+ -

Pages

Teka Teki Paling Susah Di Dunia. Ada Berani?

Teka teki. Jom kita main teka teki. Jom jom jom. Sekali sekala nak jugak menguji minda yang agak agak tumpul tu. Sila sila teka jawapan. Wakakaka.

(1) Kalau 1+1=2, jawapan lain dia apa?
Jawapan lain dia salah la.

(2) Lima pasang stoking direndam dalam Laut Merah. Setiap pasang stoking itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stoking tersebut?
Stoking tu basah la.

(3) Kenapa di tepi rel keretapi diletakkan batu kerikil?
Kerana kalau diletakkan pisang goreng pasti jadi rebutan.

(4) 10 ekor burung sedang terbang, tiba-tiba guruh berdentum dengan kuat. 6 ekor burung terus terbang tanpa masalah tetapi 4 ekor burung telah jatuh ke bumi. Persoalannya kenapa 4 ekor burung itu jatuh ke bumi?
Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan menyebabkan burung burung tidak dapat terbang seperti biasa.

(5) Dalam banyak banyak negara, negara apakah tidak boleh duduk?
Negaraku.

(6) Kalau seorang, sendiri tahu. Kalau berdua, dua-dua sama tahu. Kalau bertiga pulak, tiada siapa yang tahu kecuali orang yang buat. Kalau berempat, lagi lah tak tahu. Apakah dia?
Kentut.


Wow. Teringat zaman budak budak. Gila main teka teki sampai gaduh gaduh nak jugak jawapan masing masing betol. HohO. Suka suka.
5 Budak Lelaki Sebelah Pintu: Teka Teki Paling Susah Di Dunia. Ada Berani? Teka teki. Jom kita main teka teki. Jom jom jom. Sekali sekala nak jugak menguji minda yang agak aga...

60 ulasan:

sHaFAa berkata...

jawapan teka teki no 2..
stokin itu basah..
yg lain engak tau plak..lalala

sHaFAa berkata...

jwpan no 3..
kerana d letak pisang goreng tentu jd rebutan..lalala

ayie berkata...

Kalau 1+1=2, jawapan lain dia apa?
Jawapan lain dia salah la.

Lima pasang stoking direndam dalam Laut Merah. Setiap pasang stoking itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stoking tersebut?
Stoking tu basah la.

Kenapa di tepi rel keretapi diletakkan batu kerikil?
Kerana kalau diletakkan pisang goreng pasti jadi rebutan.

10 ekor burung sedang terbang, tiba-tiba guruh berdentum dengan kuat. 6 ekor burung terus terbang tanpa masalah tetapi 4 ekor burung telah jatuh ke bumi. Persoalannya kenapa 4 ekor burung itu jatuh ke bumi?
Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan menyebabkan burung burung tidak dapat terbang seperti biasa.

Dalam banyak banyak negara, negara apakah tidak boleh duduk?
Negaraku.

Kalau seorang, sendiri tahu. Kalau berdua, dua-dua sama tahu. Kalau bertiga pulak, tiada siapa yang tahu kecuali orang yang buat. Kalau berempat, lagi lah tak tahu. Apakah dia?
Kentut.

haha time kaseh bg jwpn nice..kentut..proot..huhu..ramai bace mesti xth..huhu

sHaFAa berkata...

jwapan no 4
sebab 4 ekor burung tlh menutup telinga dengan kepak..so apa lg jd lau bkan jatuh..lalala

Hizami Rahim berkata...

ahha. ala.
kantoi.
mana aci tengok jawapan lepas tu copy paste.
tak aci tak aci.
tak nak tulis lagi lepas ni.
wakakakaka~

sHaFAa berkata...

no 5 jawapan negaraku lah..

n last sekali no 1 jawapan lain salah lah..

sekian terima kasih..lala

Hizami Rahim berkata...

tak nak tak nak.
buat balik semula!!!
ahha~

Dauspozi berkata...

makk aihhh, pening kepala pikir... hmmm

JaJa'Z berkata...

hehehhe,,baru nak bagi jawapan..tapi ada yg lebih cepat.hehhe

ayie berkata...

ok ok ubah jawapan..

