Ahad, 14 Mac 2010

Pengalaman Pertama (Mungkin) Seorang Lelaki. Jangan Ketawa!

Oh my. This is my first time.
Haha. Mungkin. Ya. Aku rasa ni kali pertama kot.
Uits... Kelakar jugak. Main hentam je tadi.
Lantak Lan botak Lan makan tahik katak.
Aiyoh tak tahu mak balik makan tauhu.


Boleh? Tetiba nyanyi lagu kekanak apahal kau hilang akal?
Oh tak. Aku mengenang kembali zaman kekanak dulu.
Kau tahu lagu tu? Okay. Jom nyanyi sesama.
Lantak Lan botak Lan makan tahik katak.
Aiyoh tak tahu mak balik makan tauhu.
Erk. Lari... Oh. Aku bukan suruh kau lari.
Aku ni dah lari topik.
Oh my. Aku nak cerita apa sebenarnya ni?


Okay. Tadi aku masak something. Something?
Erk. Nak bagi nama kat something tu pun segan la pulak.
Macam tak kena je. Haha. Ya. Aku masak tom yam tadi.
Tom yam kebabooom.
Sebab? Erk. Sebab memang hancus gedebus la rupa kejadian tom yam tu.
Oh. Yang penting, dah habis pun melantak tom yam kebaboom tu.
Best la jugak for a beginner like me.
Tak mungkin la tetiba jadi sedap gila kot.
Take one step at a time.
Okay?


Nanti kalau aku dah buka restoran, aku jemput kau makan secara percuma.
Boleh? Oh. Aku bergurau je.
Kalau kau nak kurus, kau boleh jugak makan masakan aku.
Ya. Kau boleh sakit perut.
Pergi tandas berulang kali. Berkali kali.
Dan lepas tu, dengan izin Allah, kau boleh kurus.
Erk. Percayalah.
Percayalah aku mekerepek je ni.
Haha. Tutu~

30 ulasan:

gelarezz berkata...

tahniah2..
aku pun tak pnah buat tom yam lagi..
hahaha

Cik Norfa berkata...

bagus ar..nanti takdelah susahkan isteri sgt..hehe

rossoneri berkata...

hehehe bagus2, lama2 pandai ley jadi pakar drp bakal isteri

hanna berkata...

haha.
selamat berjaya
tp zman skrng rasenya laki paling pandai memasak.
kt kedai2 mostly tukang msk laki.

Hizami Li berkata...

gelarezz:
ahha.
jom buat sama2 nak?
huhu~

Hizami Li berkata...

cik norfa:
ahha.
ye ek?
okay.
kalau tak sesedap si isteri masak?
huhu~

Hizami Li berkata...

rossoneri:
haha.
mungkin.
oh.
macam tak mungkin je.
ahha~

Hizami Li berkata...

hanna:
ahha.
ye ek?
but, perempuan masak lagi sedap kot.
cuma tak rajin nak kerja kat restoran.
huhu~

aZizoL berkata...

ko mmg kuat merepek kan..hahaha

tp aku ske bc..huhuhu

CPM diyana berkata...

pasneh..buleh kt umah wat ek =P

AreL berkata...

wah... zamie masak tom yam... buleh la nak rase sket... hik3...

miss anne berkata...

eeh..masak tomyam dowh..tetibe teringat nak masak jugak

Qarl berkata...

hoho

i perasan "org itu" blom komen lg

hahaha

thanx for d delivery td..

makcik ponti ckp SOOOODAAAAP

Hizami Li berkata...

azizol:
ahha.
suka?
aiyoh.
otak kau dah rosak ni.
aha~

Hizami Li berkata...

nana:
ahha.
hentam je tu.
tak pasal2 org lain cirit birit kalau mkn...
ahha~

Hizami Li berkata...

arel:
sure?
tak menyesal?
bulih je.
dgn segala hormatnya, dipersilakan.
ahha~

Hizami Li berkata...

miss anne:
ahha.
jom tukar2 resipi.
sy resipi main belasah je.
anda pulak?

Hizami Li berkata...

qarl:
siapakah?
ahha~

Miss Cutey Cat berkata...

Fuyoooo tomyam kebaboom??(gelak smbil terguling2):p

c-jhou berkata...

zamie, dlm gmbr tu bkn kmu yg masak pun...
kmu juz sediakan bhn je..
haha~~
tomyam kebaboom??

Tanpa Nama berkata...

hai cik abg, dok kolej 2 boleh masak ke? siap gmbr mantan tydp (skrg xpasti jwtn pa) lg yg masak tuh. huhu...

~~nAzIrAh aShAr~~ berkata...

ni mst masak ramai2 kn..t'igt tym intersesi, ma fwenz n i msk kat dlm bilik kolej..but bkn pakai kuali cm u..pkai rice cooker..ngee~

Hizami Li berkata...

miss cutey cat:
ahha.
guling2 jgn juling sudah.
erk~

Hizami Li berkata...

jhou:
la.
takkan sy nak enterframe stp masa~
ahha~

Hizami Li berkata...

nazirah:
ahha.
la.
kami pun pakai rice cooker sblm ni.
hehe.
ni pinjm kuali kwn~

c-jhou berkata...

zamie, pe salahnye kan??
kan 1st time masak..
kena la ambik byk gmbr sebagai kenangan tu..

FarhanaDr berkata...

Erk.. Calon menantu merangkap calon suami yang bagus dah ni.. Heehee.. :)

HairiAks berkata...

he3.. rasa lucu plak bce post ni.. klakar gak.. x sure lah rasa dia mcm dkt kdai or sbliknya.. rasanya klu bg free pon tkut nk mkan..he3... Coz.. tkut msuk toilet..lalalala..

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

w00000.

leh kawen ngan l0lly nih. *apakah ?

najihah sahami berkata...

haha...zami memang suka masak eh?erk!


terbaca entry lama2. jgn marah nooo..

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com