Ahad, 14 Mac 2010

Pengalaman Pertama (Mungkin) Seorang Lelaki. Jangan Ketawa!

Oh my. This is my first time.
Haha. Mungkin. Ya. Aku rasa ni kali pertama kot.
Uits... Kelakar jugak. Main hentam je tadi.
Lantak Lan botak Lan makan tahik katak.
Aiyoh tak tahu mak balik makan tauhu.


Boleh? Tetiba nyanyi lagu kekanak apahal kau hilang akal?
Oh tak. Aku mengenang kembali zaman kekanak dulu.
Kau tahu lagu tu? Okay. Jom nyanyi sesama.
Lantak Lan botak Lan makan tahik katak.
Aiyoh tak tahu mak balik makan tauhu.
Erk. Lari... Oh. Aku bukan suruh kau lari.
Aku ni dah lari topik.
Oh my. Aku nak cerita apa sebenarnya ni?


Okay. Tadi aku masak something. Something?
Erk. Nak bagi nama kat something tu pun segan la pulak.
Macam tak kena je. Haha. Ya. Aku masak tom yam tadi.
Tom yam kebabooom.
Sebab? Erk. Sebab memang hancus gedebus la rupa kejadian tom yam tu.
Oh. Yang penting, dah habis pun melantak tom yam kebaboom tu.
Best la jugak for a beginner like me.
Tak mungkin la tetiba jadi sedap gila kot.
Take one step at a time.
Okay?


Nanti kalau aku dah buka restoran, aku jemput kau makan secara percuma.
Boleh? Oh. Aku bergurau je.
Kalau kau nak kurus, kau boleh jugak makan masakan aku.
Ya. Kau boleh sakit perut.
Pergi tandas berulang kali. Berkali kali.
Dan lepas tu, dengan izin Allah, kau boleh kurus.
Erk. Percayalah.
Percayalah aku mekerepek je ni.
Haha. Tutu~

30 ulasan:

  1. tahniah2..
    aku pun tak pnah buat tom yam lagi..
    hahaha

    BalasPadam
  2. bagus ar..nanti takdelah susahkan isteri sgt..hehe

    BalasPadam
  3. hehehe bagus2, lama2 pandai ley jadi pakar drp bakal isteri

    BalasPadam
  4. haha.
    selamat berjaya
    tp zman skrng rasenya laki paling pandai memasak.
    kt kedai2 mostly tukang msk laki.

    BalasPadam
  5. gelarezz:
    ahha.
    jom buat sama2 nak?
    huhu~

    BalasPadam
  6. cik norfa:
    ahha.
    ye ek?
    okay.
    kalau tak sesedap si isteri masak?
    huhu~

    BalasPadam
  7. rossoneri:
    haha.
    mungkin.
    oh.
    macam tak mungkin je.
    ahha~

    BalasPadam
  8. hanna:
    ahha.
    ye ek?
    but, perempuan masak lagi sedap kot.
    cuma tak rajin nak kerja kat restoran.
    huhu~

    BalasPadam
  9. ko mmg kuat merepek kan..hahaha

    tp aku ske bc..huhuhu

    BalasPadam
  10. pasneh..buleh kt umah wat ek =P

    BalasPadam
  11. wah... zamie masak tom yam... buleh la nak rase sket... hik3...

    BalasPadam
  12. eeh..masak tomyam dowh..tetibe teringat nak masak jugak

    BalasPadam
  13. hoho

    i perasan "org itu" blom komen lg

    hahaha

    thanx for d delivery td..

    makcik ponti ckp SOOOODAAAAP

    BalasPadam
  14. azizol:
    ahha.
    suka?
    aiyoh.
    otak kau dah rosak ni.
    aha~

    BalasPadam
  15. nana:
    ahha.
    hentam je tu.
    tak pasal2 org lain cirit birit kalau mkn...
    ahha~

    BalasPadam
  16. arel:
    sure?
    tak menyesal?
    bulih je.
    dgn segala hormatnya, dipersilakan.
    ahha~

    BalasPadam
  17. miss anne:
    ahha.
    jom tukar2 resipi.
    sy resipi main belasah je.
    anda pulak?

    BalasPadam
  18. Fuyoooo tomyam kebaboom??(gelak smbil terguling2):p

    BalasPadam
  19. zamie, dlm gmbr tu bkn kmu yg masak pun...
    kmu juz sediakan bhn je..
    haha~~
    tomyam kebaboom??

    BalasPadam
  20. Tanpa NamaMac 15, 2010

    hai cik abg, dok kolej 2 boleh masak ke? siap gmbr mantan tydp (skrg xpasti jwtn pa) lg yg masak tuh. huhu...

    BalasPadam
  21. ni mst masak ramai2 kn..t'igt tym intersesi, ma fwenz n i msk kat dlm bilik kolej..but bkn pakai kuali cm u..pkai rice cooker..ngee~

    BalasPadam
  22. miss cutey cat:
    ahha.
    guling2 jgn juling sudah.
    erk~

    BalasPadam
  23. jhou:
    la.
    takkan sy nak enterframe stp masa~
    ahha~

    BalasPadam
  24. nazirah:
    ahha.
    la.
    kami pun pakai rice cooker sblm ni.
    hehe.
    ni pinjm kuali kwn~

    BalasPadam
  25. zamie, pe salahnye kan??
    kan 1st time masak..
    kena la ambik byk gmbr sebagai kenangan tu..

    BalasPadam
  26. Erk.. Calon menantu merangkap calon suami yang bagus dah ni.. Heehee.. :)

    BalasPadam
  27. he3.. rasa lucu plak bce post ni.. klakar gak.. x sure lah rasa dia mcm dkt kdai or sbliknya.. rasanya klu bg free pon tkut nk mkan..he3... Coz.. tkut msuk toilet..lalalala..

    BalasPadam
  28. w00000.

    leh kawen ngan l0lly nih. *apakah ?

    BalasPadam
  29. haha...zami memang suka masak eh?erk!


    terbaca entry lama2. jgn marah nooo..

    BalasPadam

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com