Selasa, 20 Jun 2017

Buka Puasa Dengan Buffet Ramadhan Di Chakri Palace Pavilion

Salam.


Alhamdulillah. Tak sangka rezeki aku hari Ahad yang lepas dapat berbuka puasa kat Chakri Palace Pavilion dengan kawan-kawan yang lain. Apa apa pun terima kasih Neyra! Haaa... Sebenarnya Neyra ada kupon lebih untuk buffet Ramadan kat situ. Jadi? Neyra dengan murah hatinya ajak kitorang buka puasa kat situ hari tu. Semoga bertambah-tambah rezeki Neyra kerana sentiasa berkongsi rezeki dengan orang lain. Ehhh... Nak tahu tak harga buffet Ramadan kat Chakri Palace tu? Kot kot korang nak pergi buka puasa kat situ ke lepas ni mana la tahu kan.
  • Dewasa: RM85.90++
  • Kanak-kanak & Warga Emas: RM42.90++ 

Chakri Palace ni menyajikan makanan-makanan terbaik daripada Thailand. Antara hidangan yang menjadi pilihan aku untuk buffet Ramadan kat Chakri Palace Pavilion ni ialah Ayam Pandan, Udang Goreng Butter, Kerabu Mangga, Mieng Kham dan juga Pulut Mangga. Sedapnya! Tapi hidangan yang paling aku tak sangka aku boleh suka ialah Mieng Kham. Ya. Pernah dengar tak? Mieng Kham tu sejenis daun yang dimakan mentah dengan sos istimewa dan dicampurkan bahan-bahan lain seperti halia, udang kering, cili padi, kacang, limau nipis dan bawang merah. Nampak macam kurang meyakinkan tapi sebenarnya sedap. Wajib cuba!








Kenyang tu tak payah cakap la, dah nama pun makan secara buffet kan? Selagi tak kenyang, selagi tu pinggan kita tak dibenarkan ada ruang. Boleh? Haha! Nampaknya hujung minggu tu hujung minggu terakhir dalam bulan Ramadan sebab hujung minggu ni kita dah mula menyambut kedatangan Syawal dengan Hari Raya Aidilfitri. Tak sabar ke tu? Ke tahun ni tak berapa semangat nak sambut hari raya?

Lirik Lagu Syahrini - I Love You Allah

Salam.


Lagu: I Love You Allah
Penyanyi: Syahrini
Lirik Lagu Syahrini - I Love You Allah

Aku merenungkan tentang hidupku
Slalu diberikan kemudahan
Aku merenungkan tentang diriku
Slalu diberikan keindahan

Aku merenungkan tentang hidupku
Slalu diberikan kenikmatan
Aku merenungkan tentang diriku
Slalu diberikan keberkahan

Ternyata semua hanya karnaMu
Ibadah bukan karna surga
Dan takut nerakanya

Katakan rindu padaMu
Katakan cinta ya Allah
Aku memanggil namaMu
Tuk dekati hatiku
Cinta yang abadi
Cinta yang sejati
Hidup ini jadi hidup yang terindah

Katakan rindu padaMu
Katakan cinta ya Allah
Aku memanggil namaMu
Tuk dekati hatiku
I love you ya Rabbi
I love you sejati
Hidup ini jadi hidup yang terindah

Lirik Lagu Irwansyah & Zaskia Sungkar - Harim Di Tanah Haram

Salam


Lagu: Harim Di Tanah Haram
Penyanyi: Irwansyah & Zaskia Sungkar
Lirik Lagu Irwansyah & Zaskia - Sungkar Harim Di Tanah Haram

Menarik waktu ku ke hulu
memaksa ku menatap ke langit
adakah nasib cinta berubah
dari yang mendung menjadi terang

Bila ku punya kesanggupan
menghapus semua lumpur di hidupmu
sementara di hujung hatiku
tak sabar ingin membawamu pergi

Bila nanti waktu telah hadir
saatnya kau bersama diriku
ku hanya ingin berdiri di depan rumah Allah
mengucap hamdallah

Berdua di Tanah Haram nanti
ku kan bersumpah demi apa pun
kan ku lindungi cinta kita
terbalut selimut bertatahkan kalam-Mu ya Allah

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com