nih. haha

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) berkata...

sok rs nye nk join BERSIH laaa...so now tido dlu..

iQa~ berkata...

Nk bersihkan diri esok...hahaha..~

Dosh Saleem berkata...

apasal ada gua kt blakang tuh???

misz aen :) berkata...

haha~terbaek lah.jom esok sama2 membersihkan sekeliling kita.haha :D

izzad b* berkata...

mandi wajiblah esok.ahaha

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

jangan lupa bersih hati dan jiwa :)

zizidiazora berkata...

bersihkan qubul dan dubur dan kubur...hahahaha klakau......

Terbang Bersamaku berkata...

bersihkan hati dan minda itu yg lebih elok dri buat perkara2 yg sia2...esok wat gotong royong bersihkan rumah memasing..Ini lah baru BERSIH..

Faraa Eiman's berkata...

haha , ayat last tu makan dlm ;p

Pak Syahot (sYaHir) berkata...

bersihkan semuanya!

Asyraf Arif berkata...

esok nak bersihkan diri lah. mandi wajib. **larikkkkk HHAHA

Suhazli berkata...

erk?terdiam jap!haha!

Aman Ibrahim berkata...

hahahaha memang terbaik.
better duk rumah and bersihkan apa yg patut..

Nice blog Hizami, pandai menghias hahaha..

Izzah | zulkifli berkata...

haha..btol jugak tuh.. =)

DanieL AdiE berkata...

Jom BERSIHkan HATI, MINDA, dan AKAL..

rizal jabai berkata...

zami bersihkan diri,,aku tau ko tak mandi lg..hehe

nurul berkata...

Ermmm... Manisnya kurma ini! Haaa... Semput! hahhaaaa mcm prnh dgr ayat tu..

Reen berkata...

zami bg cadangan kat orang ni..dah buat ke semua aktiviti pembersihan tu? haha

ayie berkata...

Orang lain dok kecoh bersih..ayie kecoh sambut berday 9 julai..hehe.. "9 julai for my mother only"

Gadis Pantai Timur berkata...

menderma untuk umat islam di Kemboja di sini..
http://sweetgurlz11.blogspot.com/2011/07/sumbangan-bantuan-kemanusiaan-kemboja.html
*x dapat sampaikan dalam bentuk kebendaan..sampaikanlah melalui tenaga dengan menyampaikan hal ini kepada rakan2 lain yang lebih berkemampuan..

Faizal Fredley berkata...

oit...sal ko pakai baju unimap....tak kan la ko student unimap kot....

Mikah Lurima berkata...

haha... entry yg lawak dikala kekecohan ni. nice!^^

sitirosaidah_09 berkata...

pergghhh ..
cm penah wat je cuci cuping tlinga ngan berus gigi ..
haha ..

*slalu wat gne vacumm xD

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com