Rabu, 22 Disember 2010

Sosej Besar Gedabak ? Budak Lelaki Sebelah Pintu Ke ?

Adeh. Tajuk entri tak boleh belah. Ni kisah benar. Walaupun kisah benar ni tak kuar kat rancangan majalah tiga, tapi kisah benar ni betol betol berlaku. Siriyes. Masalahnya, kalau aku tipu kau, aku dapat buffered earnings ke ? Haha. Lawak pulak kalau tipu boleh dapat buffered earnings tu kan ? Okay. Fine. Aku sorang je yang faham lawak tu. Arghhh ... Abaikan.




Kisah benar ni berlaku kat UniMAP hari tu. Aku tengah beli sosej besar gedabak kat ada satu kedai tu. For your information, ramai gile manusia beli sosej besar gedabak tu. Femes kot sosej besar gedabak tu kat Perlis ni. Sebab aku gi Padang Besar pun ada sosej besar gedabak tu, aku gi Kuala Perlis pun ada jugak sosej besar gedabak tu. Apahal suka bebenau makan sosej besar gedabak ni ? Hurmmm ... Tak puas kot kalau nak telan sosej kecik kecik. Plus, harga dia pulak tak mahal mana. Seringgit satu cucuk. Murah gile kot. No wonder la ada yang beli sampai sepuluh, terus habis serta merta. Ni kira masa dia tengah hulur duit nak bayar, sambil sambil tu dia telan sosej besar gedabak tu laju laju. Eh. Bukan aku ah, tapi orang lain. Siriyes. Adeh. Lupe pulak nak snap gambar sosej besar gedabak tu. Macam mana korang nak imagine rupa sosej besar gedabak tu ek ? Kejap kejap. Aku try lukis guna paint. Jeng jeng jeng.




Sosej besar gedabak ni didatangkan (cehhh) dengan pelbagai perisa. Ada tomyam, ada keju, ada ... Okay. Dua perisa tu je yang aku ingat. Haha. Tapi banyak ah perisa lain. Cuma aku tak ingat sangat. Perisa strawberry mungkin ? Erk. Abaikan. Masa aku tengah syok syok membelek sosej besar gedabak tu demi memilih sosej besar gedabak yang terbaik dari ladang, tiba tiba ada suara memanggil aku. Eh. Ni bukan cerita hantu. So, korang tak payah nak buat buat saspen. Boleh ?


Budak Lelaki Sebelah Pintu ke ? Budak Lelaki Sebelah Pintu ke ?


Mula mula aku tak perasan. Kali kedua dia panggil, baru aku toleh. Aku macam, siriyes ? Tak pernah pernah orang panggil aku Budak Lelaki Sebelah Pintu. Ni kira first time ah. Terharu seh. Mula mula aku segan jugak. Dalam segan tu, aku sempat borak borak dengan dia kejap. Tapi tak sampai satu perenggan pun dialog kitorang.  Haha. Apa yang aku tahu, dia budak UniMAP dan dia masuk tarian rampaian, kalau tak silap. By the way, it was nice to meet you, bro ! And thanks a lot for reading my blog ! :')


potpetpotpet : Macam panjang pulak aku taip kali ni. =.=

75 ulasan:

  1. wah!!! encik zami sudah glamerr gitu..hahaha.. wah teringin nk makan sosej itu..yeay! ari sabtu pegi perlis..lantas keinginan mencari sosej itu kian menebal..lalaalal~

    BalasPadam
  2. tu aiskrim perisa flot rubeer ke? xdpt bayang la..XD

    BalasPadam
  3. dsbbkan den bru masuk'pintu' ni..just wanna wish u tahniah la..pemessss oh..hhaha..

    p/s:eh,selama tggl kt perlis dulu,tak pernah dgr pulak sosej besar nih,.ade ea?kat mn??*curious~

    BalasPadam
  4. xlame lagi kene balik uitm perlis dpt la melantak sosej..yeahhh!!
    sedap woohh and besar perggh makan 1 pun da cukup sebab besar gabak.HAHAHA

    pstt~kalau yg ada sos tu lagi sedap woohh T__T

    BalasPadam
  5. F
    U
    U
    U
    Y
    O
    O
    O
    O

    besar2 ni yg bikin wa terliur ni

    perisa MAYONIS ada x??

    ermm nyam3

    =_=

    BalasPadam
  6. x pernah nmpk pon,pegi perlis aritu mse cuti2 malaysia..haha,sedap sngt ker?? bleh tlg my sis postkan klu sdap

    BalasPadam
  7. Sedapnyaaa suka yang besar2 nih puas ati lol..
    Nice jacket babe.. mana angkat?

