Jumaat, 7 Mei 2010

Cerai Berai Ikut Sukahati.

Wah. Khutbah Jumaat pada hari ni bercerita tentang ciri ciri suami yang baik. Ya. Mungkin sempena dengan Hari Ibu yang bakal menjelma tak lama lagi. Kaitan? Bantai je la.

Well. Sedar atau tidak khutbah tadi ada sentuh pasal cirit birit cerai berai jugak. Katanya janganlah si suami menceraikan serta merta zam zam alakazam si isteri apabila si suami benci meluat tak suka tak suka dengan keburukan si isteri. Sebab apa pulak? Jeng jeng jeng. Eh eh kalau perangai si isteri tu buruk buruk buruk buruk buruk takkan nak biarkan macam tu je? Jeng jeng jeng lagi. Itulah manusia. Suka melihat keburukan berbanding kebaikan. Tak pasal pasal kebencian membuak buak. Maka si suami perlu sedar bahawa mungkin ada hikmah di sebelah pintu sebaliknya. Ya. Kadang kadang segala apa keburukan si isteri boleh menjadi kekuatan bagi si suami. Cerai berai bukan jalan penyelesaian yang terbaik. Sila percaya. Yakinlah bahawa Allah SWT lebih mengetahui. Wallahualam.


Wakakaka. Apahal pulak aku tiba tiba cerita pasal hal ehwal rumah tangga ni? Tak pasal pasal kena gossip nak kahwin. Sudah sudah.


potpetpotpet: Nak tidur petang lepas ni. Fuh...

23 ulasan:

Diyana Zulkifli berkata...

bila dah berumah dan bertangga ni,perkara paling utama adalah sabar.hilang sabar,maka jgn kata tangga yg hilang..habis ranap dgn rumah skali..huhu

salam di petang jumaat..^^

kasih berkata...

eh eh. dah tak sabar nak kawin ke? ;p

sHaFAa berkata...

mst kusyuk gler dgr khutbah ai nie kan kan..lalala

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

skunk macam trend plak cerai berai ni..kahwin gemoak sekampung, tup..tup cerai..mcm dah tak pkr hukum..sume kata tak da jodoh...ada masalah leh selesai cara baik..cerai ni cara terakhir yang dibenci Allah...ni kalu betol2 dah tak da jalan...mcm perempuan kena pukul ngan husband ke, atau perempuan digantung tak bertali ke..tp ape2 pun itu msalh mereka yang kita tak tau...sume jgn jdikan isu ini sebagai su remeh temeh dan mudah.. ( pnjg cam n3 plak..hehe)

FarhanaDr berkata...

Lagi laa perkahwinan yg dah lama dibina tu, jgn laa sket2 cerai berai.. Yela.. Usia kita bukan muda dah msa tu, rumahtangga oun lama dah dibina.. Ye tak? Heehee.. Apabila dokter cinta berkata-kata.. Haha..

AiDa berkata...

aida suka entry ni... ;p

monmon☺ berkata...

haha.ada org daa nk kawin!
;)

izzad b* berkata...

nampaknyer ade org mcm dah ready nak kawin?ahahaha

Hizami Rahim berkata...

diyana:
salam maghrib.
wakakaka.
dah maghrib dah ni.
;P

Hizami Rahim berkata...

kasih:
jeng jeng jeng.
ahha.
;)

Hizami Rahim berkata...

shafaa:
erk.
kewajipan.
;)

Hizami Rahim berkata...

hawa:
ahha.
okay okay.
sila buat entri baru.
;P

Hizami Rahim berkata...

farhanadr:
tahu takpe.
tak rasa sayang ke ek?
hohO.
;)

Hizami Rahim berkata...

aida:
hehe.
tiba tiba.
;)

Hizami Rahim berkata...

monmon:
bila nak kahwin?
hehe.
;)

Hizami Rahim berkata...

izzad:
ahha.
not now.
;)

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

tak pe..hizami dah buat...awe beri komen jerk..heheh...

faz_e berkata...

selamat pengantin baru kepada kawanku~

cik EPAL berkata...

jangan tidur lepas asar :)

Hizami Rahim berkata...

hawa:
hehe.
;)

Hizami Rahim berkata...

faz_e:
wakaka.
siapakah?

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

zami nak kaweeeeeeeeeeeeeeeen kan ?

Hizami Rahim berkata...

miss lolly:
tidaaak!!!
T-T

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com