Rabu, 9 Ogos 2017

Kembar Lara Alana Ditemui!

Salam.


Seorang gadis telah menjadi perhatian netizen di laman twitter selepas memuat naik dua keping gambar selfie yang dikatakan seiras dengan Lara Alana, anak kepada pasangan artis popular di Malaysia iaitu Awal Ashaari dan Scha Alyahya. Haaa... Jadi sekarang dah boleh agak kot macam mana rupa Lara Alana bila dah besar kan?


Kot kot lah ada yang tak kenal macam mana rupa Lara Alana tu ni? Ni aku kongsikan sekeping dua gambar Lara Alana yang aku ambil kat laman instagram dia. Siapa kata tak sama tu korang dah boleh mula pakai cermin mata. Haha! Aku tak kira, aku nak korang kata ehhh sama lah dengan Lara Alana juga.


Selepas viral kembar Neelofa baru baru ni, kali ni giliran kembar Lara Alana pula. Haaa... Ni antara gambar lain gadis tersebut.



Sama ke tidak?

Isnin, 7 Ogos 2017

3 Langkah Kuatkan Bunyi Speaker iPhone

Salam.


Haaa... Sebenarnya ada cara untuk menguatkan bunyi daripada speaker iPhone. Memang lepas ni bunyi daripada speaker iPhone korang jadi lebih kuat daripada sebelumnya. Mudah sangat. Ada 3 langkah je supaya speaker iPhone korang dapat menghasilkan bunyi yang lebih kuat daripada biasa. Tapi sebelum korang mula dengan langkah-langkah kat bawah ni, korang kena mainkan lagu daripada iPhone korang untuk merasai perbezaan bunyi sebelum dan selepas. Dan jangan berhenti mainkan lagu sampai korang habis buat semua langkah dia!

Pergi kat Settings, kemudian ikut 3 langkah mudah kat bawah ni.

#1 Music

#2 EQ

#3 Late Night

Bunyi dia lebih kuat kan? Tahniah!

Label Air Cincau Minuman Paling Teruk Di Dunia, Mat Salleh Ini Dikecam Netizen

Salam.


Tak sangka ramai juga peminat cincau kat Malaysia ni kan? Aku pun antara yang suka dengan cincau ni. Lagi lagi bila dicampurkan dengan air soya. Takpun dengan air teh susu! Tapi dengan kopi susu pun sedap juga kan? Ehhh... Apasal semua macam sedap je ni? Haha! Cincau ni boleh kata antara makanan yang popular kat Malaysia. Jadi sebab tu lah kebanyakan netizen dari Malaysia emosi tak boleh terima bila ada sorang mat salleh dari Dallas, Texas ni label air cincau sebagai minuman yang paling teruk kat dunia ni. Haaa... Tak pasal pasal mat salleh tu kena kecam lepas tu.


Mat salleh ni beritahu yang dia sanggup menahan lapar dan dahaga bermula dari terbitnya fajar hingga terbenamnya matahari eh niat puasa ke tu daripada minum air cincau ni.

Kat bawah ni pula ada yang beri nasihat kat mat salleh tu kalau tak suka tak payah lah nak beritahu satu dunia, fikir lah otak kau tu budak darjah tiga hormat sikit budak darjah lima.


 Haaa... Tak sangka mat salleh tu boleh faham bahasa Melayu?

Bila mat salleh fikir air cincau ni dibuat daripada rumput! Haha! 

Terpaksa beritahu yang air cincau tu bukan dibuat daripada rumput.

Ni dia kata kalau tak suka lantak lah tapi jangan label air cincau tu sebagai minuman yang paling teruk. Cuba tengok muka kau kat cermin tu elok ke tak tu mesti tak elok sangat kan tapi takde lah nak sampai label muka paling hodoh kat dunia betul tak? Ehhh... Ada kaitan ke ni?

Mat salleh ni pula kata dah nama minuman tu pun grass jelly sah sah lah tak sedap cuba letak nama ayam mee mesti rasa minuman tu automatik jadi sedap gila.


Ni antara kata-kata berbaur cacian, makian dan hinaan yang diterima oleh mat salleh tu. Aduh. Apasal serius sangat ni? Aku rasa agak keterlaluan juga bila dah sampai tahap mencarut tu. Relax lah, cincau je kot?


Ni ada yang siap beritahu kebaikan air cincau lagi. Gigih! Baru lepas google ke tu? Haha!

Tak puas hati kerana air cincau dikritik, netizen ni kritik makanan mat salleh pula.

Tapi aku setuju dengan tweet kat bawah ni. Semua orang ada benda yang dia tak suka, dia tak minat. Jadi rasanya tak payah nak emosi sangat lah bila mat salleh tu tak suka air cincau. 

Bila kali terakhir korang makan cincau atau minum air cincau ni?

Sumber: DI SINI

Copyright © Budak Lelaki Sebelah Pintu Designed by azhafizah.com