    PojiePooh; Hanya Satu...

    BalasPadam
  8. biasa dah mkn sosej bsr gedabak perisa keju.. meleleh...

    BalasPadam
  9. @ayie

    eskrim ?
    terang2 tajuk dia sosej.
    ngade !!!
    haha.

    BalasPadam
  10. btol2.. pelik gak.. kat utara jer ada benda nie.. sedap kann.. huahua

    syazwan nak mayonis jer.. tambah lemak ke drr

    BalasPadam
  11. @nama.aku.lynn

    siriyes ?
    oh.
    baru lagi kot fenomena ni.
    adeh.
    XD

    BalasPadam
  12. @momochan

    tahu takpe.
    sos dia ada mayonis kan ?
    XD

    BalasPadam
  13. @mr.syazwan

    takde.
    tapi dia ada letak mayonis sekali dengan sos.
    XB

    BalasPadam
  14. sedapnya sosej besau gabak..

    area kl ada x? jauh le nk p perlis semata2 nak makan sosej besau gabak.

    BalasPadam
  15. @nizam

    boleh la.
    takde ah sedap gile.
    tapi layan jugak ah bila makan sosej besar gedabak ni.
    XB

    BalasPadam
  16. budak laki sebelah pintu..oo budak lelaki sebelah pintu..
    he..
    eh tu ke gmba pmpuan tu?

    BalasPadam
  17. @||| PöJìé PööH |||

    kan ?
    puas hati.
    XB
    jacket tu beli kat melaka.
    dah lama.
    hehe.

    BalasPadam
  18. @SyahmiFikri

    haha.
    tambah lemak yang sedia ada.
    XB

    BalasPadam
  19. @ainakhani

    tak tahu la pulak.
    zami jumpa kat perlis.
    kat tempat lain, tak pasti.
    XB

    BalasPadam
  20. wah.manyak hensem lah. hoho..

    pempuan tuh pun cun gile..

    ehem3..kui3.

    best kan mkn sosej besar2.kenyang cepat. hoho

    BalasPadam
  21. wahh model glamour gtu...
    abg zami ada orang nak kenal abg zami..jomla berkenalan..meh support segmen saya k!!peacee

    http://loqkimagri.blogspot.com/2010/12/segmen-jom-berkenalan.html

    BalasPadam
  22. wowwww
    gambar meletops oke...
    sama cantik sama padan wow.. haha :D

    ehh sosej besar??? mane nak beli eyhhh???

    BalasPadam
  23. hahaha..lawak2~
    nice pix with veron!!

    BalasPadam
  24. haha siyes kelakar part anda ulang2 sosej besar gedabak.

    hahah

    neway da popular da ;) heeee

    BalasPadam
  25. 1st bace mcm tercari2 ape yg sdg disampai kn..
    but now, tau sudey..
    ape bende tu???
    ade x kat area jb..
    mcm best jek..

    BalasPadam
  26. sosej besar gedabak = lokchin lorhhh
    kat perlis je ader ..

    BalasPadam
  27. sama cm i jumpe u awal2 dulu

    i jerit2 lompat2 dr jauh

    kan kan kan?

    hahahahaha

    gmbr atas tu sgt terbaek except sandal...

    BalasPadam
  28. cantik gambar sosej tu..pandai lukis..^_^

    BalasPadam
  29. @Nisa A.

    she's beautiful.
    hehe.
    tak sesuai dgn zami.
    cehhh.
    XD

    BalasPadam
  30. giler femes la zami. btw, kte orang perlis tp tak dpt imagine pon sosej mne

    BalasPadam
  31. @miwwa J

    alamak.
    berapa kali ulang ek ?
    tak sempat nak kira.
    XB

    BalasPadam
  32. @Cz Aina

    sorry.
    mmg gaya penulisan zami mcm tu.
    serabut.
    haha.
    XB

    BalasPadam
  33. @Miss SurferParadise

    tahu sebutan tu.
    tp tak tahu nak eja mcm mana.
    XP

    BalasPadam
  34. @Qarl

    siriyes ?
    ke i yg lompat2 ?
    hurm.
    eh.
    sandal tu je selipar yg i ada.
    haha.
    XB

    BalasPadam
  35. @cancerGreen

    biasa ah.
    darah seni la katakan.
    haha.
    dan dan mengaku darah seni.
    =.=

    BalasPadam
  36. @adrinaqamarina

    really ?
    mungkin fenomena sosej besar gedabak ni baru melanda kot.
    XB

    BalasPadam
  37. kat mana jual ek? I selalu balik perlis tapi tak pernah pun makan..hahaha..

