Jumaat, 24 Disember 2010

Luahan Perasaan Terhadap Nasi Lemak




Nasi takde lemak. Haih ... Ni buat aku angin satu badan ni. Nasib tak terkentot je lagi. Haha. Nasi tu dah rupa nasi putih tu kau tahu. Kalau macam tu, baik aku masak nasi putih lepas tu aku mintak sikit sambal kau. Boleh? =.=


Sambal pulak tu alahai secipot je. Sipot sedot lagi besar kot. Tak puas ah aku nak merasa nikmat nasi lemak kalau macam tu. Kau bayangkan, nasi lemak dah penoh satu baldi. Sambal? Satu sudu yang hado. Apa ni beb?


Jejari telur tak sampai 1 cm ni apahal? Kau tak guna pembaris masa potong telur tu mungkin? Adeh. Dah la tak nampak nampak batang hidung ikan bilis satu pon. Arggghhh ... Tekanan ah macam ni!


Astaghfirullah al azim. Tak bersyukur langsung kan? Adeh. Nak buat macam mana. Dah kecewa dengan nasi lemak punya pasal. Haha. Takde ah. Nasihat aku, kalau nak jual nasi lemak tu, jual ah betol betol. Ni beli nasi lemak, harga tak sepadan dengan apa yang ada. Tak puas hati ni. Wahai si tukang jual nasi lemak, pulangkan balik seringgit aku. Erk. Seringgit pon nak berkira? Adeh. Habis tu, kau berkira nak letak sambal, telur dengan ikan bilis tu boleh pulak? =.=


potpetpotpet : Oh. Sarapan tadi nasi lemak. ^.^

41 ulasan:

LORD ZARA 札拉 berkata...

hehehe~

nasi lemak skang payah woo~

>_______<

ardinihumaira berkata...

ngahaha...
siriyes..
dni pon bab makan agak cerewet. bukan cerewet nak makan. tapi cerewet bab berkira. ;p

paling hampeh kalo beli roti canai yang kuah dia tawarrrrr dan cairrr macam air je. sakit hati. hu

Misshy Innz berkata...

Memang pesen org jual nasi lemak macam ni..

AfiQ berkata...

uh.. tp nasik lemak kat alor gajah tu sedap!!! mantap!! hehehehe

Nisa A. berkata...

nasi tanpa lemak??
soxleh panggil nasi lemak la.. ahhaha
nasi putih mkn dengan sambal. erkk. hehe~

cancerGreen berkata...

makcik yang jual tu jaga kesihatan kot..tu yg x letak santan dalam nasi..hehe:D

tapi memang tak sedap lah kalau makan nasi lemak tapi nasi nye x berlemak..x boleh feel..hehe^_^

Fariq berkata...

tu r.. sekarang ni orang jual nasi lemak pakai nasi putih je,, lagi satu nasi ayam pon sama..

Farhana Sahri berkata...

nasi lemak nmpk selera..tp xde lemak..bek mkn nasi putih lauk lemak..hehe

mr.syazwan berkata...

brea1 NASI

lunch NASI

dinner NASI

perh! ZAMI jaga2

org semua nak 6 PAX bukan 6 LINE

hahaha

^_^

Imzainieyzulkipli berkata...

nak untung lebih tue....biasalah..

aliesha kirana berkata...

alolooo kesian..AK sllu beli nasi lemak, ok jek..sume puas ati! haha..cuma kdg2 xpuas ati dgn penjualnya.. makcik tu bkn main sombong lagik..xsenyum lansung! huh!

SyahmiFikri berkata...

zami..
yeaa.. tuh la pnjuall.. hnya pikir keuntungan semata2.. takder niat nk bsekekah.. tak kmna laa...

SyahmiFikri berkata...

zami..
yeaa.. tuh la pnjuall.. hnya pikir keuntungan semata2.. takder niat nk bsekekah.. tak kmna laa...

EZATUL HANI berkata...

lapar

najihah sahami berkata...

nasib la zami dpt nasik lemak besar lubang idung tu. haha. kang zami p try ngorat anak penjual nasik lemak tu. kang ley bodek sambal lebih ngan mak mertua. hahaha

Syazwana berkata...

nasi lemak kat PJ sedap.
keh keh keh

zikeryhassan berkata...

nasi lemak mak saya buat lagi sedap. hehe

nama.aku.lynn berkata...

tetiba tringat nc lemak zaman2 dolu2 kala..murah+byk..haihh~

maCy berkata...

apa ada hal? hehe

rexki2

nizam berkata...

haha
encik zami buat sendiri la..msti sedap punye
XB

FarhanaDr berkata...

Meh datang sini meh.. Makan nasi lemak home made.. Seperiuk sambal.. ;)

Nur berkata...

br makan nasi lemak smlm..keismpulannya buatla sendiri ye..hahaha..suke hati nak sambal 5 senduk ke...telur duapulohempat biji on x pe

Puteri Iqa Izyan berkata...

hahaha.ades.
first time tgk org buat luahan kat nasik lemak :P

Qarl berkata...

i like nasi lemak old town ayam rendang! hhe

Shag berkata...

Penjual tu kompem p Mekah boleh pergi balik hari je :P

intanurulfateha berkata...

da lame x makan!

En iLham berkata...

ooooooooooo
sian
selalu memang macam tu
kedekut gila
kalau nak nasi lemak penuh satu pinggan makan kat kedai mamak
puas ati gile

Asrul "iLham" Sany berkata...

hahaha klako dowh...

hafiz berkata...

nasi menjadi mangsa keadaan sian nasi...hahhahahahah........

Ain Zulaikha berkata...

customer tetap customer.. :) kalau sy pun pet pot pet pot je tapi dalam hati je lah..

VerythFarhana berkata...

Interesting blog.love th blog banner! suke sgt dgn blog url awak.lain dari yg lain. budak lelaki sebelah pintu eh? hehehe (:

Eazy Izzuddin berkata...

Oh nasi lemak
kalo org jenis jual nasi lemak kira utg begitu lah jawabnya
aish2

DanieL AdiE berkata...

nasi lemak yg best adalah nasi lemak yg smblnye sgt2 best..


Latest Entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2010/12/merry-xmas.html

Izyanti berkata...

aku tengok orang jual nasi lemak ni, mula2 jual fuhhh punya banyak nasi die bagi, sambal melimpah ruah dgn ikan bilis sume lah, tapi bila dh maju ramai org beli, alahaiiiiiiiii sedih, nasi sikit sambal apetah lagi. lauk pon bg sikit je. sabar jelahh. tapi aku beli jugak ah sbb sedap nasi lemak belakang umah aku. haha !

Rara Farah berkata...

nasi lemak daun pisang...sedap....lagi2 kalau beli ngn makcik yg jln2 tuh...

nasi lemakk...
nasi lemakk....

skrg dh tade dh makcik camtuh....

adrinaqamarina berkata...

tu la, orang beniaga skunk cuma tau beniaga tapi tak nak buat betol3. tak baek tau.

rindu nak nasi lemak jugak~~~

NuR 'aQiLaH berkata...

try wat sendirik.
mesti puas hati ye dak?
hiks ;p

Mra Mastura berkata...

tett..depan vista nye ada banyak gerai.. masing2 dah try nasi lemak..ada yang lebih nasi n sambal, ada yang mahall.. =.= so dah pandai nak beli mane puas hati ^.^

weh, nasi lemak tetiap hari, zami makin bam bam lah kan? >.< tett

Mra Mastura berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Mra Mastura berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
miwwa J berkata...

mmg pon -___-''

sabo ehhhh .

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com