Isnin, 17 Julai 2017

17 Rumah Tercantik Di Malaysia

Salam.

Tak sangka sebenarnya ada banyak rumah kat Malaysia ni yang cantik cantik. Teruja! Terus berangan nak ada rumah secantik semua tu. Tapi? Menangis tengok gaji sendiri. Haha! Astaghfirullah al azim. Jangan kufur nikmat yang diberi percuma. Syukurlah nak. Aku bersetuju dengan seorang netizen yang telah berkongsi 17 buah rumah tercantik yang terdapat di Malaysia. Memang serious cantik! Walaupun aku ni bukan daripada bidang architecture ataupun interior design tapi aku tahu rumah-rumah yang disenaraikan tu memang cantik selain nampak mahal dan mewah secara visual.

Jadi jom kita tengok 17 buah rumah yang tercantik kat Malaysia ni. Jangan risau, bila sebut cantik je, perkara tu adalah subjektif dan sentiasa boleh dibahaskan. Bak kata pepatah, beauty is in the eye of the beholder. Kalau korang rasa tak cantik, pergi la senaraikan sendiri rumah-rumah yang korang rasa cantik kat mata korang. Haha! Emosi tak aku?

#1


Lokasi: Taman Desa, Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#2


Lokasi: Bangsar, Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#3


Lokasi: Sungai Buloh, Selangor
Sumber: DI SINI

#4


Lokasi: Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#5


Lokasi: Janda Baik, Pahang
Sumber: DI SINI

#6


Lokasi: Bukit Damansara, Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#7


Lokasi: Petaling Jaya, Selangor
Sumber: DI SINI

#8


Lokasi: Sepang, Selangor
Sumber: DI SINI

#9


Lokasi: Taman Tun Dr. Ismail (TTDI), Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#10


Lokasi: Bukit Damansara, Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#11


Lokasi: Bukit Tunku, Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#12


Lokasi: Petaling Jaya, Selangor
Sumber: DI SINI

#13


Lokasi: Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#14


Lokasi: Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#15


Lokasi: Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

#16


Lokasi: Petaling Jaya, Selangor
Sumber: DI SINI

#17


Lokasi: Kuala Lumpur
Sumber: DI SINI

Cantik ke tidak rumah-rumah kat atas ni? Yang mana satu pilihan korang? Kalau aku, aku pilih #5. Siapa je tak nak rumah dia cantik kan? Tapi kalau takde duit, tak payah cakap la nak rumah cantik macam kat atas ni. Berangan je la mampu... Nasib baik berangan tu percuma, tak kena bayar sesen pun. Kalau kena bayar, memang tak payah la nak berangan. Jadi? Marilah kita menabung untuk mendapatkan rumah secantik kat atas ni. Agak agak berapa tahun nak menabung tu? 1000 tahun cukup tak? Haha!

Kredit: DI SINI

Penyewa Kelantan Pengotor? Gambar Rumah Selepas Disewakan Kepada Pelajar!

Salam.

Agak agak macam mana rupa rumah yang disewakan kepada empat orang pelajar lelaki selama satu semester? Haaa... Menurut seorang netizen, sebuah rumah milik kakaknya telah disewakan kepada empat orang pelajar lelaki, seorang daripada Kuala Lumpur dan tiga orang lagi daripada Kelantan. Turut dinyatakan, mereka baru je menyewa satu semester tapi keadaan rumah tu dah macam bertahun-tahun ditinggalkan. Sampah sarap bersepah kat belakang rumah, sofa sebelum ni elok je boleh jahanam, tandas kotor macam seribu tahun tak cuci dan meja makan penuh dengan sisa serta kotoran. Aku tak tahu la jenis manusia apa yang duduk kat rumah ni. Tak percaya? Tengok gambar-gambar yang dikongsikan kat bawah ni.






Netizen itu kemudian membandingkan bilik yang didiami oleh pelajar daripada Kuala Lumpur dan pelajar-pelajar daripada Kelantan. Katanya bilik pelajar daripada Kuala Lumpur tu bersih dan kemas, lantai siap beralaskan tikar getah. Hmmm... Tapi masalah penyewa-penyewa ni bukan setakat pengotor je, sewa bulanan pun liat nak bayar. Macam-macam alasan diberikan. Atas dasar perikemanusiaan, tuan rumah beri kelonggaran. Tapi lepas tengok keadaan rumah yang disewakan, semua pelajar tadi telah diusir keluar. Ye la. Siapa yang tak geram, marah, geli dan jijik tengok keadaan rumah kotor gila sampai macam tu?


Tapi pengotor ni bukan label untuk negeri-negeri tertentu. Aku percaya ramai lagi orang-orang Kelantan yang pembersih dan tak mengambil kesempatan macam pelajar-pelajar kat atas ni. Pengotor ni sebenarnya sikap individu. Kalau dia dah pengotor, pengotor la dia tak kira dari mana dia datang. Apa apa pun tabah je la menghadapi penyewa-penyewa yang tak reti nak jaga rumah. 

Sumber: DI SINI

Khamis, 13 Julai 2017

Nasi Lemak Burger Di McDonald's Singapura

Salam.


Wow! Menariknya! Semalam McDonald's kat Singapura telah mengumumkan Nasi Lemak Burger sebagai menu terbaharunya sempena Hari Kebangsaan negara tersebut tak lama lagi. Bukat setakat Nasi Lemak Burger je, ada juga air Bandung McFizz, aiskrim Cendol McFlurry dan Coconut Pie. Haaa... Nampak menyelerakan kan? Tapi kat Singapura la. Kalau kat Malaysia, aku dah pergi serang McDonald's ni nak rasa sekarang juga. Tapi apakan daya? McDonald's kat Malaysia ada cakoi je. Haha! Gurau je. McDonald's kat Malaysia dah pernah ada Bandung McFizz dan aiskrim Cendol Sundae Cone. Kira okay la tu kan? 



Sumber: DI SINI

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com