Selasa, 23 Mac 2010

Hai Pakcik! Ensem La Dikau.

Tak larat nak menunggu.
Oh. Aku bukan tak sabar.
Aku jugak bukan tak sabar sabar.
Erk. Lain ke?
Oh. Aku dah tak larat nak berterusan menunggu.
Aku boleh terima la kalau 10minit je.
Atau mungkin 15minit ke.
Kalau sudah sampai hampir 30minit apahal?
Oh. Sakit betul hati.
Dan sakit jugak mata menahan mengantuk.
Ya. Aku letih.

Huh. Kau tahu tak aku ada banyak kerja?
Pertama, aku nak tidur.
Kedua, aku nak tidur.
Ketiga, aku nak tidur.
Oh. Banyak bukan kerja aku?
Ya. Secara ringkas, tepat dan padat, aku nak tidur.

Pesanan ini dibawakan khas kepada pemandu bas yang tak tahu nak bawa bas tu cepat cepat.
Tak perlu kot kau nak tunggu sampai 30minit, kau baru nak mula bergerak.
Oh. Masa aku habis begitu saja.
Sungguh enak dimakan begitu saja.
Ya. Aku kat dalam bas tu fuhhh memang tak larat dah kot nak duduk lama lama.
Seriously. 30minit tu aku boleh guna untuk siapkan esaimen.
Esaimen satu, esaimen dua, esaimen tiga dan jugak sampai esaimen dua puloh lapan.
Kan kan kan?
Oh my. Bayangkan, masa aku habis macam tu je dalam bas.
Pergi balik kampus okay. Erk.
Jom try kira berapa lama masa aku yang diperuntukkan dalam bas pada setiap hari.
Sekali pergi 30minit. Sekali balik 30minit.
Jumlah pergi balik hampir 60minit.
Itulah masa aku yang terbuang kat dalam bas.
Gedebushhh...
Nama diberi di sebalik tirai langsir bas.

9 ulasan:

c-jhou berkata...

kan ada kete???
bw la kete sendri...
kalo cam kami ni..
x kira camne pun terpaksa nek bus gak...
kmu kan ada choice...
hehe~~

Hizami Li berkata...

ahha.
jimat la.
sudah pokai.
T-T

Hizami Li berkata...

ahha.
jimat la.
sudah pokai.
T-T

c-jhou berkata...

dh pokai ke??
cian tul..
minat kat parents la..
haha~~

i'm shin... i'm inesen berkata...

bus x lambat.. pemandu yg lambat ek.. slalunya camtu ler

aZizoL berkata...

esok2 ko jadik pemandu bas pulak..haha

kutojimedo berkata...

hahaha
pe kate, sambil tunggu pakcik bas sengal tuh,
teacher buat homework?
huhu

faz_e berkata...

huh~
bus ape ko nek?
bus sikal?

Aidy Shahiezad berkata...

kalo tgh tunggu bas nk jalan, nk buat assignment mcm tak selesa je...

ape kate len kali bukak buku yg ade, bace buat ulangkaji atas bas..

ke xpena bawak buku gi kelas ??
hehehe.. ;p

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com