    BalasPadam
  38. @teenot

    siriyes ?
    hurm.
    takkan aku kat siam kot mase tu.
    =.=

    BalasPadam
  39. heheee...tu lukisan cikgu ke?

    walaupun saya ni x pernah jd anak murid cikgu tp saya nak kekalkan panggilan cikgulah kat cikgu boleh?

    hehe..

    BalasPadam
  40. tah bile dpt pergi perlis *tetibe*

    BalasPadam
  41. "kalau aku tipu kau, aku dapat buffered earnings ke ?"

    kah3x.. tak tahan aku gelak..

    and kawan ingatkan yang panggil kau tu awek dalam gambar tu,, ceh,, skali bro.. ngeh3x..

    Big Gathering 2010 @ Time Square

    BalasPadam
  42. abg budak lelaki sebelah pintuuu....
    oh men. pnjg sgt la abe..
    huhu ;p

    BalasPadam
  43. siriyes dni suka sosej tu jugak! :D

    BalasPadam
  44. @kechixx

    hehe.
    zami okay je.
    XB
    eh.
    tu mmg lukisan zami.

    BalasPadam
  45. @Misshy Innz

    tahu takpe.
    nasib zami join festkum ni.
    kalau tak, entah bila dapat gi perlis.
    hehe.
    XB

    BalasPadam
  46. ececehhh
    tak sesuai ape nye???
    tengok gambor tu.
    sesuai ape.. baju pong da same.
    hek hek hekk ^^

    BalasPadam
  47. @NuR 'aQiLaH

    takde ah panjang sgt.
    boleh la kalau nak baca.
    XB

    BalasPadam
  48. @ardinihumaira

    kan ?
    puas ah makan sosej besar gedabak ni.
    XB

    BalasPadam
  49. @Nisa A.

    dia lagi tinggi drpd zami.
    hehe.
    XP

    BalasPadam
  50. lain kali ko beli la byk2. leh aku mintak :p

    jeles ah g jauh2 :(

    BalasPadam
  51. @Liya Laa

    haha.
    takut basi pulak kalau beli byk2.
    XP

    BalasPadam
  52. hahaha...budak lelaki sebelah pintu..budak lelaki sebelah pintu ( smbil cuit2 bahu anda)...hahahah..owh men...hahah..xsangka terpanggil mcm tu plak anda kat tempat makcik jual lock chin tu..huhu...haish...sory la baru time tu berkesempatan tegur..heheh..selalu nampak je kat dewan korang makan tu..hahah..lawak2...haish..budak lelaki sebelah pintu...hehehe..dah jumpa real..kira ok la tu kan...sebernanya hajat hati nak bergamba..tp time tu serabut...kat dewan pun xsempat masa mlm penutup..cr xjumpa..huuhu...haish..rugi2...heheh

    BalasPadam
  53. terasa lapar tiba tiba T______T

    BalasPadam
  54. @@rep

    ye.
    ada apa2 masalah dgn sosej ?
    XD

    BalasPadam
  55. peh! terbukti anda sudah femes!

    cantik gile lukisan tu..haha

    Latest Entry:
    http://danieldeadie.blogspot.com/2010/12/miracle-does-exist.html

    BalasPadam
  56. Kalo aku jumpe ko ke kat mane2, boleh ke panggil 'Budak Lelaki Sebelah Pintu'??
    Hehehe.
    By the way, rasenye aku pernah makan kot sosej besar gedabak tu.
    Memang besar dan memang sodap!

    BalasPadam
  57. u see......penangan org utaqa hahaha..so how utara best???dah dpt knal mna stu padi....mna stu lalang gagagag

    BalasPadam
  58. oo.. tu je. leh? ...

    *wat2 xnmpak gambar

    BalasPadam
  59. Memang walaweh laa sosej besar dan budak lelaki sebelah rumah.. Eh.. Sebelah pintu.. Pemes.. Heehee..

    BalasPadam
  60. erm..entry neh pasal sosej ke,pasal ade org tegur awk?hahaha :P

    BalasPadam
  61. gigihnye lukis sosej tue...
    :D

    BalasPadam
  62. ohh . yaa . saya pun penah makan sosej tuh . masa tuh gi cuti kat kedah jeh pun . siyes ! sosej tuh memang besar gedabak .

    BalasPadam
  63. kat alor setar ada ke?
    nak cari laa

    BalasPadam
  64. nanti aku jumpe kau, aku nak pggil macam tu jugak..haha

    BalasPadam
  65. Wellknown!Takotnyeee~~ hehe! =P

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com