Jumaat, 8 April 2011

Lelaki & Bulu Hidung

Euwww... Bunyi tajuk yang sungguh menggiurkan. Eh. Menggelikan kot? Adeh. Today, aku nak borak borak kosong pasal Lelaki & Bulu Hidung. Topik yang difokuskan ialah bulu hidung. So, bulu bulu yang lain boleh diketepikan sekarang. Contoh bulu bulu yang lain ialah bulu tangkis, buluh perindu dan berbulu aku tengok kau! =.=




Persoalan yang ingin dikupas pada hari ni? Pasal lelaki yang mengeluarkan bulu hidung! Erk. Macam mana tu? Adakah beliau merupakan seorang pembekal bulu hidung? Nope! Merujuk kamus yang tidak pernah wujud, lelaki yang mengeluarkan bulu hidung ialah lelaki yang membiarkan bulu hidung beliau terkeluar kerana kepanjangan yang melampau lalu diabaikan sahaja. Phewww... Hambekkk kau panjang gile definisi aku bagi. Kalau tak faham jugak, tak tahu ah. =.=


Pada kehenseman aku, terdapat beberapa punca wujudnya golongan lelaki dengan bulu hidung terkeluar ni. Apakah?
  • Beliau mempunyai kehidupan yang sangat sibuk. So, beliau tidak sempat meluangkan masa dengan hidung beliau.
  • Beliau mempercayai bahawa bulu hidung yang terkeluar itu seksi. So, beliau menjadi yakin secara membuak-buak apabila berhadapan dengan orang ramai.
  • Beliau tidak mampu memiliki sebuah cermin. So, beliau tidak perasan akan kepanjangan yang berlaku dalam terowong beliau.
  • Beliau tidak berapa nak pandai dalam Matematik. So, beliau tidak tahu apa itu panjang, apa itu pendek.
  • Beliau bajet nak rebonding bulu hidung berkenaan. Kalau tak rebonding, perm kot?


As a conclusion, sila pastikan bahawa bulu hidung kau tidak terkeluar kerana sesungguhnya keadaan itu sungguh menggelikan. Bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini, lelaki lelaki sekalian dinasihatkan supaya menjaga bulu hidung seperti rumput di halaman rumah. Kalau dah panjang, tak reti reti nak potong ke cabut ke tarik ke pulas ke? Sebagai seorang lelaki, kita kena bajet hensem supaya nampak hensem. Salah satu cara untuk bajet hensem ialah memastikan bulu hidung kau tak terkeluar. Kalau takut sangat bulu hidung kau terkeluar, suruh kawan kau check terowong berkenaan.  Kalau boleh, mintak tolong dia potong/cabut/tarik/pulas sekali! Boleh?


potpetpotpet : Kebersihan itu sebahagian daripada iman! ;D

40 ulasan:

leyzajamil berkata...

bulu oh bulu, bulu hidung biarkn terkeluar, filter habuk terbaik tuu..

ADfeez berkata...

selalu lpas mandi, mesti akan cek bulu idung, misai, janggut, kasi sume kemas dan teratur :)

KAMIHIDUP berkata...

mcm siot je idea ni.

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

ahahaha...

sangat setuju...

geli kot kalo tgk lelaki yg bulu hidung dia terkeluar ni...

zizidiazora berkata...

Ni mesti terperasan bulu hidung sendiri panjang ni sebab tu keluar special entri pasal bulu hidung ni..

Betul ayat potpetpotpet tuh...

najihah sahami berkata...

yeww...zami dah trim lom eh??
:P

AiDa AzRyN berkata...

mcm mana la kan,kalau pulas bulu hidung.. <(,")

Shira Afya Hashim berkata...

lagi satu punca !
beliau tersangat yakin bhwasanya beliau lbih power drpd org lain, cz org lain takde bulu hdg pjg mcm beliau. haha! mengarut suda ~

MR. SYAH berkata...

hahah.. aku pernah jumpa org macam tu.. sekali tgk jer lps tu terus lari laju2.. kah3..

