Rabu, 22 Disember 2010

Sosej Besar Gedabak ? Budak Lelaki Sebelah Pintu Ke ?

Adeh. Tajuk entri tak boleh belah. Ni kisah benar. Walaupun kisah benar ni tak kuar kat rancangan majalah tiga, tapi kisah benar ni betol betol berlaku. Siriyes. Masalahnya, kalau aku tipu kau, aku dapat buffered earnings ke ? Haha. Lawak pulak kalau tipu boleh dapat buffered earnings tu kan ? Okay. Fine. Aku sorang je yang faham lawak tu. Arghhh ... Abaikan.




Kisah benar ni berlaku kat UniMAP hari tu. Aku tengah beli sosej besar gedabak kat ada satu kedai tu. For your information, ramai gile manusia beli sosej besar gedabak tu. Femes kot sosej besar gedabak tu kat Perlis ni. Sebab aku gi Padang Besar pun ada sosej besar gedabak tu, aku gi Kuala Perlis pun ada jugak sosej besar gedabak tu. Apahal suka bebenau makan sosej besar gedabak ni ? Hurmmm ... Tak puas kot kalau nak telan sosej kecik kecik. Plus, harga dia pulak tak mahal mana. Seringgit satu cucuk. Murah gile kot. No wonder la ada yang beli sampai sepuluh, terus habis serta merta. Ni kira masa dia tengah hulur duit nak bayar, sambil sambil tu dia telan sosej besar gedabak tu laju laju. Eh. Bukan aku ah, tapi orang lain. Siriyes. Adeh. Lupe pulak nak snap gambar sosej besar gedabak tu. Macam mana korang nak imagine rupa sosej besar gedabak tu ek ? Kejap kejap. Aku try lukis guna paint. Jeng jeng jeng.




Sosej besar gedabak ni didatangkan (cehhh) dengan pelbagai perisa. Ada tomyam, ada keju, ada ... Okay. Dua perisa tu je yang aku ingat. Haha. Tapi banyak ah perisa lain. Cuma aku tak ingat sangat. Perisa strawberry mungkin ? Erk. Abaikan. Masa aku tengah syok syok membelek sosej besar gedabak tu demi memilih sosej besar gedabak yang terbaik dari ladang, tiba tiba ada suara memanggil aku. Eh. Ni bukan cerita hantu. So, korang tak payah nak buat buat saspen. Boleh ?


Budak Lelaki Sebelah Pintu ke ? Budak Lelaki Sebelah Pintu ke ?


Mula mula aku tak perasan. Kali kedua dia panggil, baru aku toleh. Aku macam, siriyes ? Tak pernah pernah orang panggil aku Budak Lelaki Sebelah Pintu. Ni kira first time ah. Terharu seh. Mula mula aku segan jugak. Dalam segan tu, aku sempat borak borak dengan dia kejap. Tapi tak sampai satu perenggan pun dialog kitorang.  Haha. Apa yang aku tahu, dia budak UniMAP dan dia masuk tarian rampaian, kalau tak silap. By the way, it was nice to meet you, bro ! And thanks a lot for reading my blog ! :')


potpetpotpet : Macam panjang pulak aku taip kali ni. =.=

75 ulasan:

aliesha kirana berkata...

wah!!! encik zami sudah glamerr gitu..hahaha.. wah teringin nk makan sosej itu..yeay! ari sabtu pegi perlis..lantas keinginan mencari sosej itu kian menebal..lalaalal~

..hizamirahim.. berkata...

@aliesha kirana

siriyes ?
wajib cari sosej tu.
XB

ayie berkata...

tu aiskrim perisa flot rubeer ke? xdpt bayang la..XD

nama.aku.lynn berkata...

dsbbkan den bru masuk'pintu' ni..just wanna wish u tahniah la..pemessss oh..hhaha..

p/s:eh,selama tggl kt perlis dulu,tak pernah dgr pulak sosej besar nih,.ade ea?kat mn??*curious~

momochan berkata...

xlame lagi kene balik uitm perlis dpt la melantak sosej..yeahhh!!
sedap woohh and besar perggh makan 1 pun da cukup sebab besar gabak.HAHAHA

pstt~kalau yg ada sos tu lagi sedap woohh T__T

mr.syazwan berkata...

F
U
U
U
Y
O
O
O
O

besar2 ni yg bikin wa terliur ni

perisa MAYONIS ada x??

ermm nyam3

=_=

nizam berkata...

x pernah nmpk pon,pegi perlis aritu mse cuti2 malaysia..haha,sedap sngt ker?? bleh tlg my sis postkan klu sdap

||| PöJìé PööH ||| berkata...

Sedapnyaaa suka yang besar2 nih puas ati lol..
Nice jacket babe.. mana angkat?

PojiePooh; Hanya Satu...

mR.sYaH berkata...

biasa dah mkn sosej bsr gedabak perisa keju.. meleleh...

