Rabu, 2 Februari 2011

Apa Kau Rasa Bila Kau Cuma Dapat Pakai Baju Baru Sekali Sahaja?

Aku baru beli t-shirt berkolar hari tu. Bajet nak guna masa praktikal nanti la kan. So, hari tu aku ada pakai baju tu. Wow! Smart ah. Kata aku kepada diri sendiri. Kemudian, aku pon paksa kawan aku snap gambar aku memakai baju tu. Memang aku paksa pon. Nak bagi nampak kejam sikit. Amacam? Oh. Aku tengok gambar aku memakai baju tu. Buruk la pulak. Takpe la. Tak jadi nak upload. =.=


Next, lepas dah pakai baju, kena buat apa wahai adik adik sekalian? Ya. Kena membasuh baju tu wahai adik adik sekalian. Sebelum membasuh, aku telah mengawet baju tu selama beberapa hari kat dalam baldi. Sebab? Mesin basuh kat rumah aku rosak, tiba tiba kena angkut gi kedai, nak repair. Adeh. Bila dah dapat mesin basuh tu semula, aku meneruskan impian aku yang terpendam selama ni iaitu membasuh baju tu. Impian okay! Lepas membasuh, apa pulak wahai adik adik sekalian? Takpe takpe. Nanti aku cuba buat tutorial pasal ni. Boleh? Tak larat aku nak tanya satu satu. Macam la kau layan aku cakap sorang sorang ni kan? Adeh. =.=


Tadi baju tu dah kering. Adik aku tanya aku, apahal ada lubang lubang kat baju aku tu. Aku macam, biar betul? Lubang apa pulak ni? Aku terus check laju laju. Wow! Wow! Wow! Sejujurnya, aku tak sebut wow sebanyak tiga kali pon. Sejujurnya, aku tak sebut wow sebanyak dua kali pon. Sejujurnya, aku tak sebut wow sebanyak satu kali pon. Sejujurnya, aku tak sebut apa apa pon. Boleh? Aku tengah geram sampai tak boleh nak kata apa apa. Arggghhh!!! Aku baru pakai sekali je baju tu. Macam mana boleh ada lubang lubang tu? Demmm ... Siamang punya lipas! Atau tikus? =.=


Happy Chinese New Year!!! ;)



potpetpotpet : Orang tamak selalu rugi. Aku tamak? Mungkin la kot. T.T

61 ulasan:

ainakhani berkata...

hahahaha kelakar gila baca.. rasa macam tengah dengar cikgu mengajar.. paham tak adik-adik.. hahaha!

Mra Mastura berkata...

ayoo.. baju lawa x? mahal x? sabar la. jom g beli baju yg sama.. XD

happy chinese new year.. XD

Siti Nadzirah Zakariah berkata...

alahai..kesian nya..tu tandanya baju tu lawo..sampai tikus pun nak.. sabo lah ye..

AfiQ berkata...

yea!!!go cik tikus!!!!! hahahaha.. adoiii.. kesian zami.. hahahha..

Embun Pagi berkata...

perggggghh!!!!!!!!!!! sayang giler ar zami...kalau i nangissss kooooottt!!!!!!!!!

Siti Fatimah Fuzz berkata...

adeyh...haha...sepuk lagi baju tuu lama2.....macam la tak boleh basuh tangan...hhuhu

Notacomei :_) berkata...

Iakah sebab tikus, cimpanzi atau lipas, entah-entah baju tu sensitif kot, lain kali baca buku panduan terlebih dulu, ada ke, sebenarnya situasi ini boleh dibagaikan seperti peribahasa iaitu ....... alah lupalah hihihihi :_)

DanieL AdiE berkata...

aik..mcm kenal je jurugmbr pic nie..

syafique berkata...

huhuhu sayang nyer baju tuh ! ... mesti lipas or tikus tu kebulur kot..

Puteri Iqa Izyan berkata...

hahaha.

sila beli baju baru lagi :P

Joe_Hans berkata...

baju 2 ader perisa cheese mungkin!! adeyhhh!!!

FarhanaDr berkata...

Rendam lama sangat kotttttt.. Terlalu toksik pada baju sampai ianya menghakis.. Ohhh.. Apakah teoriku ini.. Haha.. :p

Salimah Alias berkata...

ini bukan salah lipas or tikus ni..salah cikgu sebab masukkan step mengawet baju tuh kot..
kemudian masukkan pula kedalam mesin..maka baju yg sensitif lagi baru itu tidak mpunyai antibodi yg kuat dan tehasillah lobang2..

najihah sahami berkata...

orang perasan selalu rugi.ahaks!

sila jangan marah!!
:P

bukankosong berkata...

mcm ana leh lubang,bila masa lipas masuk gi gigit? bukan rendam ke td..

Qarl berkata...

gong xi gong xi

mR.sYaH berkata...

adeh, siannyer..

saouri berkata...

kahkahkah...gelak kejam..eh..hee...kecian baju tuh.. ==' ....

Nisa A [Saya Suka Menaip] berkata...

alahaiiii sayang nyee~

nisaGemok berkata...

cikgu hizami, aha !
lubang hikmah tu :)

ayue! berkata...

ye! adik2 simpati kat abg2 neh..hehehe=p

mr.syazwan berkata...

sbnye baju itu sudah mengalami kesedihan yg amat dahsyat!

sebab tuan baju yg di harapkan mengatakan dia buruk..

huhuhuhu

-_-

Georgie Joseph berkata...

hehe.ingatkan bintik2 mukor lubang2 tu.lol...following you!

