Isnin, 16 Ogos 2010

Aksi Mencemaskan Di Pasar Ramadhan

Weyh. Sabtu Saturday lepas hujan lebat gila kat sini. Siriyes. Hajat di hati (cewahhh) nak gi pasar malam. Tapi hujan tak henti henti kau tahu. Nak tak nak aku batalkan puasa niat nak gi pasar malam tu. Aku pulak demam sikit sikit ni. Tak sanggup nak demam banyak banyak nanti.


As a result, aku gi beli jamuan (hamboi!!!) berbuka puasa kat sekitar kawasan kolej kediaman ni haaa. Okay la jugek daripada takde. Anyway, aku turun pasar Ramadhan tu dengan payung weyh. Erk. Kau ingat aku saja saja nak kawad kaki dengan payung? Hujan weyh! Tak henti henti lagi lebat wa cakap luuu.


Tapi kan... Tapi kan... Tapi kan... Aku ni pakai payung pun basah lencun weyh. Siriyes. Bayangkan betapa kebaboom lebat hujan dia. Lepas tu... Lepas tu... Lepas tu... Tiba tiba angin kuat pulak dah. Payung aku hampir hampir nak terbang kau tahu. Kalau aku terbang dengan payung tu aku tak tahu nak mendarat kat mana sebab aku memang tak boleh nak bayangkan aku terbang dengan payung tu. Adeh. Lagi dahsyat khemah khemah kat pasar tu boleh pulak bergerak-gerak manja. Nervous lite lite jugak masa tu. Aku dah mula terbayang tragedi kat pasar Ramadhan kat Jasin tu. Seram sejuk weyh. Tambah tambah lagi hujan ni, aku dah lebih sejuk daripada biasa.


Hurmmm... Ada lagi! Kemudian... Kemudian... Kemudian... Letop!!! Petir datang macam kat sebelah sebelah je. Haiyak. Aku dah saspen saspen kucing. Aku beli kuih tiga seringgit (sempat lagi) lepas tu lariiikkk sambil berpayung. Sila bayangkan haha. Alhamdulillah. Nasib tak ada apa apa yang berlaku. Minta minta dijauhkan. Amin.


potpetpotpet: Tak nak upload gambar. Takut takut korang terbatal puasa haha. :)

27 ulasan:

aliesha kirana berkata...

hehehe... suspen sungguh.. silap2 esok masuk paper, seorang guru dihempap khemah.. hohoho.. ish mintak jauh laaa... heheeh...
neway, anda di tag... ekeekek~

Hizami Rahim berkata...

@aliesha kirana

haha.
hey.
tak baik cakap macam tu.
adeh.
:)

aliesha kirana berkata...

@Hizami Rahim

erk..gurau je..cikgu jgn marah.. hohohohho~

Hizami Rahim berkata...

@aliesha kirana

eh.
takde la.
huhu.
:)

Ery Farieha berkata...

haha
ery slalu time hujan, pegang payung, payung mcm nak terbalek ke belakang
ery da la ringan je
camne la kalau terterbang sekali?
hahahaha

Hamzah Ian berkata...

hahahaa,,,

Hizami Rahim berkata...

@Ery Farieha

haha.
belum cuba belum tahu.
lepas ni sila terbang-terbangkan diri ye.
adeh.
:P

Hizami Rahim berkata...

@Hamzah Ian

adeh.
:)

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

awe tgk vid time ribut tu datang..memang hanya beberapa minit sahaja..pastu keadaan terus redha macam biasa...ada petanda yang Allah nak tunjukkan

kembatolo™ berkata...

nasib baek ko tak dipanah petir kan?
kalo tak, sah2 je aku ingat ko tak sempat ditambat bulan pose nieyh..hakhakhak..

*gurau jek bro*
selamat berpuasa~

rizal jabai berkata...

aku bace entry nih dgn penuh saspen mmg mendebarkan..sambil tahan gelak kempas kempis..huhu...alhamdulillah selamat ko zami..aku sedih pasal tragedi kt jasin tu..huu T_T

I n n z berkata...

kalo terbang dgn payung dah mcm nobita letak buluh terbang kat kepala. hehe xD

ardinihumaira berkata...

huishyyy pengalaman tuh zami...
dni penah rasa ribut tu last year. memang ada yang meninggal kena hempap. ribut ala2 kat jasin tu berlaku kat sekitar kota bharu tahun lepas. huhu. dni lak masa tu driving. leh bayang ribut pasir tetiba tak nampak jalan raya. Alhamdulillah selamat tak de sebarang eksiden. huhu

Nur Fara berkata...

huhuhu.. agak bahaya..
sib baik sempat lariKKK ..
btw sempat juga bli kuih even ngah cemas yerk.. ahhaha..=p

FarhanaDr berkata...

Heeee.. Mesti comel terbang ngan payung.. Teringat cerita mary poppins.. Kan? Yg terbang ngan payung tu? Hehe.. :p

ishiko berkata...

hahhahahaa... xxleyh bayangkan Hizami lari-lari sambil berpayung dah tu saspen kucing lagi..

http://ishikosworld.blogspot.com/2010/08/88-waaahhh-korang-meh-tengok-neh.html

Hizami Rahim berkata...

@Nur Hawa Mohd Zin

tahu takpe cik awe.
takut zami tengok.
Allah ada sebab.
:)

Hizami Rahim berkata...

@kembatolo™

jahat seyh.
sampai hati.
:'(
selamat berpuasa jugak.

Hizami Rahim berkata...

@rizal jabai

haha.
jangan kembong sudah.
adeh.
yep.
simpati dengan keluarga mangsa.
:'(

Hizami Rahim berkata...

@I n n z

wah.
jangan disebut.
zami ni pun dah ada rupa nobita.
haha.
:)

Hizami Rahim berkata...

@ardinihumaira

seriously?
hurm.
sama2 la kita mengambil iktibar.
:)

Hizami Rahim berkata...

@Nur Fara

biasa la tu.
nafsu berbuka puasa.
haha.
:)

Hizami Rahim berkata...

@FarhanaDr

haha.
kan?
haiyak.
:)

Hizami Rahim berkata...

@ishiko

cuba bayangkan sekarang.
senang je.
ada hizami.
ada payung.
ada plastik2 bungkus makanan.
haha.
:P

En iLham berkata...

haha
memang skang memang musim hujan tak hingat. huhu
aku baru kene benda macam ni tadi.
memang tersangkut kat bazar n tak dpt balik kolej.
nasib baik ada member bukak gerai gak
dapat ar tumpang buka kat c2

Hizami Rahim berkata...

@En iLham

ye ek?
adeh.
sian.
nasib baik ada kawan tu.
:)

dAiEnG berkata...

hahahahaha...suspen campur tergelak sakan baca citer nih..lawak gilew..teringat kes masa aku study dulu....gituh la kisah dak shokolath! huhuhuhuhuu...

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com