..hizamirahim.. berkata...

@ayie

eskrim ?
terang2 tajuk dia sosej.
ngade !!!
haha.

SyahmiFikri berkata...

btol2.. pelik gak.. kat utara jer ada benda nie.. sedap kann.. huahua

syazwan nak mayonis jer.. tambah lemak ke drr

..hizamirahim.. berkata...

@nama.aku.lynn

siriyes ?
oh.
baru lagi kot fenomena ni.
adeh.
XD

..hizamirahim.. berkata...

@momochan

tahu takpe.
sos dia ada mayonis kan ?
XD

..hizamirahim.. berkata...

@mr.syazwan

takde.
tapi dia ada letak mayonis sekali dengan sos.
XB

ainakhani berkata...

sedapnya sosej besau gabak..

area kl ada x? jauh le nk p perlis semata2 nak makan sosej besau gabak.

..hizamirahim.. berkata...

@nizam

boleh la.
takde ah sedap gile.
tapi layan jugak ah bila makan sosej besar gedabak ni.
XB

ika~~ berkata...

budak laki sebelah pintu..oo budak lelaki sebelah pintu..
he..
eh tu ke gmba pmpuan tu?

..hizamirahim.. berkata...

@||| PöJìé PööH |||

kan ?
puas hati.
XB
jacket tu beli kat melaka.
dah lama.
hehe.

..hizamirahim.. berkata...

@mR.sYaH

tahu takpe.
meleleh hingus.
XB

..hizamirahim.. berkata...

@SyahmiFikri

haha.
tambah lemak yang sedia ada.
XB

..hizamirahim.. berkata...

@ainakhani

tak tahu la pulak.
zami jumpa kat perlis.
kat tempat lain, tak pasti.
XB

..hizamirahim.. berkata...

@ika~~

perempuan ?
tu kawan ah.
hehe.

Puteri Iqa Izyan berkata...

wah.manyak hensem lah. hoho..

pempuan tuh pun cun gile..

ehem3..kui3.

best kan mkn sosej besar2.kenyang cepat. hoho

..hizamirahim.. berkata...

@Puteri Iqa Izyan

kenyang beb.
XB

:Cikgu Akim: berkata...

wahh model glamour gtu...
abg zami ada orang nak kenal abg zami..jomla berkenalan..meh support segmen saya k!!peacee

http://loqkimagri.blogspot.com/2010/12/segmen-jom-berkenalan.html

Nisa A. berkata...

wowwww
gambar meletops oke...
sama cantik sama padan wow.. haha :D

ehh sosej besar??? mane nak beli eyhhh???

buFFstaR berkata...

hahaha..lawak2~
nice pix with veron!!

miwwa J berkata...

haha siyes kelakar part anda ulang2 sosej besar gedabak.

hahah

neway da popular da ;) heeee

Cz Aina berkata...

1st bace mcm tercari2 ape yg sdg disampai kn..
but now, tau sudey..
ape bende tu???
ade x kat area jb..
mcm best jek..

Miss SurferParadise berkata...

sosej besar gedabak = lokchin lorhhh
kat perlis je ader ..

Qarl berkata...

sama cm i jumpe u awal2 dulu

i jerit2 lompat2 dr jauh

kan kan kan?

hahahahaha

gmbr atas tu sgt terbaek except sandal...

cancerGreen berkata...

cantik gambar sosej tu..pandai lukis..^_^

..hizamirahim.. berkata...

@:Cikgu Akim:

takde ah.
biasa2 je.
hehe.
XB

..hizamirahim.. berkata...

@Nisa A.

she's beautiful.
hehe.
tak sesuai dgn zami.
cehhh.
XD

adrinaqamarina berkata...

giler femes la zami. btw, kte orang perlis tp tak dpt imagine pon sosej mne

..hizamirahim.. berkata...

@buFFstaR

lawak la sangat.
=.=
siriyes ?

..hizamirahim.. berkata...

@miwwa J

alamak.
berapa kali ulang ek ?
tak sempat nak kira.
XB

..hizamirahim.. berkata...

@Cz Aina

sorry.
mmg gaya penulisan zami mcm tu.
serabut.
haha.
XB

..hizamirahim.. berkata...

@Miss SurferParadise

tahu sebutan tu.
tp tak tahu nak eja mcm mana.
XP

..hizamirahim.. berkata...

@Qarl

siriyes ?
ke i yg lompat2 ?
hurm.
eh.
sandal tu je selipar yg i ada.
haha.
XB

..hizamirahim.. berkata...

@cancerGreen

biasa ah.
darah seni la katakan.
haha.
dan dan mengaku darah seni.
=.=

..hizamirahim.. berkata...

@adrinaqamarina

really ?
mungkin fenomena sosej besar gedabak ni baru melanda kot.
XB

teenot berkata...

kat mana jual ek? I selalu balik perlis tapi tak pernah pun makan..hahaha..

