Teka Teki Paling Susah Di Dunia. Ada Berani?

Teka teki. Jom kita main teka teki. Jom jom jom. Sekali sekala nak jugak menguji minda yang agak agak tumpul tu. Sila sila teka jawapan. Wakakaka.

(1) Kalau 1+1=2, jawapan lain dia apa?
Jawapan lain dia salah la.

(2) Lima pasang stoking direndam dalam Laut Merah. Setiap pasang stoking itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stoking tersebut?
Stoking tu basah la.

(3) Kenapa di tepi rel keretapi diletakkan batu kerikil?
Kerana kalau diletakkan pisang goreng pasti jadi rebutan.

(4) 10 ekor burung sedang terbang, tiba-tiba guruh berdentum dengan kuat. 6 ekor burung terus terbang tanpa masalah tetapi 4 ekor burung telah jatuh ke bumi. Persoalannya kenapa 4 ekor burung itu jatuh ke bumi?
Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan menyebabkan burung burung tidak dapat terbang seperti biasa.

(5) Dalam banyak banyak negara, negara apakah tidak boleh duduk?
Negaraku.

(6) Kalau seorang, sendiri tahu. Kalau berdua, dua-dua sama tahu. Kalau bertiga pulak, tiada siapa yang tahu kecuali orang yang buat. Kalau berempat, lagi lah tak tahu. Apakah dia?
Kentut.


Wow. Teringat zaman budak budak. Gila main teka teki sampai gaduh gaduh nak jugak jawapan masing masing betol. HohO. Suka suka.

57 ulasan:

  1. jawapan teka teki no 2..
    stokin itu basah..
    yg lain engak tau plak..lalala

    BalasPadam
  2. jwpan no 3..
    kerana d letak pisang goreng tentu jd rebutan..lalala

    BalasPadam
  3. Kalau 1+1=2, jawapan lain dia apa?
    Jawapan lain dia salah la.

    Lima pasang stoking direndam dalam Laut Merah. Setiap pasang stoking itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stoking tersebut?
    Stoking tu basah la.

    Kenapa di tepi rel keretapi diletakkan batu kerikil?
    Kerana kalau diletakkan pisang goreng pasti jadi rebutan.

    10 ekor burung sedang terbang, tiba-tiba guruh berdentum dengan kuat. 6 ekor burung terus terbang tanpa masalah tetapi 4 ekor burung telah jatuh ke bumi. Persoalannya kenapa 4 ekor burung itu jatuh ke bumi?
    Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan menyebabkan burung burung tidak dapat terbang seperti biasa.

    Dalam banyak banyak negara, negara apakah tidak boleh duduk?
    Negaraku.

    Kalau seorang, sendiri tahu. Kalau berdua, dua-dua sama tahu. Kalau bertiga pulak, tiada siapa yang tahu kecuali orang yang buat. Kalau berempat, lagi lah tak tahu. Apakah dia?
    Kentut.

    haha time kaseh bg jwpn nice..kentut..proot..huhu..ramai bace mesti xth..huhu

    BalasPadam
  4. jwapan no 4
    sebab 4 ekor burung tlh menutup telinga dengan kepak..so apa lg jd lau bkan jatuh..lalala

    BalasPadam
  5. ahha. ala.
    kantoi.
    mana aci tengok jawapan lepas tu copy paste.
    tak aci tak aci.
    tak nak tulis lagi lepas ni.
    wakakakaka~

    BalasPadam
  6. no 5 jawapan negaraku lah..

    n last sekali no 1 jawapan lain salah lah..

    sekian terima kasih..lala

    BalasPadam
  7. tak nak tak nak.
    buat balik semula!!!
    ahha~

    BalasPadam
  8. makk aihhh, pening kepala pikir... hmmm

    BalasPadam
  9. hehehhe,,baru nak bagi jawapan..tapi ada yg lebih cepat.hehhe

    BalasPadam
  10. ok ok ubah jawapan..

    1.Else he is la.

    2.Tu la wet socks.

    3.Because if fried bananas will be placed up for grabs.

    4.Because four of the birds with wings that cover the ears and cause birds can not fly as usual.

    5.My country

    6.Wind.

    ok thank you google translate..haha

    BalasPadam
  11. daus:
    sila sila fikir.
    wakakaka.
    jujur jugak daus ni.
    ;)

    BalasPadam
  12. jaja:
    ahha.
    jawapan memang dah ada kat atas.
    lol~
    ;)

    BalasPadam
  13. ayie:
    ahha.
    kurang asam tol.
    wakakaka.
    takpe takpe.

    ada ubi ada batas,
    kalau aku tak nak tanam ubi tapi tanam benda lain boleh?

    lantak.
    ;)

    BalasPadam
  14. boleh..

    tanam la kelapa sawit..leh buat minyak..ari2 leh masak daging burger..eerrkk..huhu sedapnye daging burger td..

    jangan tanam getah..nnt bau busuk..ada bau kentut la ini blog..haha

    lepas nie tolong bagi soalan susah yee..sbb saya genius..haha

    BalasPadam
  15. kenapa jawapan yg rel keta api tu mcm tu??

    BalasPadam
  16. din:
    sukahati la.
    wakakakaka.
    ;P

    BalasPadam
  17. jawapan no 5:
    mane ade negara boleh duduk??adeii..haha

    BalasPadam
  18. sangat mencabar..
    terkesima sekejap..
    hehehee

    BalasPadam
  19. aku tak pandai teka teki.

