Rabu, 7 Julai 2010

Resipi Roti Butter Telur Mayonis

Hey. Aku sorang sorang kat rumah ni. Tiba-tiba aku lapar. Cehhh saja nak buat saspen. Jeng jeng jeng. Cuba teka aku makan apa? Roti Butter Telur Mayonis. Adeh. Nama resipi pun dah tahu betapa dia menggemokkan. Lantak. Tapi siriyes sodap!




Bahan-Bahan (nama resipi pun dah tahu haha)
  • Roti
  • Butter
  • Telur
  • Mayonis
Cara (ikut sukahati)
  1. Sila pecahkan telur tu masuk dalam mangkuk. Ni takde kaitan dengan gelek-gelek telur pecah sebiji.
  2. Letak pulak beberapa sudu mayonis kau nak letak. Jangan suka suki kau letak sebelas tiga perempat sudu mayonis nanti tak pasal-pasal jadi mayonis telur dan bukan telur mayonis. Faham???
  3. Kacau sampai sebati campuran telur dan mayonis tu.
  4. Eh eh kau dah panaskan minyak dalam kuali belum?
  5. Apalagi? Gi goreng telur mayonis tu sampai masak.
  6. Oh. Lepas tu giliran roti pulak. Ambil roti tu sapu dengan butter.
  7. Bakar roti butter tu. Tak perlu kau nak gedik gedik bakar guna unggun api. Guna toaster sudah.
  8. Lastly kau letak telur mayonis tu atas sekeping roti butter tadi. Kemudian letakkan sekeping roti butter lagi kat atas dia pulak.
  9. Baca doa makan.
  10. Ngap!

potpetpotpet: Wah. Teruja pulak bila first time terkeluar entri masak masak ni haha.

33 ulasan:

  1. eh, jgn lupa basuh tgn seploh saat guna lifebuoy.. =P

    BalasPadam
  2. gelek2 telur pecah sebijik pom !
    hehe xD


    mayonis umah zami ade lagi tak ?
    nakkkkk.
    umah tade mayo lah xD

    BalasPadam
  3. wah..
    cam sedap jer...
    unik sungguh

    ...terigt novel akhir sebuah cinta...
    roti bakar+jem anggur+mayones..
    caner la rsenya.

    BalasPadam
  4. xkenalmakexchenta:

    haha.
    really?
    :D
    novel apa ek?

    BalasPadam
  5. wah

    susah nye nk buat

    haha

    BalasPadam
  6. qarl:

    kan?
    sangat susah.
    wakakaka~
    :D

    BalasPadam
  7. hazzy:

    tu telur buaya.
    boleh?
    haha.
    :)

    BalasPadam
  8. kasih suci:

    haha.
    nyum nyum.
    :D

    BalasPadam
  9. ^___^ yahuu dapat resipi..

    pssst.. pas baca doa, aminkan dulu baru makan. hik3.. nak jugak menambah.. lariikkks ;p

    BalasPadam
  10. wah resepi chef zami..huhu

    tapi nampak cam ala2 hangus jee..hehe

    nie mesti potpetpotpet smpi lupa dh hangus..
    wakakaka

    BalasPadam
  11. pergh! sedap.
    nak sikit? huu.

    BalasPadam
  12. Gune roti butterscotch leh tak chef zami? Hehe.. Nampak sedap.. Sedap ker? Ekeke..

    BalasPadam
  13. aku rasa tercabar weh sbg seorang pompuan....argghhhhhhhh (0_o)

    BalasPadam
  14. eemm dah pepetang cam nie tgk roti butter telur mayonis nie rasa amat lazat la plak.. berkeroncoong sekejap perut ini... adusss

    BalasPadam
  15. akak silap masak blog ke ni ha?? bukan blog masakkan kan? :p

    BalasPadam
  16. akak silap masak blog ke ni ha?? bukan blog masakkan kan? :p

    BalasPadam
  17. ayie:

    haha.
    hangus la best.
    rangup siap kriuk kriuk asli.
    wakakaka.
    :D

    BalasPadam
  18. @a i d a ;

    boleh je.
    nak berapa ni?
    haha.
    :D

    BalasPadam
  19. @FarhanaDr

    shhh.
    boleh je.
    actually zami pun guna butterscotch haha.
    :D

    BalasPadam
  20. @@yuE

    haha.
    resipi ni tak perlukan kemahiran memasak tahap dewa pun.
    cewahhh.
    :)

    BalasPadam
  21. @JaJa'Z

    haha.
    sekali sekala.
    :)
    pembaharuan ni.

    BalasPadam
  22. okayh..awk boleh jd duta mayonis ladies choice..ngeeeeee

    BalasPadam
  23. @isi hati nurul

    haha.
    alamak.
    mana tahu zami guna lady's choice ni?
    haha.
    :D

    BalasPadam
  24. @Ery Farieha

    okay.
    selamat menjamu selera.
    cewahhh.
    :D

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com