..hizamirahim.. berkata...

@teenot

siriyes ?
hurm.
takkan aku kat siam kot mase tu.
=.=

kechixx berkata...

heheee...tu lukisan cikgu ke?

walaupun saya ni x pernah jd anak murid cikgu tp saya nak kekalkan panggilan cikgulah kat cikgu boleh?

hehe..

Misshy Innz berkata...

tah bile dpt pergi perlis *tetibe*

Fariq berkata...

"kalau aku tipu kau, aku dapat buffered earnings ke ?"

kah3x.. tak tahan aku gelak..

and kawan ingatkan yang panggil kau tu awek dalam gambar tu,, ceh,, skali bro.. ngeh3x..

Big Gathering 2010 @ Time Square

NuR 'aQiLaH berkata...

abg budak lelaki sebelah pintuuu....
oh men. pnjg sgt la abe..
huhu ;p

ardinihumaira berkata...

siriyes dni suka sosej tu jugak! :D

..hizamirahim.. berkata...

@kechixx

hehe.
zami okay je.
XB
eh.
tu mmg lukisan zami.

..hizamirahim.. berkata...

@Misshy Innz

tahu takpe.
nasib zami join festkum ni.
kalau tak, entah bila dapat gi perlis.
hehe.
XB

..hizamirahim.. berkata...

@Fariq

haha.
spontan tu.
XP

Nisa A. berkata...

ececehhh
tak sesuai ape nye???
tengok gambor tu.
sesuai ape.. baju pong da same.
hek hek hekk ^^

..hizamirahim.. berkata...

@NuR 'aQiLaH

takde ah panjang sgt.
boleh la kalau nak baca.
XB

..hizamirahim.. berkata...

@ardinihumaira

kan ?
puas ah makan sosej besar gedabak ni.
XB

..hizamirahim.. berkata...

@Nisa A.

dia lagi tinggi drpd zami.
hehe.
XP

Liya Laa berkata...

lain kali ko beli la byk2. leh aku mintak :p

jeles ah g jauh2 :(

..hizamirahim.. berkata...

@Liya Laa

haha.
takut basi pulak kalau beli byk2.
XP

dir...antologi hidup apple sepi... berkata...

hahaha...budak lelaki sebelah pintu..budak lelaki sebelah pintu ( smbil cuit2 bahu anda)...hahahah..owh men...hahah..xsangka terpanggil mcm tu plak anda kat tempat makcik jual lock chin tu..huhu...haish...sory la baru time tu berkesempatan tegur..heheh..selalu nampak je kat dewan korang makan tu..hahah..lawak2...haish..budak lelaki sebelah pintu...hehehe..dah jumpa real..kira ok la tu kan...sebernanya hajat hati nak bergamba..tp time tu serabut...kat dewan pun xsempat masa mlm penutup..cr xjumpa..huuhu...haish..rugi2...heheh

shahizan berkata...

terasa lapar tiba tiba T______T

..hizamirahim.. berkata...

@dir...antologi hidup apple sepi...

haha.
anda rupanya ?
XD

..hizamirahim.. berkata...

@shahizan

jemput makan.
haha.
XB

@rep berkata...

sosej katanya

..hizamirahim.. berkata...

@@rep

ye.
ada apa2 masalah dgn sosej ?
XD

DanieL AdiE berkata...

peh! terbukti anda sudah femes!

cantik gile lukisan tu..haha

Latest Entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2010/12/miracle-does-exist.html

Judiene berkata...

Kalo aku jumpe ko ke kat mane2, boleh ke panggil 'Budak Lelaki Sebelah Pintu'??
Hehehe.
By the way, rasenye aku pernah makan kot sosej besar gedabak tu.
Memang besar dan memang sodap!

hafiz berkata...

u see......penangan org utaqa hahaha..so how utara best???dah dpt knal mna stu padi....mna stu lalang gagagag

Mra Mastura berkata...

oo.. tu je. leh? ...

*wat2 xnmpak gambar

FarhanaDr berkata...

Memang walaweh laa sosej besar dan budak lelaki sebelah rumah.. Eh.. Sebelah pintu.. Pemes.. Heehee..

Queen M berkata...

erm..entry neh pasal sosej ke,pasal ade org tegur awk?hahaha :P

ilman hizami berkata...

gigihnye lukis sosej tue...
:D

superduperleya berkata...

ohh . yaa . saya pun penah makan sosej tuh . masa tuh gi cuti kat kedah jeh pun . siyes ! sosej tuh memang besar gedabak .

NuR si CiKGu RiBeNa berkata...

kat alor setar ada ke?
nak cari laa

kembatolo™ berkata...

nanti aku jumpe kau, aku nak pggil macam tu jugak..haha

Azura Mendezz berkata...

Wellknown!Takotnyeee~~ hehe! =P

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com