    BalasPadam
  20. whoooa terima kasih kepada ayie kerana tolong jawabkan untukk dni.. saja je dni tak nak jawab awal2. hahahaha (alasan ;p)

    BalasPadam
  21. tumpang ce jawapan blogger lain jerk..heheh...tak suka teka teki teka tekok ni

    BalasPadam
  22. xnk jwb teka-teki ni..sbb ade da yg jwb..haha ;p

    BalasPadam
  23. amad:
    ada la.
    wakakaka.
    ;P

    BalasPadam
  24. zack:
    ala.
    main main je.
    ;)

    BalasPadam
  25. dni:
    ahha.
    ayie tu penipu.
    wakakakaka.
    ;P

    BalasPadam
  26. hawa:
    ahha.
    kenapa tak suka?
    boleh rehat rehatkan otak.
    ;)

    BalasPadam
  27. anis:
    ahha.
    buat buat tak nampak sudah.
    ;)

    BalasPadam
  28. zami

    ang mmg nk kne kan..

    bru bgun pg aku dok gelak2 nih

    pg la sgt! kakaka

    BalasPadam
  29. huhu..pnt jerk nk pkr..heheheh

    BalasPadam
  30. qarl:
    wakakaka.
    sila sila gelak.
    ;P

    BalasPadam
  31. hawa:
    ahha.
    tak penat sangat kot.
    ahha.

    BalasPadam
  32. heheheheh...ada yng senang ckt tak?

    BalasPadam
  33. ardinihumaira:

    sama-sama..

    penat la cari jawapan..blog merah nie..banyak silap mata..haha..
    cuma gelapkan huruf jew..tetibe magic tu muncul

    haha

    BalasPadam
  34. Huh.. aku memang anti dengan teka teki. Sebab mesti pening nak pk jawapan. Mencabar betul teka teki kau nih..

    BalasPadam
  35. afra:
    ahha.
    alamak.
    tak perlu jawab.
    tak paksa.
    ;)

    BalasPadam
  36. macam dah byk jwpn je ni..tak nak jwb la camni..haha

    BalasPadam
  37. jwapan goreng pisang paling lawak oke!

    BalasPadam
  38. pening2 lalat pun ada soalan .
    hehehe :)

    BalasPadam
  39. malas jawab! HAHAHAHAAH

    BalasPadam
  40. arghh!tensen!hahahaha

    BalasPadam
  41. jawapan no.2 ialah basahhh..kahkahkah

    BalasPadam
  42. negare yg x boleh duduk adelah negara segi tiga bermuda,hehehehehehe kat situ markas dajjal

    BalasPadam
  43. nak tambah jawapan:

    3.kalo letak batu permata, ramai yang mati kena langgor
    4.sebab 6ekor burung tu pekak,4 lagi tak

    nk tambah soalan (leh jawab kalau nak):

    ada 3 org budak makan kt kedai mamak
    harga makanan total RM25
    sorang bagi RM10
    3 orang? RM 30
    RM30 - RM25 = RM5 (baki)
    so, sorang amik RM1
    RM5 - RM3 = RM2
    RM2 tu diorang bagi pelayan sbg 'tips'
    kalau dikira balik.....
    sorang budak bayar RM10-RM1 = RM9
    kalau 3 org? RM27
    tambah ngan 'tips' td :
    RM27+RM2 = RM29
    mane lg RM1???

    selamat mencuba..^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. ehem..sbenarnye..klau tengok dari awal..sume jln kire ialah 'tolak'..jadinye..yg jln kire last tu actually kene tolak coz nk dptkan jumlah asal..RM27-RM2= RM25...kan..an..an

      Padam
    2. ehem..ehem..camni..sbenarnye..soalan ni yg last die tipu kite..sepatotnye RM27-RM2=RM25..kiter dpt harga asal kn.. :) cube fhmkn soalan..

      Padam
  44. thanx 4 da teka teki. boleh test org lain lak pasni. hahaha

    BalasPadam
  45. Nak teka teki lagi bolehhh??huhuhu

    BalasPadam
  46. hehehe..lepas nie,boleh bagi soalan teka teki nie kat kengakwan...:)

    BalasPadam
  47. ahahah. boleh tahan susah. =B

    BalasPadam
  48. 1 ) Jawapan lainnya ialah 11 ..
    Huraian nya ;
    + dalam sama erti ialah campur..bila 1+1 = 11 ..maksud saya 1 tu dicampur dengan satu lagi ;)

    2 ) semua stokin tersebut basah

    3 ) Kerana kalau ditaruh pisang goreng pasti jadi.

    4 ) Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan menyebabkan burung burung tidak dapat terbang seperti biasa.

    5 ) Negaraku

    6 ) kentut ..hehe <-- gelak jap

    7 ) TAK DE DAA..BUBBYE JEMPUT SINGGAH BLOG SAYE

    BalasPadam
  49. k...
    seneng jew nih....

    1. salah lah
    2. stoking tu basah lah
    3. kalau diletakkan pisang goreng pasti jadi rebutan
    4. burung tu tutup telinga so x dengar pape pon.
    5 Negaraku
    6. kentut

    BalasPadam
  50. hahaha,, senang. x m'cabar lngsung :p

    BalasPadam
  51. JUST HIGTLIGHT PADA RUANGAN KOSONG BAWAH TU DPATKAN JAWAPAN !

    BalasPadam

Nak komen ke? Terima kasih! Buat la macam blog sendiri. Jangan lupa singgah lagi. :")