1.Else he is la.

2.Tu la wet socks.

3.Because if fried bananas will be placed up for grabs.

4.Because four of the birds with wings that cover the ears and cause birds can not fly as usual.

5.My country

6.Wind.

ok thank you google translate..haha

Hizami Rahim berkata...

daus:
sila sila fikir.
wakakaka.
jujur jugak daus ni.
;)

Hizami Rahim berkata...

jaja:
ahha.
jawapan memang dah ada kat atas.
lol~
;)

Hizami Rahim berkata...

ayie:
ahha.
kurang asam tol.
wakakaka.
takpe takpe.

ada ubi ada batas,
kalau aku tak nak tanam ubi tapi tanam benda lain boleh?

lantak.
;)

ayie berkata...

boleh..

tanam la kelapa sawit..leh buat minyak..ari2 leh masak daging burger..eerrkk..huhu sedapnye daging burger td..

jangan tanam getah..nnt bau busuk..ada bau kentut la ini blog..haha

lepas nie tolong bagi soalan susah yee..sbb saya genius..haha

din berkata...

kenapa jawapan yg rel keta api tu mcm tu??

Hizami Rahim berkata...

din:
sukahati la.
wakakakaka.
;P

::aMaD:: berkata...

jawapan no 5:
mane ade negara boleh duduk??adeii..haha

mie berkata...

sangat mencabar..
terkesima sekejap..
hehehee

[z@ck] berkata...

aku tak pandai teka teki.

ardinihumaira berkata...

whoooa terima kasih kepada ayie kerana tolong jawabkan untukk dni.. saja je dni tak nak jawab awal2. hahahaha (alasan ;p)

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

tumpang ce jawapan blogger lain jerk..heheh...tak suka teka teki teka tekok ni

cik anis berkata...

xnk jwb teka-teki ni..sbb ade da yg jwb..haha ;p

Hizami Rahim berkata...

amad:
ada la.
wakakaka.
;P

Hizami Rahim berkata...

mie:
ahha.
sila sila.
:)

Hizami Rahim berkata...

zack:
ala.
main main je.
;)

Hizami Rahim berkata...

dni:
ahha.
ayie tu penipu.
wakakakaka.
;P

Hizami Rahim berkata...

hawa:
ahha.
kenapa tak suka?
boleh rehat rehatkan otak.
;)

Hizami Rahim berkata...

anis:
ahha.
buat buat tak nampak sudah.
;)

Qarl berkata...

zami

ang mmg nk kne kan..

bru bgun pg aku dok gelak2 nih

pg la sgt! kakaka

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

huhu..pnt jerk nk pkr..heheheh

Hizami Rahim berkata...

qarl:
wakakaka.
sila sila gelak.
;P

Hizami Rahim berkata...

hawa:
ahha.
tak penat sangat kot.
ahha.

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

heheheheh...ada yng senang ckt tak?

ayie berkata...

ardinihumaira:

sama-sama..

penat la cari jawapan..blog merah nie..banyak silap mata..haha..
cuma gelapkan huruf jew..tetibe magic tu muncul

haha

afra berkata...

Huh.. aku memang anti dengan teka teki. Sebab mesti pening nak pk jawapan. Mencabar betul teka teki kau nih..

Hizami Rahim berkata...

afra:
ahha.
alamak.
tak perlu jawab.
tak paksa.
;)

aizuddin.com berkata...

macam dah byk jwpn je ni..tak nak jwb la camni..haha

Wana De'Amor berkata...

jwapan goreng pisang paling lawak oke!