Encik Tikus berkata...

pehhh nie memember gua punya kerja ahh nie, hahaha

mahirahnazlim berkata...

adoiii jodoh tak lama la dgn baju tuu . haha

cik-terompah berkata...

aku sengaja nak gelak kejam kat ko.. hahahhaha..
kahkahkahakhaa...

beli baru la..

payeen berkata...

alalalaaa ciannye die..

xpe nanti adik adik korek tabung bagi wet eh.
beli baju baru eh.

ciann die

ha ha
*lawak gilaa

Aidy Shahiezad berkata...

ade lipas yg gigit baju ke ??
1st time plak aku dgr...

neway, mana pegi background bulu2 karpet ko ari tue ?? huhuhu... :p

----------
my latest entry:-
Sketsa Sebuah Kisah Aku Yang Khilaf..
http://aidyshahiezad.blogspot.com

ADfeez berkata...

mesti tikus tu dok feeling masuk project runway...
die ingt bju bru zami tu couture die yg nk reka.. tp x fit kt bdn die.. so die ote la balik.. ekekekek :P

misz molecule berkata...

sila kitar baju lame2..












mungkin ia akan dertikan sbgai bju baru..errrkkkkkk

awek retro berkata...

tue laa..awetkan lagi..len kli klo rosak..cuci pakai tangan..huhu
senam tangan skali..huhu

eddy syrol berkata...

huhuhuhu... ko ni cikgu...

Mr feckry berkata...

bukan tamak, tapi keinginan kan?

sicomot-comel berkata...

hahahaha...

cik siti masuk dalam baldi semata2 nak geget baju cikgu zami??

hahahaa..

fahmijarai berkata...

hee.. sian pla...

::FAIZ FARISH:: berkata...

mcm mana blh berlubang?

Mr Daha berkata...

Ha3.. sayang giler baju boleh lubang.. aku penah gak pakai baju skali je.. beli baju pastu pakai skali trus rasa xselesa dan ketat. trus xpakai da.. :D


Latest entry:

Kesilapan Blogger Membuat Exchange Links!!

~Nani3@InTaN~ berkata...

ke bli baju x cek dulu...mne tau la kn mmg da de lubang....

zizidiazora berkata...

Ala siannyer...Takpe2 sabau yek...jom kita g beli baju baru k. hehehe....

Gong xi fa chai...

shah-kayrul berkata...

kesiannyer...janji dapat gak la rase pakai walaupun sekali...

klu ko nak pakai lagi pun blh...bila org tanye, asal berlubang nie ko cakap la fesyen terkini...hua hua hua

mye berkata...

haha..
ksiannya..xpe r pegi cri satu lg yg sma cmtu..
hehe

cik ant berkata...

hahaa. baju lubang mutu keunggulan la. :D

ika~~ berkata...

lipas,lipas la.bkn siamang XD

Zuewairy berkata...

pergh!! handsome zami.. photoshoot semalam ke?

Farhana Sahri berkata...

jgn wt pekasam..hehee

misz molecule berkata...

nak shopping ni.













jom..















raya cine esok..heheh

Nurul Hani berkata...

wow wow wow! kesiannya~

HAHAHHHA

kechixx berkata...

hahahaaa...

lipas tu sungguh kejam..

tikus pun join gigit baju awak cikgu...

hheheee...

kelakar oke!;)

||| PöJìé PööH ||| berkata...

Ohh bapak sentap ok!
Pojie pun pernah kene, pakai sekali anto dobi menurun dari baju orang lain.. Walaupun baju murah Pojie minta gantirugi sampai 2x ganda sebab cakap baju tuh mahal. Muahaha.. Jahat kann!

PojiePooh; Hanya Satu...

nurayunni berkata...

haha..xpe..beli yang baru je...

yad'z berkata...

ape aku rase.. aku rase nak maki.... hahahaha... alooo.. menatang tuh memang suke new arrival lahh.. ehhe

qilamahadi berkata...

ni mcm mana boleh baju belobang ni
sabar sabar

payeen berkata...

anda prihatin.

peka mungkin?

tengs
*xbetol dah otak

(:

_siti norbaiti_ berkata...

wow, cikgu nak praktikal kat seremban ea..huhu..t kalo terlanggar tengah seremban tu boleh mintak sain XD

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

kesiannya...... tk apa, mungkin nak dpt yg bru lg tu:)

faz_e berkata...

Hahahhaaa.... Sian ko kan!!
Hehehee, nway dah lama tak dengar word siamang tu!
kewl!! hahhaaaa

Izyanti berkata...

alohaiii kesiannye. bukan rezeki awak la baju tu.

Fiza berkata...

sian dye, heheh

Puan Besar Shag Yahaya berkata...

Alaa. Tunjuk lah baju baru sekali pakai tu. keke :P At least dapat pakai sekali dari tak dapat rasa pun. Kan kan?

adrinaqamarina berkata...

erk, sexy yu baju ada lubang3. haha

Eazy Izzuddin berkata...

happy2 CNY xD

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com