Rabu, 7 Julai 2010

Resipi Roti Butter Telur Mayonis

Hey. Aku sorang sorang kat rumah ni. Tiba-tiba aku lapar. Cehhh saja nak buat saspen. Jeng jeng jeng. Cuba teka aku makan apa? Roti Butter Telur Mayonis. Adeh. Nama resipi pun dah tahu betapa dia menggemokkan. Lantak. Tapi siriyes sodap!




Bahan-Bahan (nama resipi pun dah tahu haha)
  • Roti
  • Butter
  • Telur
  • Mayonis
Cara (ikut sukahati)
  1. Sila pecahkan telur tu masuk dalam mangkuk. Ni takde kaitan dengan gelek-gelek telur pecah sebiji.
  2. Letak pulak beberapa sudu mayonis kau nak letak. Jangan suka suki kau letak sebelas tiga perempat sudu mayonis nanti tak pasal-pasal jadi mayonis telur dan bukan telur mayonis. Faham???
  3. Kacau sampai sebati campuran telur dan mayonis tu.
  4. Eh eh kau dah panaskan minyak dalam kuali belum?
  5. Apalagi? Gi goreng telur mayonis tu sampai masak.
  6. Oh. Lepas tu giliran roti pulak. Ambil roti tu sapu dengan butter.
  7. Bakar roti butter tu. Tak perlu kau nak gedik gedik bakar guna unggun api. Guna toaster sudah.
  8. Lastly kau letak telur mayonis tu atas sekeping roti butter tadi. Kemudian letakkan sekeping roti butter lagi kat atas dia pulak.
  9. Baca doa makan.
  10. Ngap!

potpetpotpet: Wah. Teruja pulak bila first time terkeluar entri masak masak ni haha.

33 ulasan:

Rozana Razali berkata...

eh, jgn lupa basuh tgn seploh saat guna lifebuoy.. =P

Hizami Rahim berkata...

rozana:

berehhh.
:D

I n n z berkata...

gelek2 telur pecah sebijik pom !
hehe xD


mayonis umah zami ade lagi tak ?
nakkkkk.
umah tade mayo lah xD

Hizami Rahim berkata...

innz:

haha.
ada.
nak ke?
:D

xkenalmakexchenta.blogspot.com berkata...

wah..
cam sedap jer...
unik sungguh

...terigt novel akhir sebuah cinta...
roti bakar+jem anggur+mayones..
caner la rsenya.

Hizami Rahim berkata...

xkenalmakexchenta:

haha.
really?
:D
novel apa ek?

Qarl berkata...

wah

susah nye nk buat

haha

Hizami Rahim berkata...

qarl:

kan?
sangat susah.
wakakaka~
:D

Hazzy Ishak berkata...

telur ayam tu ke tidak?

kasih suci berkata...

mmm yummy nyum...(",)

Hizami Rahim berkata...

hazzy:

tu telur buaya.
boleh?
haha.
:)

Hizami Rahim berkata...

kasih suci:

haha.
nyum nyum.
:D

ardinihumaira berkata...

^___^ yahuu dapat resipi..

pssst.. pas baca doa, aminkan dulu baru makan. hik3.. nak jugak menambah.. lariikkks ;p

Hizami Rahim berkata...

dni:

haha.
adeh.
:)

ayie berkata...

wah resepi chef zami..huhu

tapi nampak cam ala2 hangus jee..hehe

nie mesti potpetpotpet smpi lupa dh hangus..
wakakaka

a i d a ; berkata...

pergh! sedap.
nak sikit? huu.

FarhanaDr berkata...

Gune roti butterscotch leh tak chef zami? Hehe.. Nampak sedap.. Sedap ker? Ekeke..

@yuE berkata...

aku rasa tercabar weh sbg seorang pompuan....argghhhhhhhh (0_o)

miMiE aZiMaSK ^V^ berkata...

eemm dah pepetang cam nie tgk roti butter telur mayonis nie rasa amat lazat la plak.. berkeroncoong sekejap perut ini... adusss

JaJa'Z berkata...

akak silap masak blog ke ni ha?? bukan blog masakkan kan? :p

JaJa'Z berkata...

akak silap masak blog ke ni ha?? bukan blog masakkan kan? :p

Hizami Rahim berkata...

ayie:

haha.
hangus la best.
rangup siap kriuk kriuk asli.
wakakaka.
:D

Hizami Rahim berkata...

@a i d a ;

boleh je.
nak berapa ni?
haha.
:D

Hizami Rahim berkata...

@FarhanaDr

shhh.
boleh je.
actually zami pun guna butterscotch haha.
:D

Hizami Rahim berkata...

@@yuE

haha.
resipi ni tak perlukan kemahiran memasak tahap dewa pun.
cewahhh.
:)

Hizami Rahim berkata...

@miMiE aZiMaSK ^V^

haha.
sodap ni.
sila sila buat.
;)

Hizami Rahim berkata...

@JaJa'Z

haha.
sekali sekala.
:)
pembaharuan ni.

isi hati nurul berkata...

okayh..awk boleh jd duta mayonis ladies choice..ngeeeeee

monmon☺ berkata...

mcm sedap.
nyam2!

Ery Farieha berkata...

ok
mlm ni buat
hehehe

Hizami Rahim berkata...

@isi hati nurul

haha.
alamak.
mana tahu zami guna lady's choice ni?
haha.
:D

Hizami Rahim berkata...

@monmon☺

sodap gilosss!
:D

Hizami Rahim berkata...

@Ery Farieha

okay.
selamat menjamu selera.
cewahhh.
:D

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com