Siti Fatimah Fuzz berkata...

kenapa ek lelaki je bulu hidung panjang??perempuan tak de ke???(mau kena pelangkong kot cik siti ni tnya soalan mcm tuu)....okok....btw, kalau aku tengok bulu hidung bf aku terkuar, siap la...kena tarik ngan aku....hahha....perghh, dia kata sakit kot...sampai kuar air mata....

FariehanIbrahim [LBC] berkata...

ahahaa..bulu hidung itu seksi! XDD

b a m b a m ' s berkata...

gelikkk!!! eeee..huhuh

Terjah jom!: Cik Bambam punya stori
Terjah jom!: Belog giler GA & Contest

DanieL AdiE berkata...

Kadang2 x perasan bulu hidung pnjg..

e~car182 berkata...

kalo perempuan pulak?? XD

GaDis eQa berkata...

haha.ni mesti kes ternampak bulu idung org lain yg berjurai-jurai nih.kan?kan? LOL

Nur Azween Shah™ berkata...

sebagai seorang lelaki , kita kena bajet hensem supaya nampak hensem .

hahahaha macam betul ;)

Nur Azween Shah™ berkata...

sebagai seorang lelaki,kita kena bajet hensem supaya nampak hensem .

*hahaha macam betul la tu

Aizat Hamdan berkata...

apa kes.. HAHA bulu hidung keluar seksi =,= HAHAHA...

ayie berkata...

hehe.. jap nak cek kat kat cermin dah keluar lom..hehe

Ifti Larina berkata...

cop! bulu hidung boleh memanjang ke? O.o

*jemput singgah blog saya if ada kelapangan :)

saouri berkata...

hahaha.....macam macam....euwww...

Az-Zahra Fauzee berkata...

pinjam kate2 anwarhadi, euwww~

Liya Laa berkata...

Geli ah baca :p

Zuewairy berkata...

wowowowowo!
betul tu zami
kena jaga gak bulu idong tuh..
kebersihan..

3Hari 2Malam Lawatan sambil belajar ke Kuching dan KK

amalin @ elyn berkata...

dia bajet tamao kasi habuk masuk dlm hidung la tuh. pembersih rupenye.

erra syahira berkata...

camne nk potong bulu idung..guna pisau cukur ke..haha

Nur Farah Hani berkata...

hakhakhak.. cengitu yerk.. ni peringatan untuk diri sendiri ker.. :P

WanFadhilah berkata...

hahaha.. betul! sangat ngeri. haha

LAILA berkata...

hahaha...sokong2 !
so cpe yg rase dye laki tu , potong la bulu hidong tu eyh....tak hensem pun bulu hidong t'kluar... :P

arep_lockermonth berkata...

lagi seram dari juonnn~bahaha~

arepnakbebel: sape nak tempah tiket??

SyahmiFikri berkata...

haha.. style koet!
usefull mungkin.. 1st defense mechanism.. for immune! LOL

ohh ayu! berkata...

sangat geli kot...=.=" kepada lelaki2 yg bace nie anda boleh bertindak dgn mencabot semua yg terkeluar tu okeyh! haha

Oasis berkata...

Sesak nafas bc entry ni. Oxygen please..!

::FAIZ FARISH:: berkata...

aku slalu guntung je..... beli gunting kecik... pastu gunakan setiap hari sampai la lobang hidung licin... heheheheheheehe

i am S!L4H.. berkata...

hahaha. nk guling2 bace. bole?

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Tak lupa jugak untuk perempuan. Ada je perempuan yang punya bulu hidung keluar. Yuks!

bedpet berkata...

haha. selekeh bulu terkeluau! kalau curl ke barulah cool. ekekeke

Finaz Jaafar berkata...

berbulu sangat tak bole an ! hahaha

Mra Mastura berkata...

xsuke pn laki gini -__-"

haizum zahirah sery berkata...

hahaha...
lwk gler kot...

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com