Ajeyy Khalid berkata...

pening2 lalat pun ada soalan .
hehehe :)

Ifti Larina berkata...

malas jawab! HAHAHAHAAH

E Ja berkata...

arghh!tensen!hahahaha

Nasywa Hamzah berkata...

jawapan no.2 ialah basahhh..kahkahkah

amy amira berkata...

negare yg x boleh duduk adelah negara segi tiga bermuda,hehehehehehe kat situ markas dajjal

Eja berkata...

nak tambah jawapan:

3.kalo letak batu permata, ramai yang mati kena langgor
4.sebab 6ekor burung tu pekak,4 lagi tak

nk tambah soalan (leh jawab kalau nak):

ada 3 org budak makan kt kedai mamak
harga makanan total RM25
sorang bagi RM10
3 orang? RM 30
RM30 - RM25 = RM5 (baki)
so, sorang amik RM1
RM5 - RM3 = RM2
RM2 tu diorang bagi pelayan sbg 'tips'
kalau dikira balik.....
sorang budak bayar RM10-RM1 = RM9
kalau 3 org? RM27
tambah ngan 'tips' td :
RM27+RM2 = RM29
mane lg RM1???

selamat mencuba..^_^

Mikah Lurima berkata...

thanx 4 da teka teki. boleh test org lain lak pasni. hahaha

NabilaShukri berkata...

Nak teka teki lagi bolehhh??huhuhu

Terbang Bersamaku berkata...

hehehe..lepas nie,boleh bagi soalan teka teki nie kat kengakwan...:)

SyazwanSarawak berkata...

ahahah. boleh tahan susah. =B

Azizah Ahmad berkata...

susah jugak.........

Nur Rahayu Izaima berkata...

1 ) Jawapan lainnya ialah 11 ..
Huraian nya ;
+ dalam sama erti ialah campur..bila 1+1 = 11 ..maksud saya 1 tu dicampur dengan satu lagi ;)

2 ) semua stokin tersebut basah

3 ) Kerana kalau ditaruh pisang goreng pasti jadi.

4 ) Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan menyebabkan burung burung tidak dapat terbang seperti biasa.

5 ) Negaraku

6 ) kentut ..hehe <-- gelak jap

7 ) TAK DE DAA..BUBBYE JEMPUT SINGGAH BLOG SAYE

Maskulin Cinta berkata...

k...
seneng jew nih....

1. salah lah
2. stoking tu basah lah
3. kalau diletakkan pisang goreng pasti jadi rebutan
4. burung tu tutup telinga so x dengar pape pon.
5 Negaraku
6. kentut

Cyunk Awk berkata...

hahaha,, senang. x m'cabar lngsung :p

Rosita Sita berkata...

Ha

FIZUL ZAIM berkata...

JUST HIGTLIGHT PADA RUANGAN KOSONG BAWAH TU DPATKAN JAWAPAN !

Nashrur Rahman berkata...

ele sebab ada jawapan kann.....

Nor Solehah berkata...

ehem..sbenarnye..klau tengok dari awal..sume jln kire ialah 'tolak'..jadinye..yg jln kire last tu actually kene tolak coz nk dptkan jumlah asal..RM27-RM2= RM25...kan..an..an

Nor Solehah berkata...

ehem..ehem..camni..sbenarnye..soalan ni yg last die tipu kite..sepatotnye RM27-RM2=RM25..kiter dpt harga asal kn.. :) cube fhmkn soalan..

wan iszz berkata...

JAWAB K...3 SOALAN 1 JAWAPAN
1.dalam banyak2 ikan,ikan apa sentiasa d tangan??
2.dalam banyak2 roti,roti apa sentiasa d kepala??
3.dalam banyak2 air,air apa sentiasa d tangan??

JAWAB2 KALAU HANDAL...

wan iszz berkata...

JAWAB EK..3 SOALAN 1 JAWAPAN..

1.DALAM BANYAK2 IKAN,IKAN APA SENTIASA D TANGAN?
2.DALAM BANYAK2 ROTI.ROTI APA SENTIASA D KEPALA?
3.DALAM BANYAK2 AIR,AIR APA SENTIASA D TANGAN?

JAWAP LARH KALAU HANDAL...

Nursyamimi Nazlan berkata...

style punya soalan hhahah

< >